Noen forslag for reiseforsikring nå som World Nomad ikke tilbyr forsikring?

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#11

Phay skrev: 03 sep 2021, 04:11 Men da er du fullstendig utflyttet fra Norge?

Jeg har jo adresse i Norge og har forsikring i World Nomads, og får ikke logget inn slik at jeg kommer til å melde inn sak eller kontakt med de. Helt idiotisk

For å få gyldig reiseforsikring i Norge må du våre utflyttet fra Norge, og det er vel derfor du trenger reiseforsikring? Du får vel ikke reiseforsikring igjennom Frende eller Europeisk heller da?
Europeisek dekker bare Europa. Frende vet jeg ikke.

Jeg skal prøve å være klarere over mitt tilfelle.

TIdligere hadde jeg world nomade reiseforsikring. Og dekker så og si alt for min del.

Jeg har adresse i Norge, men oppholder meg i Thailand. World Nomad dekker alt igjennom deres reiseforsikring.

Problemet nå er at World Nomad ikke lenger tilbyr reiseforsikring av denne typen.

Ergo, da må man tegne ev. 3 forsikringer i Thailand, herunder: helseforsikring, skadeforsikring og reiseforsikring.

Helse og skade er av viktighet i Thailand. Og det er den eneste måten å gjøre det på i Thailand mener jeg. 2 forsikringer.

Reiseforsikring er noe man ikke trenger før man ev. reiser ut av thailand.

Problemet for min er enkelthet ved å kjøpe forsikring. Nomad var enkelt, men i Thailand må man igjennom agent og da begynner hekleverket. Kanskje det blir lettere når man har fått medlemskap og kan logge in og fornye ev. forsikring. Jeg ser at Luma har innloging og jeg antar at når man får medlemskap herunder forsikring så får man tilgang og kan bestille ulike forsikringer. Men som sagt, jeg antar.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#12

Fremgangsmåte Luma.

Send forespørsel på forsirking.

Agent sender link.

Du trykker link og får tilgang til ett flervalgsskjema. Akkurat som som gjør når man bestiller over nett. Skriver navn, velger antall dager for forsikring, og oppstart kan velges etc.

Helse og skadeforsikring inngår i samme plan. 3 ulike typer avhengig av dekning. man bare trykker på hva man ønsker.

Send inn. Og avvent betalingsinformasjon.

Du kommer direkte til betalingsformidling. Betal med ønsket kort.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»