Jeg er hvor i verden?

Jeg er bosatt eller på langtidsopphold i eller på

Hjemme i Norge tryggest her
11
34%
Hjemme i Norge skulle ønske jeg var i Asia
8
25%
I Thailand skulle ønske jeg var på Filippinene
0
Ingen stemmer
På Filippinene skulle ønske jeg var i Thailand
0
Ingen stemmer
I asia skulle ønske jeg var i Norge
0
Ingen stemmer
Hjemme i Thailand
9
28%
Hjemme på Filippinene
0
Ingen stemmer
På ferie langtidsopphold i Thailand
3
9%
På ferie langtidsopphold på Filippinene
0
Ingen stemmer
På ferie langtidsopphold I annet Asiatisk land
1
3%
På ferie langtidsopphold i Sør Amerika
0
Ingen stemmer
På ferie langtidsopphold i Europa.
0
Ingen stemmer
Bosatt eller På ferie langtidsopphold annet sted i verden.
0
Ingen stemmer
 
Stemmer totalt: 32
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#11

Var det ikke du Phay som en gang i tiden laget et Thailand-kart på Asiaforum avmerket hvor medlemmene bodde?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

Geir Rasch skrev: 12 mai 2021, 08:08 Var det ikke du Phay som en gang i tiden laget et Thailand-kart på Asiaforum avmerket hvor medlemmene bodde?
Det var Jing det!

Kan jo lage en poll med alle provinsene om det er mulig? Må sjekke om det er mulig med så mange options

Når det kommer til den politiske situasjon så er det ett onde en må leve med, eller la være. Jeg har reist så mye som mange andre, og valgt å se Thailand i det lys at det er det mest velfungerende diktatur på tross av all urettferdighet, og det man hører om i andre kanalen enn offisielle medier. Alle land har sitt, og hva skal man si? Altså tross alt, sett verden under ett med alle variasjoner av demokratier og politiske løsninger, så går det ann å lykkes, leve godt og fritt med visse forbehold for de aller aller fleste thai borgere. Det er ingen utstrakt nød i samme grad om man skal sammenligne seg meg Kambodia eller Filippinene, og sikkerheten og tryggheten er god for oss utlendinger. Det jeg synes er mest ille, er jenters rettigheter og mulgiheter som oppfostring der en ser klare tydelige forskjeller. Så får vi håpe at de greier å komme seg igjennom krisa på best mulig måte, og ting kan normalisereres etterhvert. Men det er jo ikke noen politisk tråd dette med oppfordring til diskusjon, og er bare generelle tanker jeg har gjort ovenfor meg selv, for å rettferdigjøre at jeg velger å leve her og ikke hjemme i trygge Norge, eller velge å bosette meg i Portugal feks. Var jo inne på Brasil, men der er det verre på alle mulige områder i forhold til Thailand, selv om det er ett demokrati siden slutten av 80 tallet. Spania var jo også ett diktatur når vi europeere begynte å valfarte dit i sin tid til sammenligning.
🌞
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#13

Phay skrev: 12 mai 2021, 10:34 valgt å se Thailand i det lys at det er det mest velfungerende diktatur
Ja, du har rett i at om en først skal velge å leve i et diktatur, så er ikke Thailand det verste - det vi kan kalle fattigmanns trøst :(.
Om en evner å stenge seg ute fra alt som har med politikk å gjøre, så er det jo egentlig greit å bo i Thailand. Problemet for oss er at både kona og jeg identifiserer oss sterkt med ungdommene som protesterer og arresteres på en måte så det gjør vondt å observere.
Enig i at vi ikke skal legge opp til en politisk diskusjon om Thailand, det er for mange tabuer til at en slik diskusjon kan bli meningsfull. Men som deg gir jeg uttrykk for egen opplevelse av tingenes tilstand.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#14

Phay skrev: 12 mai 2021, 10:34 Det var Jing det!

Kan jo lage en poll med alle provinsene om det er mulig? Må sjekke om det er mulig med så mange options
Er ikke så mange muligheter i en poll slik at alle provinsene er med.

Skulle det være interesse for det så kan jeg opprette et kart i Google Maps slik at medlemmene kan vise hvor de bor. Vi trenger jo ikke gå ned på stedsnivå, men kanskje på provins.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»