Coronavirus 2020

Wood1958

Fremdeles ingen enighet bland de lærde om munnbind.
FHI er imot og henviser til tall som før var 30 000 som før det hjalp mot 1 smittet. Nå er det 200 000 . men basert på en antagelse av en antagelse.
Jeg tenker da at det sprer seg smitte på steder med betraktlig færre innbyggere i dette land.Og det burde kanskje vinkles på at det kan være nyttig lokalt.
Det er også følge samme person 40% beskyttelse men hun sier også det er usikkerhet om dette. Selv tenker jeg det er litt imot dette føre var prinsppet som det sies vi har.
Alt i alt som jeg tenker på vinkling her om saker .De sa nå også at de betraktet det like trygt å kjøre buss som å fly for litt siden.
«Gitt den lave utbredelsen av covid-19 for øyeblikket, og selv om munnbind antas å være effektive, vil forskjellen i infeksjonsraten mellom å bruke eller ikke å bruke ansiktsmasker være liten. Hvis vi antar at 20 prosent av smittsomme personer med SARS-CoV-2 ikke har symptomer, og videre antar en risikoreduksjon på 40 prosent ved å bruke munnbind, så må 200 000 personer bruke munnbind per uke for å forebygge ett nytt tilfelle i den nåværende epidemiologiske situasjonen», fortsetter FHI og konkluderer:
https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-fr ... d/72937095
Nå har det også blitt vinklet på flysikkerhet og smitte i "flysmart 24"og muligheten til å smittes.
Det kommer frem at 1 smittet av over 4000 fly ifølge internsjonalt luftfartsverk. , men nevnes da ikke noe om fit for flight sertifikater. ikke noe om screening som vel er relativt utbredt og heller ikke om hvor mange av disse fly som eventuelt er flyvninger hvor det har vært krevd covidattest av den reisende.
Da støtter IATA seg til tilgjengelige tall som sier at det i perioden fra januar til juli i år ble registrert 44 tilfeller der man med stor sikkerhet kan si at passasjerer har blitt smittet under en flytur.
https://flysmart24.no/2020/10/12/smitte ... ynnedslag/
Vet ikke hva en norsk undersøkelse vil vise, men som nevnt tidligere er det frivillig og på Gardermoen gjort litt utilgjengelig for de som skal videre, Ullensaker komune som gardermoen ligger i har til gjengjeld synkende trend på sin statistikk uten at jeg vet om sammenheng.
På én dag, den 5. oktober, var det alene 12 tilfeller som har blitt fanget opp i FHIs rapporteringssystem. Dette er personer som har testet seg på norske flyplasser ved ankomst fra utlandet, eller andre som har fått positiv test og som har redegjort sine bevegelser i dagene før smitte har blitt konstatert
https://flysmart24.no/2020/10/13/49-kor ... pa-en-uke/
Slik synes jeg går igjen når det presenterer i media.Men kan kanskje tilskrives min interesse for å se hva som er bak tall.
Jeg så ellers fra stortinget i dag at en tok opp en fremtidig mulig endring av genmodifiseringsloven i forbindelse med kommende vaksine.
Uten at det kom noe mere spesifikt, regner ikke det blir så mye mere om det heller i pressen, det blir vel fremlagt som at dette er bra og innefor regelverket når den tid kommer.
Det kom ogaå frem at dagens strategi ikke er brems eller hold nede men nå heter kontrollstrategi.samt at det spørres om endring av smittevernlove som gir regjering til mye uten å ta et opp i stortinget.
Wood1958

Kritikken kommer nå etterpå men tar en lærdom?
Annet enn å sette grenser for akseptabel smitte opp og stenge 2 timer tidliger noen steder samt åpne opp skjenketid andre steder
samt få registrering av de som har vært på skjenkesteder
.
Fra 8. mars, hadde det vært rett å stenge barer og stoppe skiheisene, og arrangere returreisene på riktig måte, konkluderer etterforskningen i en rapport
Skjermbilde (129).png
https://www.dagbladet.no/nyheter/skipar ... l/72945915
Arild Holtet

Vel da ble det over 1,1 million døde som er registrert i verden. Man kan lure på hva de sanne tall er, og hvor mange døde det blir før dette er over.

A.H.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Leser at en Svensk kvinne er smittet to ganger av korona. Hentet fra VG.
20:41Martha Holmes
SVENSK KVINNE CORONASMITTET TO GANGER
Forskere har bekreftet at en 53 år gammel kvinne i Sverige har blitt smittet av coronaviruset to ganger, melder svenske Dagens Nyheter. Hun testet positivt både i mai og i august, og var mellom dette virusfri.

Ifølge forskerne på Sahlgrenska universitetssykehus er dette det første bekreftede tilfellet av gjentatt smitte hos én person i Sverige, skriver avisen.

Antall personer som er bekreftet smittet to ganger av coronaviruset i verden øker.

Immunitet etter å ha vært smittet med coronaviruset har vært et viktig tema siden starten av pandemien.

Sverige
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

På Koh Samui har en fransk kvinne testet positivt for Covid-19 etter at hun hadde gjennomgått 14 dagers karantene.

Får håpe det finnes god smittesporing her. Normalt skal jo ikke noen bli syke etter det har gått så lang tid fra eventuell smitte.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
CAT

https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-o ... 1.15212457
Veldig bra Erna. Stenger tiltak trengs, vi må fortsatt ha stemplet som lavrisiko land..skal til Thailand i februar😁😁😁
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

CAT skrev: 23 okt 2020, 13:52 https://www.nrk.no/norge/erna-solberg-o ... 1.15212457
Veldig bra Erna. Stenger tiltak trengs, vi må fortsatt ha stemplet som lavrisiko land..skal til Thailand i februar😁😁😁
Må du gi deg vi trenger turister vi går konkurs :D
Ellers har jeg bare forsøkt å formidle hva WHO sier kontra myndigheter her og presse . I fremtiden bees klager sendes statsministerens kontor eller WHO. . bedre det enn å ta budbringeren , førte bare til at han slutta på dan
SomLao

CAT skrev: 23 okt 2020, 13:52 ..skal til Thailand i februar😁😁😁
Det som hvert fall er sikkert, er at folk oppfatter sitasjonen svært ulikt. Jeg var forbauset vitne til at en kar bestilte flybilletter til England (fotball) rett før Norge stengte ned i mars. Dette til tross for at - slik jeg oppfattet situasjonen - lite eller ingenting tydet på at turen ville la seg gjennomføre. Om han har fått tilbake utlegget, har jeg skånsomt nok ikke spurt han om. Ingen grunn til å gni det inn. :)
anmeno

SomLao skrev: 23 okt 2020, 14:50 Det som hvert fall er sikkert, er at folk oppfatter sitasjonen svært ulikt. Jeg var forbauset vitne til at en kar bestilte flybilletter til England (fotball) rett før Norge stengte ned i mars. Dette til tross for at - slik jeg oppfattet situasjonen - lite eller ingenting tydet på at turen ville la seg gjennomføre. Om han har fått tilbake utlegget, har jeg skånsomt nok ikke spurt han om. Ingen grunn til å gni det inn. :)
Vi har et lignende eksempel her fra forumet også fra en som bestilte billetter til et naboland selv om han fikk råd i tråden sin om å roe seg litt ned før han bestilte.
Wood1958

Lokakarantene /lockdown i Myamar. men slikt betyr intet for ferieglade .
Nå har de ris i Thailand men har folk penger om det blir langvarig

God tur
https://t.co/agKmbgbSJV?amp=1
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»