Bosette seg i Thailand

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#121

Geir Rasch skrev: 06 aug 2021, 15:50 Dette er da ingen trussel, SomLao! Det er bare en melding om at jeg ikke tar råd om hvordan leve i Thailand fra dere som ikke bor her. Du må selvsagt for all del fortsette å skrive akkurat hva du vil for meg. Om andre er mottakelig for slikt vet jeg lite om.
Som du litt kamuflert prøver å antyde så er jo vi som er en smule eldre og mer erfarne enn deg litt høy på oss selv og nekter å bøye hode for den åpenbart bedrevitende yngre garde :).
Tilater å blande meg inn i yttringsfrihetens tegn.
Ta det helt med ro . Den siste jeg ville ha hørt på selv om jeg flytter til TH eller et annet land , vil jaggu meg være nonen som legger ut at de flytter til et land
For så å være der dlere år, men gjentatte ganger synligjør at de ikke engang kan stå på egne ben i et fremmed land uten å,være avhengig av andre.Om det så i tilegg som for enkelte er å skaffe,seg,kunnskap for å,få en sprøyte for å,holde liv i segselv
Nøkternt sett , bedre med,andres råd.. God helg ellers
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#122

Geir Rasch skrev: 06 aug 2021, 15:50 Dette er da ingen trussel, SomLao! Det er bare en melding om at jeg ikke tar råd om hvordan leve i Thailand fra dere som ikke bor her. Du må selvsagt for all del fortsette å skrive akkurat hva du vil for meg. Om andre er mottakelig for slikt vet jeg lite om.
Som du litt kamuflert prøver å antyde så er jo vi som er en smule eldre og mer erfarne enn deg litt høy på oss selv og nekter å bøye hode for den åpenbart bedrevitende yngre garde :).
Folk har ulike svake og sterke sider. Og de aller fleste vet noe vi andre kan ha nytte av. Noen vet mer enn andre. Og siden disse noen er så sabla gode på enkelte felter, er det en god del av dem som ikke er kvikkere i nøtta en at de innbiller seg at de er eksperter på absolutt alt. Altså går de rett i fella og snubler i sin egen glans av fortreffelighet. Og befriende selvironi kan man se langt etter. For meg er alder underordnet og henvisning til alder brukes alt for ofte som simpel hersketeknikk. Litt det samme her med bosted. Jeg bor på Oslos østkant. Men har vært mye også på Oslos vestkant. Og har både venner, kolleger og familie der. Dermed vet jeg ganske mye om hva som skjer der og hva som rører seg oppe i hue på de som bor der. Det ville være veldig rart om man da ikke skulle kunne ha en mening om hva som foregår på byens vestkant. Og siden jeg har noe av det samme forholdet til Thailand, vil det samme gjelde Thailand.

edit: endret et "ja" til "jeg" og vips så gir setningen mening.
Sist redigert av SomLao den 06 aug 2021, 18:00, redigert 1 gang totalt.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#123

Wood1958 skrev: 06 aug 2021, 16:13 Tilater å blande meg inn i yttringsfrihetens tegn.
Ta det helt med ro . Den siste jeg ville ha hørt på selv om jeg flytter til TH eller et annet land , vil jaggu meg være nonen som legger ut at de flytter til et land
For så å være der dlere år, men gjentatte ganger synligjør at de ikke engang kan stå på egne ben i et fremmed land uten å,være avhengig av andre.Om det så i tilegg som for enkelte er å skaffe,seg,kunnskap for å,få en sprøyte for å,holde liv i segselv
Nøkternt sett , bedre med,andres råd.. God helg ellers
He-he ! Kanskje ikke enig i absolutt alt, men her glimter du da virkelig til. Morsomt skrevet var det også. :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#124

Nå mener jeg grensen er nådd for hva som kan toleres her på forumet. Noen må gå i seg selv og se om ikke de kan uttrykke sine meninger bedre enn de som de kritiserer for å ikke forstå eller kunne uttrykke seg på en forståelig måte.

Litt selvinnsikt må også kunne kreves av de som mener de er bedre disponert og vet bedre!

Vurdere advarsel og tråden vil bli ryddet etter å ha konfrontert med admin.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#125

[mod=tdr]Rydding av tråden[/mod]



Som [mention]Phay[/mention] nevner begynner denne tråden å skli ut i noe vi ikke i det hele tatt ønsker her på Asianet.

