Moderering av forumet!

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#21

har nettopp hatt kontakt m arild,
han har pusset støvet av keybordet,
og kommer med oppdateringer fra i morgen! 🌷
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#22

Hei, måtte rydde opp før det eskalerte helt forrige dagen, og tok litt tid før jeg fikk tatt meg tid til å skrive inn en begrunnelse.

Først og fremst så må jeg si at det er uhorvelig vanskelig å moderere tråder når man er aktiv i selv, og er en ting som ikke skulle ha vært praksis på forumet.

Det andre er at vi er alle mennesker med forskjellig bakgrunn, har forskellige opplevelser, oppfattelse, inntrykk, utdannelse, skriveferdigheter, helse, og ego som gir en forskjellige inntrykk om hvordan verden fungerer, hvordan man leser ting, spesielt der man innvolverer seg personelig og slik det kommer til uttrykk her på forumet. Den harde kjerne som har fulgt med over fra AF, vet hvordan ting utviklet seg der med både vennskap, og til og med fiendeskap. Det var klikker, det var enkeltstående sterke debattanter og det var de som kun bidro når det oppsto konflikter og kom med ett og annet stikk bare for å få opp tempen enda mer, eller for å gi støtte til en av partene. Det var ikke ett sunt miljø å være aktiv i, og det ble til tider moderert hardt, og kanskje litt for ujevnt til tider. Noen moderatorer prøvde på en myk linje tidvis, men det skeiet alltid ut etterhvert som ballongen med konflikter utvidet seg over tid. Den sprakk alltid på ett eller annet tidspunkt, og det gikk ikke alltid pent for seg.

Det som slår en er at det er ofte de samme som står i de største konfliktene gang etter gang, og gir seg ikke, og så blir man moderert og føler at man blir overkjørt, og man føler at man blir forskjellsbehandlet. Så en oppfordring til de som alltid står i konflikter, er kanskje å se ting fra flere sider, også tenke litt over hvor den andre personen står i forhold til dem selv. Forskning har vist at man kan ikke forandre meninger til folk hverken på sosiale medier eller på forumsplattformer som dette. Så av og til, så er det beste å gi sin mening av saken, og gi seg med det. Men liker man å diskutere til krampa tar en, så er det jo ikke vanskelig å by opp til en verbal kamp selv på ett lite forum som dette. Dette er ikke myntet på den ene eller andre siden, det er myntet på alle oss som er aktive her inne.

Den tråden det ble referert til, så ble det moderert kraftig, og de postene som står igjen, er kanskje essensen av hva det sto om, så valget er å slette tråden, eller la den stå. Jeg hadde da ikke myndighet til å låse eller slette emner.

Når dere ser noe som bryter med forumsreglene, rapporter, og ikke ta det i plenum. Det er det eneste vi ber om.

Når det kommer til subjektive meninger om personer utenfor forumet som tilhører pressen, politikere og royale, så er det lov å komme med innenfor visse begrensninger. Norsk politikk er ikke en del av forumets ønsker å diskutere så det lar vi være. Det er lov å være uenig, men det skal ikke bryte med forumsreglene, og siste ordet har TDR.


Som sagt, vi ønsker alle skal bli hørt, få sin plass, og så får vi heller lære oss å tolerere at andre har meninger vi ikke tolererer, men som sagt, det er lov å skrive så lenge det ikke går på enkeltpersoner og uthenging av andre forumsmedlemmers meninger. Av og til så må man gå litt i seg selv også, stoppe opp og tenke litt over hva man skriver og ønsker å bidra med, og eventuelt tenke litt hvordan motparten vil tolke det. Det er ikke vanskelig å trykke på de rette knappene for å få en ønsket reaksjon hos enkelte, noe man nå har lært over lang fartstid på AF og AN, men det skal ikke gå utover ytringsfriheten.



Til torbus, du har ikke akkurat gitt meg lang fartstid før du blåser ut din frustrasjon om alt som er galt på forumet, men skal ta det til etteretning, og helst så ser jeg som sagt at du bruker varslingssystemet slik det er tenkt.

Ha en fin dag.
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#23

Phay skrev: 03 jun 2021, 02:26
Når det kommer til subjektive meninger om personer utenfor forumet som tilhører pressen, politikere og royale, så er det lov å komme med innenfor visse begrensninger. Norsk politikk er ikke en del av forumets ønsker å diskutere så det lar vi være. Det er lov å være uenig, men det skal ikke bryte med forumsreglene, og siste ordet har TDR.


Bra jobba, Phay. Det som slår meg er at tråder som er friske og spennende, nesten uten unntak utvikler seg på en måte som TS aldri hadde ment den skulle gjøre. Trådene oppfører seg sånn sett som sprelske kaniner. Avsporinger er en del av dynamikken. Og prøver man (for strengt) å unngå alle disse merkelige krumspringene blir trådene , nesten med 100 % sikkerhet, knusktørre. :)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#24

Hei til alle her på forumet.

Som de fleste har fått med seg har jeg vært totalt fraværende en periode. Alvorlig sykdom i nær familie gjorde at jeg nærmest på timen måtte bestille flybillett og var borte i over 3 uker. Fikk ikke en gang tid å tømme kjøleskap eller vasket etter meg før jeg var på tur. Det er nå ikke noe som kan gjøres fra vår side annet enn å vente ut situasjonen, og ingen fra familien får dessverre besøke vedkommende på sykehus nå. Er kommet hjem igjen nå og skal forsøke bli oppdatert her på Asianet.

Må takke [mention]Phay[/mention] som har stilt opp for å forsøke holde orden på Asianet. Kjempejobb fra hans side og han vil fortsette å ha rettigheter til moderasjon. Hadde ikke det vært for han måtte jeg ha stilt forumet på pause mens jeg var borte.

Det er en del her som jeg forstår trenger gjennomgang og de som har sendt meg PM får være tålmodige. Skal forsøke gå gjennom alt de nærmeste dagene.

Også en del tråder trenger nok gjennomgang. Uten at jeg har lest noe som helst ennå må jeg si at ingen enkeltpersoner skal bestemme agendaen og innhold her på Asianet. Uenigheter må man regne med, og da får man argumentere saklig. Hva som skrives er regulert av forumsreglene, norske lover og hva undertegnede med hjelp av moderatorer finner akseptabelt.

Hvis noen ønsker å stille spørsmål så får de sende meg en PM så skal jeg komme med oppklaring så snart som jeg er oppdatert med resten.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»