Coronavirus 2020

anmeno

Slike historier gjør det nok ikke enklere å få åpnet opp for turisme :cry:

https://thethaiger.com/coronavirus/egyp ... -in-rayong
The Egyptian soldier, who has been found to have tested positive for Covid-19, was part of an air crew who had special dispensation from the Emergency Decree provisions regarding the coronavirus. The crew, spending one night in Rayong on their way back to Egypt from China, were permitted to leave their quarantine facility and wander around venues in Rayong.
Olav Seglem
Sted: Satuk/buriram-Egersund

Har en følelse av myndighetene forsøker skape generell frykt mot utlendinger.
Lukke landet mest mulig, -- men så var det disse pengene da ;)
Det ene tilfellet er militær/diplomatisk gjest til Thailand og her burde man heller spørre hvordan helsesjekken har vært.
Det andre tilfellet var barn av dipolomat og spørsmålet blir det samme.

Ingen av dem kan betegnes som "masseturister" :-)
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Nå blir det slutt på utsettelsen for strandede utlendinger i Thailand.

https://www.thaiexaminer.com/thai-news- ... id-arrest/
CAT

Olav Seglem skrev: 13 jul 2020, 16:35 Har en følelse av myndighetene forsøker skape generell frykt mot utlendinger.
Lukke landet mest mulig, -- men så var det disse pengene da ;)
Det ene tilfellet er militær/diplomatisk gjest til Thailand og her burde man heller spørre hvordan helsesjekken har vært.
Det andre tilfellet var barn av dipolomat og spørsmålet blir det samme.

Ingen av dem kan betegnes som "masseturister" :-)
sånn jeg skjønte det så kom
de fra china disse egypterne?? og da var det vel fritt frem uten karantene.
Jeg er helt enig med deg, myndighetene prøver å skape frykt, helt klart. Var en poll i BP nå, om de ville ha inn tourister. Majoriteten ville jo ikke det. men som en skrev i kommentar feltet. Den spørreundersøkelsen var vel gjort blant militære.
Har sagt det lenge, juntaen vill rydde opp i turisme næringen. beerbars og gogo’s skal vekk. De vil ha kvalitets turister.
Egentlig skjønner jeg de. Det du ser i feks pattaya er jo helt crazy. tror heller jeg ikke behøver å nevne hva jeg tenker på.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT

Kan Corona pandemien gi oss noen fordeler??
Prøver å tenke positivt i en situasjon der snart hele verden går på halv maskin. Slik jeg oppfatter det så kommer det en økonomisk nedtur i etterkant av pandemien. ( ikke sett så mye til den ennå i norge).
Vi kan også oppleve en runde 2 med covid. Da vil det være mange som må selge pga økonomiske problemer. Jeg tenker at det vil bli enormt med condos tilsalgs i thailand. Er det de neste årene som kommer min mulighet til å kjøpe en leilighet til 50% avslag??
MrDemongas

Thailand står overfor en økonomisk tsunami. At bath holder seg så sterk som den gjør tror jeg er en midlertidighet.
Prisen på leiligheter skal bli spennende å følge med på. Jeg ser for meg at militæret vil stramme grepet.
CAT

MrDemongas skrev: 13 jul 2020, 17:53 Thailand står overfor en økonomisk tsunami. At bath holder seg så sterk som den gjør tror jeg er en midlertidighet.
Prisen på leiligheter skal bli spennende å følge med på. Jeg ser for meg at militæret vil stramme grepet.
Enig ang thb, uten at jeg er no ekspert så spørs det om thb greier seg gjennom en langvarig pandemi med påfølgende lav konjektur.
Thailand har en massiv turist næring, og 98% er vel utenlandske turister. Det første folk gjør i dårlige tider er å ikke reise på ferie, må de selge noe, så er det det hytta el båten. (condoen i thailand).
Når denne snøballen begynner å rulle nå, så ser ikke jeg det som helt umulig at det kan gjøres gode kjøp i løpet av 1-3 år.
Så må vi håpe at mikro partiene her i norge forsvinner fra jordens overflate( de som snakker ned norsk olje prod). så utenlandske investorer ser at Norge og NOK er en sikker havn. ( når verdens økonomien raser) så kan fort vi ha en kurs på 5.00 igjen..