Har man problemer med andre medlemmer sine innlegg, det være språklig eller innhold, finnes det absolutt INGEN unnskyldninger for å angripe språket eller dra den enda lengre med å hentyde at det kan ligge diagnoser bak.

Siden starten har Asianet vært inkluderende og mange som ikke ordlegger seg perfekt eller følger oppsatte regler med hensyn til hvordan innlegg har fått ganske så mye spillerom. Det har i løpet av årene vært utdelt relativt få advarsler og undertegnede har forsøkt la takhøyden være stor innenfor det som er forumsreglene.

Har selv lest mangt et innlegg hvor jeg har "irritert" meg litt over syntaks, men fra det til å angripe motdebattanter for språk og andre feil, så har jeg heller lagt godviljen til.
Les gjerne forumsreglene på nytt igjen; spesielt punkt 2.e "Tolk andres innlegg i beste mening."

Tolker man alt negativt blir Asianet et mindre triveligere sted å være, og hvis man ikke finner noe positivt så bør man kanskje ta seg noen dager uten å logge inn. En liten pause har alle godt av, også undertegnede og det er gjerne lettere og mere lystbetont å komme tilbake. Tiden med Corona, nedstenginger og for mange manglende sosial kontakt gjør at mange kanskje har en lavere terskel for misnøye enn ellers, men hold dette andre steder enn her på Asianet.

Ved skjuling av innlegg følger det gjerne med svar på dette og vi modererer ikke enkeltinnlegg, men skjuler disse i sin helhet. Finnes det kommentarer eller spørsmål rundt moderering så skal dette ikke tas i trådene, men sendes som PM til admin/moderator
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#126

tdr skrev: 07 aug 2021, 11:51 [


... at mange kanskje har en lavere terskel for misnøye enn ellers, men hold dette andre steder enn her på Asianet.

Bra. Og det jeg siterer minner meg på at jeg i oppdragelsesøyemed flere ganger har sagt at selv om man har en dårlig dag og er i heller semmert humør, så betyr ikke det at man har lov til å plage livet av resten av familien. For hvis alle skulle holde på sånn, vil det fort bli et rent helvete for hele gjengen.
Men så er det jo sånn - som det ganske riktig ble antydet i et av de slettede innleggene - at jeg slett ikke alltid klarer leve opp til mine egne idealer. Til det vil jeg si at selv om man ikke alltid klarer å leve opp til det, er det greit å vite hva man skal forsøke å få til og hvilken retning man skal gå. :D
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#127

Enig i alt. Jeg er her kun pga veldig fine undertøys og baderdraktreklamer.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#128

Mine Thailandsplaner er nok veldig usikkert pt.
Mest avhengig av slikt og den "If" er nok pt veldig reel for oss begge når vi chatter.
Det er bare å krysse fingre, kan sees i sammenheng med annet innlegg også i corronnatråd.
Men takker for opprydning i tråd
2021-08-08 11.16.41.png
2021-08-08 11.16.41.png (7.54 kiB) Vist 2720 ganger
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#129

Geir Rasch skrev: 05 aug 2021, 17:22
Ut over det vil jeg anbefale deg om å avstå fra å mene noe som helst om bosetting i Thailand så lenge du selv befinner deg i Norge og ikke har noen som helst referanse til hvordan det er å bo her.
[mention]Geir Rasch[/mention]

Kikket på FB- siden til Trond Brækhus i dag i forbindelse med en helt annen sak. Her viser han til at idioten og nazisten Lysglimt Johansen harselerer med Hans Olav Lahlum (SV) fordi han skriver bøker om USA uten selv å ha vært der. Lahlum parerer med at han reiser minst mulig av hensyn til miljøet, men at han har vært i USA opptil flere ganger. Men så kommer det i noen øynes antagelig noe oppsiktsvekkende: Han mener IKKE at det gjør han verken mer eller mindre kvalifisert til å uttale seg om forholdene i USA. :) Brækhus mente Lahlum kom best ut av den vesle passiaren. Skarpe og munnrappe Lasse Josephsen kommenter i kjent stil slik: " I all rettferdighet: en død delfin som råtner i solen vil komme bedre ut enn Lysglimt i enhver passiar." :lol:
Interesserte bes gå inn på FB-siden Til nevnte Brækhus. Den ligger ganske langt oppe.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»