2020-08-30: Nedetid på Asianet

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Søndag kveld var dessverre nettsidene ikke tilgjengelige i over 2 timer grunnet problemer hos leverandør.

De har vært dårlige på tilbakemeldinger, men etter som jeg klarer se kan det se ut som de har hatt serverproblemer.
Vi får satse på at de har fått kontroll på dette og at vi slipper flere problemer.

NB! Ved eventuelle problemer jeg fanger opp så legger jeg ut informasjon om dette på vår side på Facebook

Sjekk innom der. Dere kan også sende tilbakemeldinger der hvis dere ser noe som er galt.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2

tdr skrev: 30 aug 2020, 20:58 Søndag kveld var dessverre nettsidene ikke tilgjengelige i over 2 timer grunnet problemer hos leverandør.

De har vært dårlige på tilbakemeldinger, men etter som jeg klarer se kan det se ut som de har hatt serverproblemer.
Vi får satse på at de har fått kontroll på dette og at vi slipper flere problemer.

NB! Ved eventuelle problemer jeg fanger opp så legger jeg ut informasjon om dette på vår side på Facebook

Sjekk innom der. Dere kan også sende tilbakemeldinger der hvis dere ser noe som er galt.
På Hovedøya var de,fleste nettoperatører nede på Inet men folk kom på Inet med fks get via mobil, jeg har Ice fullt signal 4g men kom ikke på nett
Ruter telenor samme så kanskje ikke din server bare?
Brukeravatar
Thaituristen
Innlegg: 37
Registrert: 19 des 2017, 13:21

#3

Kanskje i forbindelse med dette:

https://www.tv2.no/a/11614980/


Altibox opplever søndag store problemer med internett som følge av at en leverandør har problemer. Det er snakk om CenturyLink/Level 3, som drifter sentrale deler av infrastrukturen for internett både i USA og Europa.

– Det er store problemer over hele landet. Mest sannsynlig er store deler av kundebasen våre rammet, sier kommunikasjonsansvarlig i Altibox Andreas Veggeland til VG.

Han legger til at det er store problemer med internett i resten av Europa og USA. I 16-tiden opplyser han at de fleste har fått internett tilbake.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Wood1958 skrev: 30 aug 2020, 21:03 På Hovedøya var de,fleste nettoperatører nede på Inet men folk kom på Inet med fks get via mobil, jeg har Ice fullt signal 4g men kom ikke på nett
Ruter telenor samme så kanskje ikke din server bare?
Kjenner til nettproblemene som har vært ulike steder i Norge. Flere leverandører har hatt problemer i dag, men dette var direkte relatert til en server hos nettleverandør. Et annet domene jeg har hos samme leverandør hadde ingen problemer.

Ofte er det jo slik at har en leverandør av nett problemer i et område er det ikke uvanlig at flere sliter. En del av infrastrukturen er felles til tross for at de er konkurrenter.

Må si jeg er fornøyd med at det er slik i dag at hostingleverandør har support døgnet rundt. Tidligere kunne man i verste fall risikere vente til mandags morgen hos mange leverandører hvis problemer oppsto i helger.

Siden jeg oppdaget problemet har jeg jo omtrent kontinuerlig sjekket om sidene har blitt aktive igjen og jeg så typiske feilmeldinger som kommer ved restart eller rekonfigurering før ting kom tilbake til normalt.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»