alt er mulig og da
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Flere og flere begynner å bli lei maskene her tydeligvis og kreativiteten er upåklagelig når man først har maske på. Denne representerer kun de fleste jeg ser som har maske på, og kun bryr seg om å dekke munnen og ikke nesen.

6D61EC29-991E-4897-A2B3-EAE7125A2CA1.jpeg
🌞
Wood1958

: Let me be straight with you, there will be no return to the old normal fore the foreseable future,,,I repeat , there will be no return to the old normal fore the foreseable future.:
Men det er en manual (roadmap) som vil gjøre oss istand til å,fortsette livene våre, sa lederen i WHO under gårsdagens pressekonferanse.
Nå har deres, råd blitt ignorert av flere land tidligere. Så det gjenstår vel å se hvor mye det blir lyttet til hva de sier på forhånd nå også.Selv fikk jeg en påminnelse om hvor uoverskuelig fremtidsplanleggning er/blir nok en gang. Bekymringer som kanskje folk som lever mere i nuet muligens ikke tenker så mye over og dermed er spart for slike grublerier.
Allikevel ikke mange ganger han stopper opp å gjentar segselv, slik, (ca7,40 i videoen)
I begynnelsen av videoen deler han responsen inn i 4 grupperinger om hvordan verden har respondert , nevner fks Mekongdeltaet ,Karibien , stillehavsland samt deler av afrika som er i gruppen hvor tiltak ble hurtig iverksatt , noe som gjør at de pr idag har lite tilfeller..
Nå er det jo,delte meninger om virus , tiltak , samt myndigheters rolle i,disse ting. Det argumenteres med overvåkning, og maktgrep hvor viruset blir brukt som begrunnelse.
Selv tror jeg at om de myndighetene ville ha dette grepet over folk så innehar myndighetene resurser til å ta det uten å bruke viruset som unnskyldning.
En politisk uenighet har jo vist seg å være nok til å feste grepet betraktelig værre.
Selv håper jeg at de land som har lave tall fortsetter å ha sine tiltak for å holde tallene nede, og ikke la,seg overkjøre av land med mere smitte som bruker argument om gjøre,det samme mot de om de ikke åpner på lik linje.
Vi stengte nå selv ned for å beskytte oss mot folk fra land med mere smitte og burde da også forstå at det kanskje er enda mere nødvendig for land med mindre smitte enn oss i Europa. Spesielt om det for de vanlige menneskene ikke er tilgang til helsevesen i samme grad som vi har..

Gårsdagens pressekonferanse WHO

https://youtu.be/b-ZrksYW2yw
Sist redigert av Wood1958 den 14 jul 2020, 13:38, redigert 2 ganger totalt.
Wood1958

Phay skrev: 14 jul 2020, 06:52 Flere og flere begynner å bli lei maskene her tydeligvis og kreativiteten er upåklagelig når man først har maske på. Denne representerer kun de fleste jeg ser som har maske på, og kun bryr seg om å dekke munnen og ikke nesen.

6D61EC29-991E-4897-A2B3-EAE7125A2CA1.jpeg
Det ser ut til at å gå trett av tiltak er en internasjonal trend, WHO addresse ikke bare myndigheter heller lenger men oppfordere mere og mere folk flest i sine pressekonferanser.
Hvor de minner oss om at vi kan/ bør gjøre tiltak selv for å beskytte oss som enkeltindivider.
Men det er kanskje ikke så mange som ser disse briefinger i sin helhet,men nøyer seg med dagspressens valgte sitat
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»