Coronavirus 2020

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

CAT skrev: 15 sep 2020, 05:41 I mitt neste liv skal jeg også jobbe på Nordsjøen.😂💰💰💰💰
Når man har betalt opptil 70 000,- nok i forsikring enkelte måneder for å få lov til å jobbe seg ihjel, så Tror jeg nok det er vel fortjent. 250 reisedager på kurs og overtid + ordinære tider. Vi jobbet jo 2 uker på en av, og to uker på og to av en periode. Så jobbet vi 2 - 2, så 2-2 og så 2-3, til vi fikk fast 2 på og 3 av mens boring fikk 2 - 4.

Jobbet på basen og bodde i staff house, så rett på kurs i England eller Skottland, så rett ut på sjøen, og så tilbake til basen igjen, en uke av og så rett ut i sjøen igjen. Ble penger, men tapte ei bra jente på det, for jeg skulle bare, bare jobbe litt til. Så når jeg endelig fikk lovet påskefri, så tro hvem som ringte mens vi sjekket inn på beitostølen? Vendereis og ei dame som skjønte at dette ikke ville bli noe bedre. Plaster på såret ble en helevetes pakketur med vingreiser der hotellet var halvferdig og byggestøy f ta meg fra tidlig morgen til sein kveld.

Jaja, slik var det bare.

Nå er det corona, og jeg får lønn for å være her. Sånn er det bare.
🌞
Reinkarnert Pelle

CAT skrev: 15 sep 2020, 05:41 I mitt neste liv skal jeg også jobbe på Nordsjøen.😂💰💰💰💰
Kanskje bedre å være Thai dame og få peng nok fra en som jobber i Nordsjøen :roll: :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Reinkarnert Pelle skrev: 15 sep 2020, 07:46 Kanskje bedre å være Thai dame og få peng nok fra en som jobber i Nordsjøen :roll: :D
Kan jo være en drittjobb det også, når man blir stuck pga corona helvetet ;-)
🌞
Reinkarnert Pelle

Phay skrev: 15 sep 2020, 07:57 Kan jo være en drittjobb det også, når man blir stuck pga corona helvetet ;-)
Ser den :D

Men Dama "mi" slipper å slite med "meg" all den tid jeg er i Norge pga corona himmelen :mrgreen:
CAT

Phay skrev: 15 sep 2020, 07:03 Når man har betalt opptil 70 000,- nok i forsikring enkelte måneder for å få lov til å jobbe seg ihjel, så Tror jeg nok det er vel fortjent. 250 reisedager på kurs og overtid + ordinære tider. Vi jobbet jo 2 uker på en av, og to uker på og to av en periode. Så jobbet vi 2 - 2, så 2-2 og så 2-3, til vi fikk fast 2 på og 3 av mens boring fikk 2 - 4.

Jobbet på basen og bodde i staff house, så rett på kurs i England eller Skottland, så rett ut på sjøen, og så tilbake til basen igjen, en uke av og så rett ut i sjøen igjen. Ble penger, men tapte ei bra jente på det, for jeg skulle bare, bare jobbe litt til. Så når jeg endelig fikk lovet påskefri, så tro hvem som ringte mens vi sjekket inn på beitostølen? Vendereis og ei dame som skjønte at dette ikke ville bli noe bedre. Plaster på såret ble en helevetes pakketur med vingreiser der hotellet var halvferdig og byggestøy f ta meg fra tidlig morgen til sein kveld.

Jaja, slik var det bare.

Nå er det corona, og jeg får lønn for å være her. Sånn er det bare.
Jeg kjenner mange som jobber offshore, ikke alle har den turnusen du legger frem her.
Unner deg all fritid i Thailand, men vil du hjem å jobbe så går e fly altså.
😃😃😃
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT

Reinkarnert Pelle skrev: 15 sep 2020, 07:46 Kanskje bedre å være Thai dame og få peng nok fra en som jobber i Nordsjøen :roll: :D
De er utro de også. 🤣🤣🤣🤣
CAT

riflefish skrev: 15 sep 2020, 06:35 jeg har mange 10 år offshore ,
jeg angrer jeg begynte i dag,
gikk glipp av et « normalt» sosialt liv,
vel fritiden og penga kan ikke kompenseres for dette « tapet»,
samme m sjølivet også.
veit fa føglam hvor mange jul, nyttår påsker jebusen mm jeg har forsaket,
så opplevde jeg noen gigant tragedier
temmlig nær på,
« fykinga» med helikopter vær og vind natt og dag,
og tåkedøgn som ikke er forutsigbart
,
😂
De fleste av oss forsaker endel når vi har slike yrker,. Jeg jobber med anleggshjelm jeg å. Om ikke hele tiden, så går jeg på turnus jeg å. Og den andre jobben min tar hvertfall ikke hensyn til rød dager, så har nok ikke forsaket noe mindre en deg.
Men husk det var helt frivillig. Jeg må minne meg på det selv innimellom.
Men det er da det har vært så godt å kunne ta en break i LOs selv om det bare var ei uke.
Nå som denne coviden herjer så kjenner jeg det på humøret. + er at jeg har mer peng en på lenge. 🤣🤣🤣🤣
CAT

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/lE ... lig-lenger

go artikkel. En liten realitetsoppvekker.
CAT

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... ligst-2024

bare å smøre seg med tålmodighet.😂
Reinkarnert Pelle

CAT skrev: 15 sep 2020, 09:58 De er utro de også. 🤣🤣🤣🤣
Forstår ikke helt hva du mener, men å være falsk overfor seg selv eller andre er vel kanskje ikke bra.

Men å like noe, (kjærlighet om man vil kalle det det) , er å like den er frigjørende og har ikke motstand til noen ting.

Så om noen koser seg med noe er vel det perfekt eller :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»