Da har jeg *nesten* alt klart
Mangler nå noen 256Gb ram-brikker, et solid men kompakt bluetooth tastatur/mus og en pålitelig og solid selfie-stick.
En Otterbox Defender med glass-deksel er på vei fra Amazon. Samt en lignende casing til S3'en. Otterbox Defender'en til S6'en fikk jeg i går og den er nå "idiot-sikret"

Men måtte poppe ut det såkalte glasset for det lå bare løst over skjermen og var litt ekkelt å bruke. Coveret er likevel bra for det er forhøyet i kantene både foran og bak, så på relativt jevn overflate så skal det mye til at noe støter mot skjermen/kamera bak. Er det stein derimot så kan det selvsagt gå galt.
I tillegg til trioen det er bilde av under har jeg jo også monsteret Samsung Galaxy View med 18,4 tommers skjerm. Den skal også med og brukes hovedsakelig til språk-apper for thai-engelsk læring. Også fin til lesing av e-tegneserier, bøker og slikt.
Selv om det kan se slik ut så er jeg IKKE en Samsung fanboy. Men det er utrolig praktisk å ha samme merke/platform og for meg er Android et godt system.
Veldig fornøyd med handlingen så langt. S3 Tab til 5000 (sparte litt over 2000 kr), Note 8 til 7000 (sparte ca 2700 kr) og DeX stasjonen til 750 (sparte ca 200 kr).
Sjekket endel rundt 256 Gb brikker via eBay og det tørr jeg ikke satse på. Det er for mye falske brikker i omløp som i realiteten er betydelig mindre enn angitt (type 8Gb er vanlig). Det medfører at man automatisk overskriver bilder/data som allerede er lagret når det begynner å gå fullt. Sleipt som fy. Så det blir nok å handle brikker i Norge til ca 1500 kr pr stk. Tipper jeg vil ha med 4-5 stykker som er fyllt opp med tv-serier/ebøker/filmer. Men jeg har også ordnet med Netflix og HBO Nordic blir det nok også abonert på før jeg reiser. Express VPN har jeg fra før, så det måtte bare settes opp på dingsene. Mulig jeg signer opp for en tv-kanal pakke gjenom ntv.mx også.
Meet the family!

- S3 tablet til venstre, Note 8 i midten og gamlefar S6 til høyre :-)
Her er Galaxy View'en også forsåvidt, med obligatorisk kaffekopp i høyre hjørne

- Samsung Galaxy View 18,4 tommer tablet
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem