3 år med Asianet.no

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

21. oktober er det 3 år siden jeg åpnet opp for registrering her på Asianet.no

Mye har skjedd siden da og som de fleste her vet ble Asianet.no startet med utgangspunkt i et nå nedlagt forum.

Nettsidene ble opprettet i løpet av kort tid, men grunnlaget ble gjort med tanke på videre utvikling av nevnte fora.
Jeg har i stor grad måtte gjøre det meste alene, men heldigvis har jeg fått gode innspill og noe hjelp underveis.

Veien videre?

Den vil i stor grad bli bestemt av aktiviteten her på forumet. Så lenge forumet er aktivt og medlemmene klarer å forholde seg til hva som er ønsket fra min side ser jeg forhåpentligvis en lang fortsettelse. Selv om vi ikke er så mange som er aktive med innlegg ser jeg at mange registrerte og uregistrerte lesere ofte er inne på Asianet.
Jeg ser jo også at mange av dere setter pris på den type plattform som Asianet tilbyr med en anonymitet som dere bestemmer selv. Brukernavn sier mange lite selv om mange av dere er gamle kjente utenfor forumet.

Økonomi

Økonomien til Asianet.no er fortsatt på det nivå at det driftes av undertegnedes lomme. Annonseinntekter er minimale, selv om de gir noe bidrag.
Skulle gjerne hatt rom for å utvikle deler videre og ikke minst oppgradere til en bedre hostingavtale som gir mere ressurser. Det får vi se på om kan løses på andre måter i fremtiden.

Sponsorinnlegg

Har i perioder fått forespørsler fra kommersielle aktører om å la de skrive artikler og innlegg her, men har takket nei til alle da ingen har fremstått som interessante nok for Asianet. Dette er type artikler hvor sponsing er alt for tydelig og til dels mot det jeg ønsker selv å lese.

Bidrag fra medlemmene

Asianet.no har en rekke dyktige bidragsytere, noen med mange innlegg og andre med færre. For undertegnede er alle like viktige. Det er ikke nødvendigvis mengden bidrag som bestemmer hvor viktige man er. Gode spørsmål og innspill kommer fra alle her, både de som skriver mye og lite. Dette er med å å skape et dynamisk forum.

Mange dyktige medlemmer kan nok trekkes frem, men ingen nevnt, ingen glemt!

Årets tråd

Årets store tråd har (dessverre) vært Coronavirus 2020. Dette er tråden som har bidratt med flest treff på forumet i år og mange lesere har funnet tråden via Google. Dette er også en tråd hvor leserne i gjennomsnitt har brukt mye tid på. Gode innlegg og jevnlige oppdateringer fra mange er årsaken til det.

Feiring

Setter pris på både kake og god øl så regner med det blir et lite kakestykke med en etterfølgende kald pils utpå kvelden.


Kake
Kake
Skål
Skål


Med ønsker om et fortsatt godt forumsår her på Asianet.no

-tdr
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2

Bare å gratulere og takke for at du fikk det opp å stå.Også for videre utvikling du står for og ordner hurtig opp når det går ned.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#3

Jeg får bare henge meg på å gratulere med 3 år. Dette forumet er noe jeg setter pris på. Mye ressurser her inn som man kan få råd og hjelp hvis man lurer på noe. Jeg håper at forumet blir gamel og til glede til mange nye brukere. :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#4

Synes det er leit om Asianet går ut over lommeboka di! Vi er jo etterhvert blitt vant med å betale for nyheter på nett, har selv et slikt avisabonnement. Jeg er heller ikke fremmed for spleiselag dersom driften går i minus.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

crowdfunding? kanskje lesere sender noen slanter i ny og ne? ;)
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#6

Vel nå lurte jeg på hva som var skjedd med forumet. I 24 timer har det vært umulig å åpne forumet, men det åpnet seg nå.

A.H.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Har ikke opplevd nedetid hverken igår eller idag
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#8

Jeg har ikke opplevd nedetid hverken igår eller i dag.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Geir Rasch skrev: 21 okt 2020, 10:01 Synes det er leit om Asianet går ut over lommeboka di! Vi er jo etterhvert blitt vant med å betale for nyheter på nett, har selv et slikt avisabonnement. Jeg er heller ikke fremmed for spleiselag dersom driften går i minus.
Beste bidragene dere kan gi, er å lese og poste mer på forumet, og av og til klikke dere inn på noen reklamer, så er mye gjort.
🌞
sattphalat
Innlegg: 139
Registrert: 21 okt 2017, 22:49

#10

Gratulerer med de første 3. håper det blir mange flere.
Som 2020 sesongen er blitt, så ligger dette med å reise til Asia helt nede for min del. Det blir ingen tur til vinteren heller. Derved faller interessen for forumet og Asia dessverre . Kikker innom en gang iblandt.
Åpner det seg opp for reising igjen er det fint å vite at forumet er der.
Mvh
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»