RobertX's STORE slanketråd!

Svar
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#51

Nyttårsaften nærmer seg og romjula nærmer seg slutten.

Julegrøt på lille juleaften, ribbe på juleaften og masse god mat. Men holdt meg til middager og kjørte shakes om morgen og før leggetid.

Lille juleaften veide jeg inn til 104,6 kg på morgenen. I dag veide jeg inn til 104,7 kg. Så litt normal kost har liten betydning. Her handler det om hva man spiser, hvor mye og at man holder seg innenfor kalori-budsjettet man har behov for (stort sett).

Juleaften sprengte jeg sikkert kalori-budsjettet mitt med det dobbelte. Det ble smaking på alle julekaker, julemarsipan og godis. Det ble rett og slett så mye at jeg ikke fikk sove for kroppen var jo full i sukker og pumpa gikk i høyt tempo. Roet seg først utpå morrakvisten. Så det ble første og eneste dag med godis utenom middagen. Og har vært helt fin siden.

I dag er det da 5 dager til avreise Thailand og jeg er spent på hvordan jeg klarer å sette sammen kostholdet der. Skal prøve litt frukt og grønt i større grad enn hva jeg har hatt her i Norge. Kommer fortsatt til å jobbe mot 95 kg matchvekt og så begynne å shine opp litt muskulatur når jeg kommer dit. Så nye kostholds-endringer må til, men der må jeg prøve meg litt fram igjen. Jeg ser mest på det som litt spennende kropps-forskning enn noe problem. Føler at jeg har "knekkt" kostholdskoden nå i forhold til kroppsvekta.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#52

Tror jeg har bommet litt på elektrolytt balansen under prosjektet mitt så i dag var jeg innom 7-11 en tur. Fant nemlig ut at de selger et pulver som skal være kurrant.

Testet 1 pose blandet i 5 dl vann. Koster 5 baht (1,25 Kr) pr dose/pose. Helt grei smak og ikke spesielt søtt. Skal drikkes 1 om dagen.
20180107_122740.jpg
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#53

RobertX skrev: 07 jan 2018, 10:07 Tror jeg har bommet litt på elektrolytt balansen under prosjektet mitt så i dag var jeg innom 7-11 en tur. Fant nemlig ut at de selger et pulver som skal være kurrant.

Testet 1 pose blandet i 5 dl vann. Koster 5 baht (1,25 Kr) pr dose/pose. Helt grei smak og ikke spesielt søtt. Skal drikkes 1 om dagen.

20180107_122740.jpg
Reine « stridsrasjon» ☮️✌️
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#54

Du må unne deg litt

Kjør lavkarbo heller

Og stevia!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#55

riflefish skrev: 07 jan 2018, 13:11 Du må unne deg litt

Kjør lavkarbo heller

Og stevia!
Been there done that :-) Men ikke med stevia. Det var endel skriverier om at menn kunne bli sterile av for mye stevia og det "freaket" meg ut litt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#56

RobertX skrev: 07 jan 2018, 18:59 Been there done that :-) Men ikke med stevia. Det var endel skriverier om at menn kunne bli sterile av for mye stevia og det "freaket" meg ut litt.
Bulshit!

Stevia må tåle mye dritt og planta usaklighter fra den mektige

Sukker mafian,,,

Stevia kan du bruke men bruk « dong» åkke

Som,,

😂👌

I usa på cafe r får man stevia, ..

Det er mektige kapital interesser som

Forsøker og sverte stevia!

Men glukose eller sukker er vel

Det stoffet som koster mest i veden

Pga av fedme og diabetes! ..

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stevia
Vedlegg
785F74C7-97AA-4F10-BDBD-F5515688BF9D.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#57

Hmmmm.... men fødselstallene i Japan er jo VELDIG lave da.......

:P :P :P :P :P

Prøver helst å unngå søte eller salte ting. Bror min sverget til finsk Xylitol basert på bjørketre.

I Norge er stevia omtrent borte igjen. Men det flyyyyyter med aspartam.

Vekta er stabilt på ca 105 akkurat nå men litt omstilling med mat til lunsj/middag.

