Thai immigrasjonskontorer

Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#41

Dersom man er her så lenge at man skatter til Thailand og leverer en thai selvangivelse med inntekt over thb 480.000, er ikke det tilstrekkelig inntektdokumentasjon i forhold til det som er skrevet overfor ?
Alternativt "Income tax payment certificate R.O.21".
Skulle jo bli thb 40.000 månedlig i snitt
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#42

Arild Holtet skrev: 25 okt 2020, 01:16 Nei du sa ikke det, og nevnte ikke penger på bok med ett ord. Les det du skrev selv.

A.H.
Det var vel det han mente, han tenker vel at det er kjent at verken meg eller han har penger på bok :lol:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#43

Olav Seglem skrev: 25 okt 2020, 02:57 Dersom man er her så lenge at man skatter til Thailand og leverer en thai selvangivelse med inntekt over thb 480.000, er ikke det tilstrekkelig inntektdokumentasjon i forhold til det som er skrevet overfor ?
Alternativt "Income tax payment certificate R.O.21".
Skulle jo bli thb 40.000 månedlig i snitt
et godt spørsmål , men kansje de for hakaslipp
og trur vi jobber😂 eller i heletatt betaler skatt
til thailand,
jeg hadde m utskrift, income tax payment certificate.
men viste den ikke fram
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#44

riflefish skrev: 25 okt 2020, 08:32 et godt spørsmål , men kansje de for hakaslipp
og trur vi jobber😂 eller i heletatt betaler skatt
til thailand,
jeg hadde m utskrift, income tax payment certificate.
men viste den ikke fram
Og dersom de skulle tro vi har jobbet så blir man i neste omgang "buret inne" for jobbe mot betaling- - nei det var vi ikke lov til :-)
Eller ennå bedre en bot, litt "te-penger" hjelper på det meste..
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#45

Arild Holtet skrev: 24 okt 2020, 20:19

Så loven om å få 1-års visum er likt i HELE Thailand. Bangkok har ikke egne lover som kun gjelder der for å få ett 1-års visum, loven er lik i alle Immigration Office i HELE Thailand.

A.H.
lkke glem at vi snakker om Thailand, Arild :).
Uansett hva lovene sier så vet vi at praksis varierer fra immigrasjonskontor tilimmigrasjonskontor. Vi kan faktisk gå lenger: Praksis avhenger av den enkelte ansatte så samme kontor kan ha ulike praksiser.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#46

Olav Seglem skrev: 25 okt 2020, 02:57 Dersom man er her så lenge at man skatter til Thailand og leverer en thai selvangivelse med inntekt over thb 480.000, er ikke det tilstrekkelig inntektdokumentasjon i forhold til det som er skrevet overfor ?
Alternativt "Income tax payment certificate R.O.21".
Skulle jo bli thb 40.000 månedlig i snitt
Dette holder jo ikke dersom de faktisk krever dokumentasjon på 12 overføringer. Når du først er inne på dette med skatt så er det vel ikke helt utenkelig i en framtid sak at immigrasjonen krever dokumentasjon på innbetalt skatt før de innvilger utvidelse/fornying av visumet.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#47

Geir Rasch skrev: 25 okt 2020, 21:41 Dette holder jo ikke dersom de faktisk krever dokumentasjon på 12 overføringer. Når du først er inne på dette med skatt så er det vel ikke helt utenkelig i en framtid sak at immigrasjonen krever dokumentasjon på innbetalt skatt før de innvilger utvidelse/fornying av visumet.
Det vil ikke overraske meg om de en gang i fremtiden forlanger, å se det netto etter skatt vi overfører, naturlig nok da vi lever av de pengene vi får etter skatt er betalt.

Men nå holder om man har til en hver tid 800.000,- baht for det ene 1-års visum og 400.00,- baht for det andre. Jeg har flere bekjente og to gode venner fra Oslo, ingen av dem har uføretrygd eller alrderspensjon. De overfører eller tar ut penger med norsk Visakort en gang i året når de trenger det.

Dette har de alle gjort i 5 til 7 år og bor i forskjellige byer inkl. Bankok, så de følger loven på Immigration Office i Bangkok også.

A.H.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#48

Arild Holtet skrev: 26 okt 2020, 04:53 Det vil ikke overraske meg om de en gang i fremtiden forlanger, å se det netto etter skatt vi overfører, naturlig nok da vi lever av de pengene vi får etter skatt er betalt.

Men nå holder om man har til en hver tid 800.000,- baht for det ene 1-års visum og 400.00,- baht for det andre. Jeg har flere bekjente og to gode venner fra Oslo, ingen av dem har uføretrygd eller alrderspensjon. De overfører eller tar ut penger med norsk Visakort en gang i året når de trenger det.

Dette har de alle gjort i 5 til 7 år og bor i forskjellige byer inkl. Bankok, så de følger loven på Immigration Office i Bangkok også.

A.H.
vel mye forandrer seg,
det erjo ikke ( korekt) og bruke brutto som grunnlag
men så lenge det går bra nesten over alt erjo ok
er nok her på « landet» i samutprakarn det er annerledes praksis for noen
også med de to ekstra skjemaene !

andre statsborgere må jo vise til at de vitterligen
overfører 40/65000 mnd eller 400000 / 800000
på bok! og da her så må utskrifta være fra samme
dag ) ( 400000/800000) ( stått der i 3 mnd)
her jukses det veit jeg, og det gjør vel at
det strammes inn? jeg veit ikke!,
nytter ikke og komme med utskrift fra i går,
det er nok lettere i andre fylker med detta
i samutprakarn
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#49

riflefish skrev: 26 okt 2020, 07:24 vel mye forandrer seg,
det erjo ikke ( korekt) og bruke brutto som grunnlag
men så lenge det går bra nesten over alt erjo ok
er nok her på « landet» i samutprakarn det er annerledes praksis for noen
også med de to ekstra skjemaene !

andre statsborgere må jo vise til at de vitterligen
overfører 40/65000 mnd eller 400000 / 800000
på bok! og da her så må utskrifta være fra samme
dag ) ( 400000/800000) ( stått der i 3 mnd)
her jukses det veit jeg, og det gjør vel at
det strammes inn? jeg veit ikke!,
nytter ikke og komme med utskrift fra i går,
det er nok lettere i andre fylker med detta
i samutprakarn
Jeg har en liten følelese jeg også at det kommer forandringer, så vi får bare se hva som kommer. Uansett så bør de fleste nordmenn få 1-års visum også i årene som kommer, på uføretrygd og alderspensjon som øker hvert år.

A.H.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#50

Ps. Lurer på om også vi med ett vanlig 1-års visum, kan i fremtiden måtte ha en sykehus forsikring. Har man til enhver tid godt over 1 million på egen bankkonto, så slipper man vel en slik forsikring da vi har penger til operasjoner og annet selv.


A.H.
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»