På høy tid å oppheve alle de tullete restriksjonene og forbudene. UD bør mandag morgen fortelle at det er lov å reise igjen. Etter det som skjedde foran stortinget i går, så er alle tiltak meningsløse. Hvorfor fikk 15000 samle seg foran stortinget??Wood1958 skrev: ↑06 jun 2020, 11:59 Italia rydder mere og mere opp, flere og flere,friske og færre dør.
Fjerner en de regionene nord fra tallene (4-5regioner) så er det nå ikke mere enn 7-8 tusen smittede syke og i karantene. . Dette på da 35 millioner menesker er nå kanskje ikke så store tall mot mange andre land.
Både Spania og Italia driver mass testing. Spania 86 000 pr million Italia 68 000, vi har vel 47000 og Svenskene ca 27000.
Jeg så et stykke hvor det sto at 30 % i Spania var positive tester uten symptoner, Nå vet jeg ikke om tilsvarende tall fra Italia, men har klikket meg inn på forskjellige regioner og det testes masse uten at de har noen flere saker.
Slikt blir det store tall av. Svenskene tester ikke mye, har høye tall de også. Dit skal det kanskje åpnes opp for. .
At det da er reiseadvarsel mot steder med nå fks sydlige Italia blir da litt merkelig.testene er heller ikke pålitelige sies det. Så det argumenteres for at vi ikke skal kunne reise pga tall som kommer fra tester og testmetoder vi ikke vil ta ibruk selv med argumentasjon om at det er upålitelig .
Mens det skal åpnes for de som ikke tester uten symptoner.
Vi har coronnarestriksjoner for hele samfunnet for å spare nære kontakter for å bli satt i unødig karantene,(et av argumentene mot test uten symptoner fra FHI)og da også kanskje litt skjult spredning.
Men åpenbart mye uenigheter her også, igår var det mye folk samlet i Oslo, legen lokalt så på det som usannsynlig at det skulle være så risikofylt mens Helsedirektøren mente det var.
https://datastudio.google.com/u/0/repor ... page/RdlHB
2020-06-06 10.59.00.png
2020-06-06 10.58.18.png
https://www.fhi.no/en/op/novel-coronavi ... ecommended
2020-06-06 11.16.25.png
jeg veit svaret jeg, men det får bli i en annen trå.. Bare håper de mydighetene avskaffer disse forbudene/restriksjonene så vanlige lovlydige sivile kan begynne å leve igjen.