Medlemmenes rett til at deres informasjon holdes privat!

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Asianet er et lite nettsted og de fleste som har valgt å registrere seg her har gjort dette fordi de her i motsetning til andre steder på nett får være så anonyme som de selv ønsker. De har registrert seg med brukernavn som i de fleste tilfeller ikke forteller noe om hvem de er.

Noen har valgt en litt åpnere linje og har både brukernavn og skrevet informasjon som forteller hvem de er. Det er et frivillig valg fra den enkelte bruker og skal ikke være noe andre saboterer!

Informasjon jeg har mottatt fra flere hold tyder på at noen her inne benytter virkelige navn knyttet mot brukernavn. Dette er både i strid med forumsregler og som jeg ser det et stort brudd på retten den enkelte har til personvern. Retten gjelder også at brukernavn her ikke skal knyttes opp mot tidligere identitet fra andre nettsteder.

Å knytte navn mot anonymiteten som de fleste er her for er særdeles ufint. Hvis noen stiller spørsmål her inne som vi på forumet svarer etter beste evne gjør vi det i den tro at det skal foregå anonymt. Det er den enkeltes rett her på Asianet og en av forutsetningene for at nettstedet med forum ble opprettet.

Medlemmer skal heller ikke søke opp hverandre på andre arenaer uten felles enighet om det. Retten til å få være anonym er absolutt. Diskusjoner og uenigheter skal heller ikke tas videre fra forumet.

Knytting av medlemmer her inn i grupper på eks Facebook, Messenger med mere er også noe den enkelte får bestemme selv og ikke la andre ta seg av.

Når da enkelte som vet hvem personer er i virkeligheten knytter navn opp mot samtaler med andre, både i PM, e-post, andre nettsteder, samtaler i livet utenfor nett med mere er dette et stort brudd på både avtalen dere har med Asianet.

Spesielt når slike brudd med å knytte brukernavn mot personer gjerne skjer ved uenigheter på forumet, evt uenigheter utenfor Asianet.

I flere tilfeller har dette medført at medlemmer her inne har sendt meg melding med ønske om å bli slettet fra forumet og i andre tilfeller vet jeg også at slikt har medført at det er medlemmer som har valgt å ikke være aktive her lenger.

Undertegnede er kanskje den man skulle tro visste mest om hvem den enkelte bruker er med tanke på tilgang til backend og mulig info rundt registrering. Må innrømme at det aldri har vært i tankene mine og knytte personer mot brukernavn på den måten og at jeg vet mindre enn mange om navn på medlemmene. De veldig få jeg vet hvem er har jeg fått direkte fra medlemmer selv. I tillegg har jeg nå mottatt konkret informasjon med navn som er "lekket" via andre medlemmer. Slikt bekymrer meg! Og gjør meg direkte forbannet!

Slike brudd er i utakt med alt Asianet skal stå for og jeg vil gjennomgå flere meldinger fra ulike hold som har vist meg at dette skjer.

Disse bruddene på medlemmers rett til å få være anonyme har vil få konsekvenser der jeg har konkrete beviser.

De som er på Asianet skal vite og føle seg trygge på at deres informasjon skal få lov til å være anonym hvis de ønsker det og som sagt har ingen medlemmer rett til å knytte slikt mot navn hverken på eller utenfor Asianet!

Fremtidige brudd på dette vil føre til umiddelbar og permanent utestengelse!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#2

Bra, tdr ! Stort sett er tonen her grei og ryddig. Men det er enkelte som viser mer enn små tilløp til dårlig impulskontroll og som dessuten kan virke temmelig aggressive. Og det kan fort oppleves som ubehagelig. Min personlig erfaring er at det ofte skjer etter at folk har kommet til kort i en diskusjon, og har gått tom for gode argumenter. Men alt i alt holder de fleste en god tone, og jeg opplever at de fleste tar seg pent inn etter en mild formaning. :)
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»