Malaysia, Pengang, George Town.

Svar
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1

Å ta turen til George Town kan være en slags ferie for å komme vekk fra galskapen i BKK og Thailand forøvrig. Islamistene ser ikke ut som ekstremister som i Norge med sine mange fargerike duppatta..riktignok skal det være noen som prøver å fremme for strengere islam med de blir visstnok slått nedpå sålenge har jeg forstått..

Tilbake til selve ferien...og det er rent, pent, hyggelig, orden, mange fine småbutikker, cafeer er det overalt, god mat overalt,,ja, veldig mye bra..og veldig hyggelige folk så langt i Penang...og ikke minst gode i engelsk..bare positivt, og hvem skulle tro det 8-) Også var jeg turist så da blir det som det blir.. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Hvordan synes du prisnivået er der?

Så foredrag sist helg om en motorsykkeltur tur retur Bangkok. Det frister!
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

Når det gjelder prisnivået så kan jeg kun snakke for meg selv.

Det kan være dyrt eller rimelig.

Det avhenger av akkurat hva du ønsker. Billig som gatematen i Thailand er det nok ikke. Men billig mat er å oppdrive der. Mye packpackere der og de spiser ikke akkurat dyrt men det rimeligste..Men i helgene er det som regel ett eller annet..men hverdagen er det nok stille hva det angår mat på gata..

Jeg synes ihvertfall at det var billigere enn Bangkok, eller andre steder i Thailand vi har vært for hva vi bruker å gjøre når vi har korte ferier. Stort pluss er kvaliteten hele veien.

Det var noen små små markeder der og der som var billig akkurat som i Thailand kan det sies..Utenom det indiske markedet som befinner seg i George Town.

På disse cafeene og bistorene ble det servert ekte bakerivarer, god mat og god kald eller varm kaffe sådan..prisnåvet varierer på den enkelte meny..man må nesten seg litt rundt ettersom det var noen latterlige priser av og til..

Feks der jeg betaler 140 på starbuck så betaler jeg 80-90 bath for en iskaffe som smakte mye mye bedre..samme med bakerivarer var mye billigere kontra de dyre cafene og bistroene i BKK..Utvalgte steder hvor vi var såklart..

Det ble brukt ekte råvarer i alt følte jeg..

Jo, prisnivået slik jeg oppfatter er generelt rimeligere samtidig som kvaliteten er mye høyere generelt enn i Bangkok og andre steder.

Men som en turist så tok vi såklart oss noen friheter men jeg synes ikke det var dyrt iforhold til hva jeg fikk igjen feks hva jeg får igjen i Thailand med lignende kvalitet andre steder som sagt over..det er helt sikkert.

Det er nok slik at det er litt mer kvalitet over hele linja fikk jeg inntrykk av og da man betale for hva det koster...råvarer har sin pris men det ser ikke ut til å bli skattet ihjel som i Thailand føler jeg..de importerer mye de også..

veldig bra--
Svar

Gå tilbake til «Transport, hotell, severdigheter og shopping»