Det har du helt rett i. Man hører bare en liten brøkdel av det totale lydbildet. Og det vesle man hører er av ynkeligste kvalitetGeir Rasch skrev: ↑14 okt 2020, 17:52 . Nå yter ikke innebygde Mac-høytalere musikken rettferdighet,
Hodetelefoner ?
Det har du helt rett i. Man hører bare en liten brøkdel av det totale lydbildet. Og det vesle man hører er av ynkeligste kvalitetGeir Rasch skrev: ↑14 okt 2020, 17:52 . Nå yter ikke innebygde Mac-høytalere musikken rettferdighet,
Skal lytte til dem, men ikke i kveld. Er for sent nå.SomLao skrev: ↑14 okt 2020, 20:30 Men kanskje denne kunne falle i smak. Litt lettere sak. Men elegant og intrikat:
https://www.youtube.com/watch?v=FZSlX1zXnfM
Har lyttet nå, med skikkelige høretelefoner. Synes at begge låtene ligner veldig på hverandre. Synes de behersker stilen sin bra, men den stilen snakker ikke til meg. Blir litt for dramatisk for meg.
Enig ! Videoene holder langt fra samme klasse som musikerne. Det er økonomisk betinget. Videoene er bare for å promotere musikken på youtube.Geir Rasch skrev: ↑16 okt 2020, 17:11 Har lyttet nå, med skikkelige høretelefoner. Synes at begge låtene ligner veldig på hverandre. Synes de behersker stilen sin bra, men den stilen snakker ikke til meg. Blir litt for dramatisk for meg.
Ellers må jeg medgi at videoene i begge eksempler er veldig forstyrrende. Jeg liker gjerne å se orkesteret spille, men synes lite om video som viser noe annet. For å kunne konsentrere meg var jeg faktisk nødt til å se vekk fra skjermen mens jeg lyttet. Men dette har jo ikke noe med saken å gjøre, måtte bare si det.
Ja, det tror jeg så gjerne. Er også sikker på at jeg selv ville hatt en annet og mer positiv opplevelse dersom jeg hadde opplevd dem live. Da blir det en helt annen pakke enn bare lytte til en plate. Omgivelsene vil i slike situasjoner bidra positivt. Men det er ikke den type musikk jeg ville satt på hjemme i egen stue.
Nei, det er jo ikke gitt alle. Kanskje noe av det som gjør det så kult. Noe av samme med Porcupine Tree i sin tid. En perle som de fleste ikke visste noe om.Geir Rasch skrev: ↑17 okt 2020, 08:31 Ja, det tror jeg så gjerne. Er også sikker på at jeg selv ville hatt en annet og mer positiv opplevelse dersom jeg hadde opplevd dem live. Da blir det en helt annen pakke enn bare lytte til en plate. Omgivelsene vil i slike situasjoner bidra positivt. Men det er ikke den type musikk jeg ville satt på hjemme i egen stue.
Litt som soul-musikk for meg. Orker aldri å høre på slik musikk hjemme, men du verden for et trøkk om du opplever det live.
Blir egentlig lite eksklusiv musikk-lytting. I hvert fall mindre enn i yngre år. Har gjerne blitt til at jeg lytter til musikk fra egen samling og da blir det gjerne enten klassisk eller musikk fra 1960-70-80 tallet. Men denne høsten har det skjedd endringer siden jeg abonnerer både på Spotify og Apple Music (kutter trolig ut Apple Music). Da finner jeg glede av å lytte til musikk jeg ikke har i egen samling, men fortsatt med hovedvekt på samme tidsepoke som før. For meg er musikken fra 1960-70-80 tallet mye mer enn bare musikk, det vekker også minner fra min tidligere liv - da kan jeg noen ganger drømme meg bort
Tja, noe innimellom er det vel hvis man bare leter litt. Skal man ha med sin asiatiske bedre halvdel på moroa, er jo Hellbillies et hett tips.MrDemongas skrev: ↑18 okt 2020, 09:20 80, 90 og 2000-tallet var vel stort sett bortkastet. Var man ikke homo eller pervers var det ingen sjanse for å få musikken på radioen. Nå er det jo DAB og hvem gidder det?