Sparebank krav om oppdatering av kundeinformasjon

ha96
Innlegg: 67
Registrert: 07 jun 2020, 04:05

#21

Geir Rasch skrev: 10 jun 2020, 07:20 Er ikke dette i overkant dramatisert? Skatteavtalene skal nettopp hindre dobbel beskatning. Når det gjelder renteinntekter så kan skatteyteren selv bestemme om de skal beskattes i Norge eller i Thailand. Dersom de beskattes i Norge så skal de beskattes maksimalt 15%.
Har en boligformue i Norge, så blir en aldri skattemessig utflyttet fra Norge og betaler ordinær skatt til Norge med unntak av pensjon/trygd overført til Thailand. Annen formue i Norge blir ikke beskattet i Norge dersom en er skattemessig utflyttet. Kan ikke se noe i skatteavtalen som sier at denne formuen skal beskattes i Thailand så lenge den befinner seg i Norge.
Jeg er jo ikke skattejurist, så utelukker ikke at det er noe jeg har oversett. I så fall er jeg åpen for oppdatering.
Hei! Jo jeg må korrigere meg litt selv vedrørende skatt på sparepenger og beklager det. Jeg fikk i dag svar og denne gangen for og høre det fra et velkjent internasjonalt skatte rådgivnings selskap her. De sa at ved formue i form av renter på sparepenger skal de ikke skattlegges her så lenge ikke renteutbyttet overføres til Thailand.
ha96
Innlegg: 67
Registrert: 07 jun 2020, 04:05

#22

chelsea skrev: 10 jun 2020, 09:53 jeg bruker bangkok bank jeg fått tilbud om disse rentene takket nei for jeg må bet skatt det gidder jeg ikke men jeg for renter på disse pengene jeg har i banken hvis du har 430000bath for du nesten 1000 bath i renter disse rentene er ikke skatteplitig i thailand eller i norge pluss er at du for 2 ganger løpet av året så det blir neste 2000 bath i renter for et år happy days
Hei!

Jo det Du sier er sikkert riktig men jeg tenkte på renteinntekter på bankinnskudd i Norge.

ha96
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#23

ha96 skrev: 10 jun 2020, 13:18 Hei!

Jo det Du sier er sikkert riktig men jeg tenkte på renteinntekter på bankinnskudd i Norge.

ha96
renteinntekter på bankinnskudd i Norge. det skatter du bare i norge ikke i thailand
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»