Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Thailands økonomi , og valuta svingninger

CAT
x 796

14 okt 2020, 14:13

MrDemongas skrev:
14 okt 2020, 11:46
21 millioner thaier har mistet jobben. Go figure.
Byene vil ende opp med hungersnød. Borgerkrig er høyst sannsynlig og monarkiets dager er talte. Det vil ende i kaos og tårer.
Vi kommer til å sitte hjemme neste sommer også. Trist som faen.
Glemte du komma? Selv 2,1 mill er nok for høyt. Men ikke sikkert. Det er betydelig mange som jobber innefor turistsektoren.
I flere turistområder er så mye som 90% av hotellene stengt, og det påvirker sef all service næring som er koplet opp.
Både av hvit og svart okonomi. Det er enorme tall det er snakk om. Og alvoret har jo ikke begynt ennå. De fikk jo med seg high season før landet ble stengt. Neste sommer kommer konsekvensene til å bli fatale.
De har ikke noe valg tror jeg, tipper de kommer til å lempe på de drakoniske tiltakene utover.. men selv da kommer det til å komme få turister. Stort sett har folk nok å stri med i disse covid tider, så en krise vil det bli..
2 x
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958
x 2071

14 okt 2020, 14:14

MrDemongas skrev:
14 okt 2020, 11:46
21 millioner thaier har mistet jobben. Go figure.
Byene vil ende opp med hungersnød. Borgerkrig er høyst sannsynlig og monarkiets dager er talte. Det vil ende i kaos og tårer.
Vi kommer til å sitte hjemme neste sommer også. Trist som faen.
Tror litt is i magen og en stor klype trengs
https://youtu.be/gI5qV-kvLeg
1 x
Wood1958
x 2071

14 okt 2020, 14:26

Forhåpetlig kortvarig økonomisk krise. som mange andre land, men ifølge statistikker UN har det ikke vært nød på matsiden i det som er en av verdens største risprodusenter.
3 x
SomLao
x 448

14 okt 2020, 14:34

CAT skrev:
14 okt 2020, 14:13
Glemte du komma?
Hvis det ikke var trolling, blingset han nok på tallene. Antar vi ca 47 mill i arbeidsfør alder skulle det tilsi at 40-50 % har mistet jobben som følge av korona. I virkeligheten ville prosentandelen vært høyere da mange ikke er registrert som ansatte (landbruk osv). Det er selvfølgelig helt spinnvilt.
4 x
Kolami
x 1001

16 okt 2020, 10:14

Patong..er enig at det er en spøkelsesby... :lol: alle som jobber i hotelnæringen har reist fra Patong, hjem til deres hjemby...nå er det lokale som holder hoteller igang etter beste evne, ihverfall for de hotellene som fortsatt klarer å holde åpne..

..jeg benytter meg av 40% avslag på hotell..men ikke glem, man får også 40% avslag på mat og drikke på hotellet...thaistaten betaler :D

..Jeg har vanskelig for å se at økonomien kommer tilbake, når det er så ekstrem velstandsoverføring til de som har.....kapitalen brukes til å erverve mer rikdom og ikke til å forbedre økonomien som noen påpeker..

Utdrag fra en artikkel i finansavisen..tro det eller ei..de hadde en god artikkel om akkurat det, så jeg er ikke alene om å tro det ; Pengene som trykkes lånes altså ut til ... isk vekst.
[/b

https://finansavisen.no/nyheter/debatti ... isk-vekst ..
6 x
CAT
x 796

16 okt 2020, 11:10

Kolami skrev:
16 okt 2020, 10:14
Patong..er enig at det er en spøkelsesby... :lol: alle som jobber i hotelnæringen har reist fra Patong, hjem til deres hjemby...nå er det lokale som holder hoteller igang etter beste evne, ihverfall for de hotellene som fortsatt klarer å holde åpne..

..jeg benytter meg av 40% avslag på hotell..men ikke glem, man får også 40% avslag på mat og drikke på hotellet...thaistaten betaler :D

..Jeg har vanskelig for å se at økonomien kommer tilbake, når det er så ekstrem velstandsoverføring til de som har.....kapitalen brukes til å erverve mer rikdom og ikke til å forbedre økonomien som noen påpeker..

Utdrag fra en artikkel i finansavisen..tro det eller ei..de hadde en god artikkel om akkurat det, så jeg er ikke alene om å tro det ; Pengene som trykkes lånes altså ut til ... isk vekst.
[/b

https://finansavisen.no/nyheter/debatti ... isk-vekst ..

«..Jeg har vanskelig for å se at økonomien kommer tilbake, når det er så ekstrem velstandsoverføring til de som har.....kapitalen brukes til å erverve mer rikdom og ikke til å forbedre økonomien som noen påpeker..»

Jeg tror nok det er sannheten, så en oversikt et sted, at verdens rikeste mennesker hadde økt sin formue enormt gjennom covid pandemien, og det etter bare noen mnd. Og som du sier, de som kanskje trengte det mest, fikk (muligens) 5000thb i 3 mnd, og sitter nå hjemme i isaan uten noe å gjøre. Denne kampanjen for å booste turistnæringen er vel nyttig bare for de store og «rike» hotellene.
3 x
Lucifer is back :evil: :twisted:
Kolami
x 1001

23 okt 2020, 10:45

Utdrag Bangkok Post; The global manufacturing purchasing managers' index (PMI), which stood above 50 for the third straight month, suggests a better recovery in the near term, she said.

Det jeg finner merkelig er det ikke finnes noen støtte for den påstanden.

Jeg finner ingen indikasjon, flere søk for PMI Thailand, som støtter utsagnet. Derimot har Thailand en avmatning som er under 50 score, eller befinner seg i sonen hverken avmatning eller tilvekst. Det betyr at det ikke er noen vekst for Thailand de siste 3 månedene overhodet.

Ser ut som Thailand har satt igang løgnfabrikken på alle fronter alt ifra,; protestene og økonomien..

A lie that is half-truth is the darkest of all lies
1 x
Wood1958
x 2071

23 okt 2020, 14:05

Kolami skrev:
23 okt 2020, 10:45
Utdrag Bangkok Post; The global manufacturing purchasing managers' index (PMI), which stood above 50 for the third straight month, suggests a better recovery in the near term, she said.

Det jeg finner merkelig er det ikke finnes noen støtte for den påstanden.

Jeg finner ingen indikasjon, flere søk for PMI Thailand, som støtter utsagnet. Derimot har Thailand en avmatning som er under 50 score, eller befinner seg i sonen hverken avmatning eller tilvekst. Det betyr at det ikke er noen vekst for Thailand de siste 3 månedene overhodet.

Ser ut som Thailand har satt igang løgnfabrikken på alle fronter alt ifra,; protestene og økonomien..

A lie that is half-truth is the darkest of all lies
Prøv imf de nedskalerer krisen de også for tiden ikke mye men store tall så blir det peng av promiller også
1 x
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»