Medisiner i Thailand

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#1

I dag fikk jeg bevis for kjeltring-virksomheten de driver på apoteket til Bangkok Hospital.

Jeg fikk utskrevet 90 stk Quomem 150mg tabletter med oppgitt fullpris 7290 baht. Og med mitt Perfect Diamond 3 års medlemskap ble det 1093,50 i rabatt. Sluttsum 6196,50 baht.

I dag sjekket jeg for morro skyld prisen på Fascino appoteket på Market Village 1ste etg. For 60 tabletter 150mg, nøyaktig samme merke og styrke, pris 2016 baht FØR evt medlemsrabatt (jeg har ikke det).

Med andre ord 2100 baht forskjell i prisen for en pakke med 60 tabletter!!!! Mer enn dobbel pris! Og Quomem er OTC (over-the-counter) klassifisert her så man trenger ingen resept.

Matten= 6196,5:90 og så ganger 60 tabl = 4131 baht.

De overpriset sikkert diabetesmedisinen tilsvarende. Totalt betalte jeg 14917,50 baht for 3 mnd medisiner. Siden jeg nå kontrollerer blodsukkeret selv kjørte jeg innom Bangkok Hospital og avbestilte timen i juli.

Så vær obs denne sinsyke overprisingen.
20200625_122833.jpg
20200625_124648.jpg
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#2

Det er velkjent at prisene på apotek knyttet til private sykehus har priser skyhøyt over andre. Dette har myndighetene gått ut og krevd reduserte priser til ingen nytte. Eks fra et sykehus i Khon Kaen så er prisen på Tramadol 20 bath pr tablett, mens markedsprisen er mellom 2 og 3 bath.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

mange som ikke vet dette, det er to pris system på sykehus en pris for farlang å en til thai, jeg skulle ha ultra på ryggen min skulel dem ha 15000 bath av meg jeg sa nei, en enkel sprøyte pain killer 5000 bath jeg sa nei jeg gikk tom hent derfor lege besøket kostet meg 800 bath
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Det som kanskje er med ett stort sykehus apotek som BKK Hospital, de har så og si alt som lagervare, de garanterer original vare, samt de lagrer og oppbevarer medisinen forsvarlig. Men jeg har sjekket prisene på alt de gir meg, men jeg bruker jo ikke medisiner Fast, så om jeg skal ha noe, så er det mindre kvantum. Har også fått anbefalinger på naturprodukter for kortvarig bruk av de legene. Men en helårssjekk for en 50 åring koster jo flesk, men har blitt flinkere til å sortere hva jeg trenger og ikke trenger, og i tillegg gått til en blodlab og tatt sjekker der istedenfor, noe som blir mye rimeligere.
🌞
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#5

Utpåtur skrev: 25 jun 2020, 08:54
Mest mulig variert kosthold basert på råvarer og bevegelse - løser de fleste av disse problemene uten medisinbruk.
Hva med psyken ?

Tror det viktigste er hvordan man takler stress.

Kanskje søke å få til noe livsvilje så entusiasmen spruter ut i fingertuppene og andre tupper :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Phay skrev: 26 jun 2020, 01:41 Det som kanskje er med ett stort sykehus apotek som BKK Hospital, de har så og si alt som lagervare, de garanterer original vare, samt de lagrer og oppbevarer medisinen forsvarlig. Men jeg har sjekket prisene på alt de gir meg, men jeg bruker jo ikke medisiner Fast, så om jeg skal ha noe, så er det mindre kvantum. Har også fått anbefalinger på naturprodukter for kortvarig bruk av de legene. Men en helårssjekk for en 50 åring koster jo flesk, men har blitt flinkere til å sortere hva jeg trenger og ikke trenger, og i tillegg gått til en blodlab og tatt sjekker der istedenfor, noe som blir mye rimeligere.
WHO ( fn) hodepine er all fake medisiner rundt i verden,
dette er stor bekymring hos
WHO,
blå resept medisiner spiller liten rolle hva koster da helfo dekker
de,!
men en sykehus må ha et
lSO sertifikat der full sporbarhet av medisiner er til stede!
sjappa på jørnet som kaller seg farmasi børn holde seg derfor unna
trengern medisiner, ikke fuck
med farmasi!
jeg veit 100 % om
flere medisiner der er « bøff»
det er ingen forskell på faranger og lokale vdr prise
både private og statlige!
dette veit jeg av ærfaring
pga av meg selv og kona
men det er pris forskell
på private og statlige apoteker på sjukehus!
man kan forlange sporbarhet
av medisina! om apoteket er akreditert iso 3001:3002 mm flere

https://www.thaimedicalvacation.com/acc ... -thailand/
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#7

Medisinen jeg nevnte selges også på Boots. Men ja, enig i at man bør styre unna private små apotek rundt om. Gå til en større kjede når du skal ha skikkelige medisiner. Og har man et offentlig sykehus i nærheten man kan kjøpe medisinene er det nok også det beste.

Ganske snedig men ei dame som postet på et lokalt Facebook forum om nøyaktig samme sak som meg samme dag jeg postet dette :D Til alt overmål hadde hun gått til samme apotek som meg (Fascino på MV). I hennes tilfelle var overprisen 3 ganger mer på BH sammenlignet med Fascino.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#8

RobertX skrev: 26 jun 2020, 08:36 Medisinen jeg nevnte selges også på Boots. Men ja, enig i at man bør styre unna private små apotek rundt om. Gå til en større kjede når du skal ha skikkelige medisiner. Og har man et offentlig sykehus i nærheten man kan kjøpe medisinene er det nok også det beste.

Ganske snedig men ei dame som postet på et lokalt Facebook forum om nøyaktig samme sak som meg samme dag jeg postet dette :D Til alt overmål hadde hun gått til samme apotek som meg (Fascino på MV). I hennes tilfelle var overprisen 3 ganger mer på BH sammenlignet med Fascino.
vel du erjo frivillg medlem
send nå regninga til helfo !
de dekker jo medisiner !
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#9

riflefish skrev: 26 jun 2020, 09:27 vel du erjo frivillg medlem
send nå regninga til helfo !
de dekker jo medisiner !
Slik jeg har forstått det så refunderer Helfo bare medisiner som i Norge er på blå resept fratrukket en viss egenandel.
Både i Norge og ute må vi vel betale selv annen medisin uten refusjon. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#10

Ja jeg tror ikke Helfo refunderer dette. I Norge koster diabetes medisin rundt 100 kr pr måned, maks. Og Quomem tar jeg på frivillig basis uten noen underliggende diagnose. Det var etter oppfordring fra min norske lege-kompis som mente dette kunne fungere bra for meg for å få energi til å trene.

Så jeg kommer ikke til å sende noen regning på dette. Tar det på egen kappe. Jeg var jo idiot som bladde opp 15.000 baht for 3 måneder medisiner. Det ante meg at diabetes medisinen var overpriset også. Hadde jeg takket nei og gått på annet apotek hadde sikkert ikke kostet halvparten.

En annen jeg finner litt irriterende er disse blodsukker-målerne. Altså selve måle-stikka man setter i aparatet. 25 stk koster over 500 baht. Og det var på Facino. Synes det er drøyt. Men men...jeg vil følge med på verdiene så i den store sammenheng er det nok billig :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»