Thailands økonomi , og valuta svingninger

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#211

Kolami skrev: 23 des 2020, 10:06 Du sier noe der..tviler på at de lar andre land ha nærmest en paritet til Yuan..kanskje hvis de blir en lydstat som Norge var under Danmark kan de jo hende..spennende..

Leste i Bangkok Post i dag..Thailand regner med å åpne for 8 millioner turister første kvartal 2021..og fleste parten vil være kinesere :D mulig de er en lydstat allerede ettersom Tyskland/EU sparket ut thaikongen...hvem vet..
vel nå har ikke rama 10 blitt sparket ut
av tyskland!
"prinsen går nå på spesialskole der"
og tyskland vil ikke ødelegge diplomatiske forbindelser pga a dette!,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#212

riflefish skrev: 23 des 2020, 10:18 vel nå har ikke rama 10 blitt sparket ut
av tyskland!
"prinsen går nå på spesialskole der"
og tyskland vil ikke ødelegge diplomatiske forbindelser pga a dette!,
Det er ikke så mye forbindelse å ha hvis nestengingen fortsetter..jeg ser kjøpesentra skifte ut EU/vestlige varer med billig varer...og det krymper raskt..det ser jeg også på de store kjøpesentra i Sukomvit...Selv Villa Market og Foodland har færre utvalg en tidligere...Det krymper, og det raskt..
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#213

Kolami skrev: 26 des 2020, 03:38 Det er ikke så mye forbindelse å ha hvis nestengingen fortsetter..jeg ser kjøpesentra skifte ut EU/vestlige varer med billig varer...og det krymper raskt..det ser jeg også på de store kjøpesentra i Sukomvit...Selv Villa Market og Foodland har færre utvalg en tidligere...Det krymper, og det raskt..
jaggu meg nok utvalg da ,.?eller
har en
probleme er og finne rette " dassrullen"
på sukumvits. 448 km lange vei,😂🙄🎅🏻
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#214

riflefish skrev: 26 des 2020, 08:55 jaggu meg nok utvalg da ,.?eller
har en
probleme er og finne rette " dassrullen"
på sukumvits. 448 km lange vei,😂🙄🎅🏻
du hvor jeg mener :lol: jeg ser færre varer fra vesten i feks villa market blant annet..
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#215

Tror ikke jeg gidder kjøpe mer aksjer nå, har mer en nok :D
Tror heller jeg skal hjelpe noen i Thailand som virkelig trenger noe :D
Oversikten viser blant annet at hver nordmann ved inngangen til 2020 eide Apple-aksjer for nær 22.000 kroner, Microsoft-aksjer for om lag 20.000 kroner og Facebook-aksjer for 8.500 kroner.
https://e24.no/boers-og-finans/i/39BQ5e ... Fwww.vg.no
Livet mitt er en dans på nevroser :D
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#216

Jeg tror jeg legger dette her. Det virker som Thailand sliter økonomisk. Vi veit jo dem sliter pga manglende turister og pengene dem legger igjen. I det siste har jeg jo hørt at prisene på matvarer osv har steget- alt har blitt dyrere.. Og dem har også sluttet eller dem vil betale ut mindre penger til f,eks små barn. Dem fikk hvisnok 600 thb - pr mnd? I 2021 blir det ikke betalt ut noe - eller dem får mye mindre. Så vi kan jo muligens tolke dette posetivt eller negativt. Posetiv kan jo være at Thailand kan nok ikke forsette mye lengre med sin strategi å stenge landet for Turister. Men dem følger jo mye av samme strategien til Norge- skolene ble nesten stengt fra 2021- Samme som i Norge skole kun 2 dager i uken. Litt rart at landene er så samkjørt- :o
You Never walk Alone :D
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#217

