Flere må betale skatt

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#11

Thailand og rettferdighet i samme setning :lol: Du vet at det er startskuddet for pissprat fra myndighetenes side...
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#12

Da er vi over i nytt år og noen har kanskje begynt å tenke på selvangivelsen i Thailand for 2020. Nå er ikke formularet for 2020 lagt ut ennå, men jeg har laget en oversikt over fradragene som gjelder i 2020. Som kjent kan det være endringer fra år til år med særfradrag for de enkelte år for å styrke økonomien i Thailand. I 2019 var det mange slike fradrag, mens det for 2020 er mer begrenset. Synes som de i 2020 satset mer på direkte overføringer til lavinntektsgrupper (som jo aldri får fordeler av redusert skatt siden deres skatt allerede er null.
Tenkte å legge ved en pdf-fil med oversikt over fradragene som gjelder for 2020 i Thailand, men når jeg klikker på "Legg til filer" og får opp en browser så vil den ikke laste opp filer, alle filene er deaktivert i browseren. Hva skyldes dette?




[mention]Geir Rasch[/mention] har opprettet ny tråd med info for skatteåret 2020 og tråden finner dere HER

Sist redigert av tdr den 06 jan 2021, 12:52, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Lagt til info om ny tråd.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#13

Geir Rasch skrev: 05 jan 2021, 14:16 Tenkte å legge ved en pdf-fil med oversikt over fradragene som gjelder for 2020 i Thailand, men når jeg klikker på "Legg til filer" og får opp en browser så vil den ikke laste opp filer, alle filene er deaktivert i browseren. Hva skyldes dette?
Dette skyldes at det grunnet praktiske årsaker ikke er tillatt med opplasting av annet enn bildefiler. Andre filer tar raskt mye plass og plass er en del av de tingene jeg betaler for å ha tilgjengelig. Har flere ganger økt taket på lagringsplass da mange dessverre laster opp bilder i maks størrelse som spiser veldig av lagringsplassen til Asianet. Hadde flere fulgt enkle tips i tråden Bilder i innlegg hadde nok anslagsvis 60% av brukt plass kunne vært spart.
I den nevnte tråden viser jeg ved eksempel på en fil med bredde 2048 piksler i forskjellige størrelser. Redusert fra 2.2 MB til 386 kB ser man svært lite forskjell på bildene til vanlig nettvisning.

Hvis du har en fil du ønsker lastet opp, send meg en PM så skal jeg ordne det slik at den blir tilgjengelig. Jeg laster den da opp manuelt utenfor opplasteren i nettleseren og vi lager en link rett til filen som du kan bruke. Vi skal nok finne en løsning.

PS: Anbefaler stille spørsmål som har med slikt å gjøre direkte til meg i PM da det ikke er alltid jeg leser alle tråder umiddelbart.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»