Vet ikke om det er fargestoffer i den elektrolytt drikken som gjør det, men urin ble nesten umiddelbart mye gulere. Og jeg får i meg nok vann. Så noe skjedde innvendig når jeg startet med det.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#58

Min treningsrunde i dag var 15 minutters trening på crosstrainer, og etter det 37 minutters trening på tredemølla er ok etter hofteoperasjonen Da holder jeg en jevn gange på 120 skritt i minuttet. Det siste minuttet på crosstraineren øker jeg tempoet kraftig. Jeg forbrenner ikke så mye kalorier hvis tredemølle måler riktig. Litt over 350 kalorier og litt over 3 kilometers gange på tredemølla med 120 skritt i jevn skritthastighet, men om den målinga er riktig på tredemølla sin kaloriteller vet jeg ikke. Men crosstraineren og litt styrketrening kommer i tillegg.

Etter kondisjonstreninga da er det litt styrketrening, som også forbrenner litt kalorier. Så min BMI den er konstant på 24 til 24,22, og det i seg selv er jeg ganske fornøyd med. For kroppen er fast og faste trente muskler veier mer enn fett.

Nå trener jeg vel 50 til 60 minutter 5 dager i uka, og har to dager med hvile uten trening. Men når jeg får den siste Powertec Multitreningsmaskinen som kun er for styrketrening, da blir det nok ca. 1,5 timers trening 5 dager i uka. Så 7,5 timers trening etter jeg har kommet meg opp i over 72 år, det er vel bra vedlikehold av en gammal kropp med desverre litt for mye gamle skader.

Gleder meg til trimrommet er helt ferdig, og den store styrketreningsmaskinen er på plass.

A.H.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#59

Har vært litt fraværende med oppdateringer en stund :-D

På tampen av Thailands turen min falt jeg tilbake til gamle synder med melk i kaffen og endel yoghurt. Som en følge av det var vekta 108 kg når jeg landet 29. mars i Norge.

Gikk da rett tilbake til diett-programmet mitt, kuttet all melk og slikt. Har likevel 1 dag i uken der jeg kjøper litt godteri for kos.

Og nå er vektnåla tilbake på 102,5 kg. Har en god del jobb som må gjøres framover i forbindelse med salg av leiligheten så fysisk arbeide blir det mye av. Fordelen er jo at det påvirker vekta. Bakdelen er om ryggen klarer å henge med. Så jeg må ta det over tid og i porsjoner som ikke leder til smertehelvete igjen.

Har også modifisert kostholdet igjen litt. Kjøpte inn store bokser med Maxim sportsdrikk som jeg tar ei flaske iblandet 2 skjeer pulver hver dag så jeg får nødvendige elektrolytter. Smak er ganske likt den varianten jeg kjøpte på 7-11 i Thailand.

Har også igjen begynt med litt brødmat etter jeg fant at Coop nå har en brødserie med litt grovere brød med surdeig og ikke tilsatt hvetegluten. De hadde noen brødtyper i samme serie som viste seg å ha tilsatt hvetegluten, og de reagert jeg på med en gang. Så jeg må være litt forsiktig der.

Standard pålegg er Stabburet makrell i tomat. Skulle være bra med næringsstoffer der :-)

Handlet også inn endel forskjellige protein bars på siste Sverige tur. 2 var bomkjøp som magen virkelig vrenger seg av. Den ene måtte jeg kutte ut etter 2 forsøk . Det var en "Banan split" eller hva den het. Skal se om jeg får ordnet bilde. Det var litt surrealistisk å lese innholdet og se at de brukte både sukker og aspartam :lol: Så den går på dynga. Den andre var en Swebar nugatti variant, men den tror jeg er iblandet en type fiber som jeg reagerer veldig på. De protein bars jeg takler helt fint er type Nutralett og Maxim. Tror jeg skal holde meg til de og droppe videre eksperimentering med andre. Det fornuftige er nok å fase ut disse også og gå over til kokte egg for proteiner.

Trønder Sodd er igjen med i kostholdet også. En veldig grei middag på ca 350 kcal pr boks (8,4 dl). Mye grønnsaker og god smak, men altså lite næringsinnhold.

Målet som er satt er 95 kg, så får jeg se hva det blir til utover sommeren :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#60

Glemte å nevne at jeg var inne til blodprøver denne uken for å se at alt er ok.

Resultatet var svært bra. Langtids blodsukker 5,4 så "begynnende diabetes 2" er parkert inntil videre. Har ikke brukt Metformin mange måneder.

Øvrige verdier var også svært bra og stort sett midt i anslaget for anbefalte verdier. Det som mangler er detaljert vitamin måling og testosteron verdier som jeg skal få sjekket når jeg kommer tilbake til Thailand.

Sjekket for ordens skyld alle Hepatitt varianter og HIV med det samme. Der var alt negativt og dermed veldig positivt :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»