wiking skrev: 08 jan 2021, 01:28 Jeg tror jeg legger dette her. Det virker som Thailand sliter økonomisk. Vi veit jo dem sliter pga manglende turister og pengene dem legger igjen. I det siste har jeg jo hørt at prisene på matvarer osv har steget- alt har blitt dyrere.. Og dem har også sluttet eller dem vil betale ut mindre penger til f,eks små barn. Dem fikk hvisnok 600 thb - pr mnd? I 2021 blir det ikke betalt ut noe - eller dem får mye mindre. Så vi kan jo muligens tolke dette posetivt eller negativt. Posetiv kan jo være at Thailand kan nok ikke forsette mye lengre med sin strategi å stenge landet for Turister. Men dem følger jo mye av samme strategien til Norge- skolene ble nesten stengt fra 2021- Samme som i Norge skole kun 2 dager i uken. Litt rart at landene er så samkjørt- :o
Lokalt smittetrykk er et vesentlig ord å ta med i sin samenligning om strategier
Stengte grenser også
Så litt differanser kan en muligend ane.
Men når jeg sitter her i steinrøysa så vet jo ikke jeg dette er bløff og falske nyheter.
Men en får håpe de får styr på tallene.
Vår strategi med våre tall vil muligens ikke være turistfremmende hvist det måles pr million innbygger.

https://www.channelnewsasia.com/news/as ... 9-13877296
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#218

Thailand sliter ikke bare med mangel på turister. Den enorme korrupsjonen i landet har begynt å vise seg. Og har direkte årsak til oppblomstringen av covid.
Og som du never folk får mindre statlig støtte, og varer blir dyrere. THB vil nok synke i verdi.

Og det er sikkert noen thaier som lurer på hvorfor vaksineringen skal drøye så lenge.

Hvertfall er det sikkert endel utenlandske investorer som følger nøye med.

Også Prayut har blitt beskyldt for «benefits from illegal gambling”
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#219

CAT skrev: 08 jan 2021, 06:34 Thailand sliter ikke bare med mangel på turister. Den enorme korrupsjonen i landet har begynt å vise seg. Og har direkte årsak til oppblomstringen av covid.
Og som du never folk får mindre statlig støtte, og varer blir dyrere. THB vil nok synke i verdi.

Og det er sikkert noen thaier som lurer på hvorfor vaksineringen skal drøye så lenge.

Hvertfall er det sikkert endel utenlandske investorer som følger nøye med.

Også Prayut har blitt beskyldt for «benefits from illegal gambling”
mye usanne rykter!
men at landet sliter ja,

vi ( kona og jeg) er veldi varsomme pga smitte faren,
kjøpte 5000 munnbind😂
for 3500 baht,
deler ut til naboer etc❤️
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#220

Estimatene for antall turister til Thailand 2021 varierer uti fra dagsformen til lederskapet i Thailand. Det siste jeg registrerte var 10 millioner for hele 2021. For ett par uker siden skulle det komme 8 millioner bare i første kvartal 2021.

Det ser ut som menneskesmulging, narkotika, spillebuler etc.. har tatt over for turismen i disse dager.

Det andre jeg registrerte var at Thailand var en hub for forfalskning av medisiner. Jeg har riktignok hatt en ide at Thailand har vært en hub for alt ulovlige man kan tenke seg i verden. Det som er viktig i dette er at det finner veien inn til det thailanske markedet i disse dager. Det gjør også ketamin som kan skape opiotkrise Og hvem er storproduser av ketamin? Kina.

Det er ikke tvil om at juntaen med sin statsmannskunst for Thailand gjør ekstrem skade på økonomien til svært mange. Han er ikke riktig person, det er heller ikke Bank of Thailand (BOT), Sethaput Suthiwartnarueput. Thailand har ikke FED, men tar seg like store friheter hva det angår i en monetær pengepolitikk.

En annen ting som det står å lese ofte om hvor svake bankene i Thailand er i denne krisen. Samt deres uvilje til å gjøre nye lån for kunder.

Og en ting til slutt. Hvor raskt alt vil komme tilbake til normalen. Ifølge en jeg følger ofte hvor han snakket om pandemier i ett flere hundre års perspektiv. Det vil ta ca 30-40 år før det kommer tilbake til en normal hverdag. Covid19 er den 3de største pandemien pr idag, men langt unna de 2 største. Hvor godt Thailand og Norge vil klare seg avhenger av statsmannskunst fra øverste hylle og ingen av dem har det. Uansett så sies det at Norge er ett få land som vil klare seg best.

Uansett, spennende tider. Ikke bruk maske for ofte, hjernen trenger oksygen :lol:
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»