Musikk tråden

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#161

Arild Holtet skrev: 20 nov 2020, 12:24 Van Morrison er en musiker som er kjent, og han er og en norgesvenn og vært mye i Norge.

]

A.H.
Pussig skrue, han. Musikken er så varm og lun. Samtidig er han viden kjent for å være usedvanlig arrogant og ufyselig mot både fans og journalister. Kort sagt: en drittsekk av de helt sjeldne. Ble veldig overrasket da jeg for mange år siden hørte dette.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#162

SomLao skrev: 20 nov 2020, 16:00 Pussig skrue, han. Musikken er så varm og lun. Samtidig er han viden kjent for å være usedvanlig arrogant og ufyselig mot både fans og journalister. Kort sagt: en drittsekk av de helt sjeldne. Ble veldig overrasket da jeg for mange år siden hørte dette.
Kanskje derfor han aldri har truffet noen nerve hos meg? :)
Nei, det er nok helst fordi jeg ikke tiltales av vokalen hans, men altså ingen grunn til å gjøre noe med det når han er en slik person.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#163

Geir Rasch skrev: 22 nov 2020, 07:39 Kanskje derfor han aldri har truffet noen nerve hos meg? :)
Nei, det er nok helst fordi jeg ikke tiltales av vokalen hans, men altså ingen grunn til å gjøre noe med det når han er en slik person.
Ikke noe jeg setter på, nei. For min del har interessen dabbet av. Mest fordi jeg opplever musikken som kjedelig. Men likte det før.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#164

Å bedømme kunstnerisk utøvelse ut fra kunstnerens personlighet synes jeg ikke blir helt riktig.Mange av de bruker jo kunst i seg selv for å utrykke fortrenge andre sider av pesonligheten.På lik linje med andre mennesker som får utløp for ubevisste behov på jobben.
Kunst er nå engang noe som er slik enselv oppfatter det. uansett form.Så får det bli opp til enhvers smak og behov om hva føler seg stimulert av i form av musikk .
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#165

Wood1958 skrev: 22 nov 2020, 12:19 Å bedømme kunstnerisk utøvelse ut fra kunstnerens personlighet synes jeg ikke blir helt riktigusikk .
Enig. Holdt på skrive noe av det samme i forrige innlegg. :)
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#166

SomLao skrev: 22 nov 2020, 15:28 Enig. Holdt på skrive noe av det samme i forrige innlegg. :)
Greit du forsto meninga , blei litt knotete skrevet , skulle jo også vært med sider om å utrykke ting en vil ut med og så mye mere
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#167

Wood1958 skrev: 22 nov 2020, 12:19 Å bedømme kunstnerisk utøvelse ut fra kunstnerens personlighet synes jeg ikke blir helt riktig.Mange av de bruker jo kunst i seg selv for å utrykke fortrenge andre sider av pesonligheten.På lik linje med andre mennesker som får utløp for ubevisste behov på jobben.
Kunst er nå engang noe som er slik enselv oppfatter det. uansett form.Så får det bli opp til enhvers smak og behov om hva føler seg stimulert av i form av musikk .
Ja, bevares! Mozart ska jo ha vært en drittsekk og Beethoven var visst heller ikke helt enkel :). Det er og hevdet at Wagner stjal musikk fra sin gode venn Liszt.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#168

Geir Rasch skrev: 23 nov 2020, 06:25 Ja, bevares! Mozart ska jo ha vært en drittsekk og Beethoven var visst heller ikke helt enkel :). Det er og hevdet at Wagner stjal musikk fra sin gode venn Liszt.
Rart med det , men viser at sladder om andre eksisterte før inett også, men de trampa jo i klaveret kanskje for andre he he.
Heldigvis overlevde deres musikk bedre enn deres rykte , eller kanskje bare meg som er historieløs.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#169

Endelig er uken over. Noe hjemmekontor. De siste dagene på jobb. Og de siste dagene har vært hektiske. Trøsten er at det blir verre mot jul. En stor sak som skulle vært løst senest i dag var umulig å ferdigstille og må pent vente til mandag. Og etter ha gjort det jeg kunne få utrettet i dag og jeg endelig kan knekke en forfriskning, kjenner jeg at lufta har gått ut av meg. Sånn: pfffffffff. Og da er dette passende bakgrunnsmusikk:

https://www.youtube.com/watch?v=XnoWaW7Q3mE
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»