Må til Norge for å få vaksine!?

torbus

#31

5,72 % av utlendinger bosatt i Thailand er nå vaksinert.
7,5 % av utlendinger Over 60 år bosatt i Thailand er nå vaksinert.

Norge er ikke på topp 10-lista over vaksinerte utlendinger. Altså er trolig mindre enn 1,3 % nordmenn i Thailand vaksinert.

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#32

torbus skrev: 03 aug 2021, 08:18 5,72 % av utlendinger bosatt i Thailand er nå vaksinert.
7,5 % av utlendinger Over 60 år bosatt i Thailand er nå vaksinert.

Norge er ikke på topp 10-lista over vaksinerte utlendinger. Altså er trolig mindre enn 1,3 % nordmenn i Thailand vaksinert.

Kan jo se ut til at arbeidsinnvandring har vaksiner som frynsegode. Men blir vel kanskje brukt for å slå ned utbrudd i blandt de også.
Finner du noen aldersstatistikker?
Eller noe som viser proposjonalt av forskjellige nasjonaliteter?
torbus

#33

Sjekk siden tallene er fra (kilden står på bildet). Mulig det finnes detaljert informasjon der. Jeg har ikke gjort det. Men snittalder på 39 er lavt.

Jeg stusset også over de høye tallene på vaksinerte asiatere. Det er jo betydelig høyere enn selv blant eldre thaier. Men der ligger også mye av kritikken mot regjeringa i Thailandske aviser. De beskyldes for å prioritere de elitistiske konsernene og andre som betaler for det på bekostning av eldre og helsearbeidere. Og disse ansetter vel nettopp mye gjestearbeidere fra omkringliggende land? Ikke om jeg vet, men for er par uker siden var rundt 1 % av eldre (thaier) vaksinert.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#34

torbus skrev: 03 aug 2021, 16:33 Sjekk siden tallene er fra (kilden står på bildet). Mulig det finnes detaljert informasjon der. Jeg har ikke gjort det. Men snittalder på 39 er lavt.

Jeg stusset også over de høye tallene på vaksinerte asiatere. Det er jo betydelig høyere enn selv blant eldre thaier. Men der ligger også mye av kritikken mot regjeringa i Thailandske aviser. De beskyldes for å prioritere de elitistiske konsernene og andre som betaler for det på bekostning av eldre og helsearbeidere. Og disse ansetter vel nettopp mye gjestearbeidere fra omkringliggende land? Ikke om jeg vet, men for er par uker siden var rundt 1 % av eldre (thaier) vaksinert.
Vi laget vel såkalt,skevdeling for å få styr på utbrudd i Oslo selv. Og de har vel hatt de største utbruddene i ghettoene for gjestearbeidere. Som vel flere av er på størrelse med middelstore Norske byer.
Også skjevdeling til disse sandboxene så reiseglade Nordmenn og andre skal få dra på tur for å,støtte turistnæringa, som flere sier.
Nå ser det ut til at midlertidig fungerer det da de ikke kommer videre. Får håpe det varer. :D om det er tuiristnæringen de vil hjelpe.
PHUKET: Authorities will help tourists under the Phuket sandbox scheme who have stayed in the province for 14 days but could not go elsewhere due to new Covid-19 restrictions
“The sandbox scheme began before a surge in coronavirus cases. Those who have stayed here for 14 days and want to return to their countries can fly back home. There are flights to pick them up
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... to-stay-on
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»