Norwegian er seiglivet

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#51

Phay skrev: 29 mai 2020, 09:32 Bestilte akkurat nå favorittsetet mitt tilbake til Norge med en av de første flightene tilbake til Norge som er satt opp. 2199 cash points, Lowfare +, prioritert boarding, og inkludert avbestillings forsikring.

Så får vi se, men regner med det blir en tur så fort de åpner for retur tilbake til Thailand, da blir det første mulige flight hjem.
Trodde ikke norwegian skulle fly interkontinentale reiser nå?
Lucifer is back :evil: :twisted:
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#52

Denne nedstengingen av flyruter kan jo ikke vare i evigheten. Da er det jo ikke mange fly som flyr. Og det samme gjelder jo Turist industrien- mange land som er avhengig av den , så dem bør nok begynne å fly igjen. :D
You Never walk Alone :D
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#53

Ellers har jeg jo tvilt et del når det gjelder hvor farlig Covid 19 egentlig er. I Norge har det jo død under 236 person. Og for det meste er det gamle mennesker med underliggende sykdommer. Og mange har død på sykehjem. Så jo på texttv at dem mente det var totalt 30-40000 smittetde mennsker i Norge. Da snakker vi om en dødsrate på 0,59 Prosent. Og det er jo ikke så mye. Her må man også ta ensyn til at eldre folk drar opp snittet, :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#54

CAT skrev: 30 mai 2020, 12:58 Trodde ikke norwegian skulle fly interkontinentale reiser nå?
Sommer ruten de la ned i mars, men det var meningen å vurdere BKK fra Oslo, og nå har de satt opp ruter fra 27 oktober Oslo - BKK

Så, får vi se hva som skjer. Brukte nå bare bonuspoeng,
🌞
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#55

Phay skrev: 30 mai 2020, 15:11 Sommer ruten de la ned i mars, men det var meningen å vurdere BKK fra Oslo, og nå har de satt opp ruter fra 27 oktober Oslo - BKK

Så, får vi se hva som skjer. Brukte nå bare bonuspoeng,
ja, det var jeg klar over, men selskapet har i mellomtiden vært K.O og som fugl føniks har de oppstått igjen..
Skal dreamlineren til kjosern i traffikk igjen til fjerne østen så blir jeg glad altså..👌👌👌😎
Lucifer is back :evil: :twisted:
Lamong
Innlegg: 15
Registrert: 21 okt 2017, 23:12

#56

Norwegian sitter igjen med gjeld på vel 55 milliarder kroner. Første kvartal var eksepsjonelt dårlig, annet kvartal blir en katastrofe... De sitter med en flypark som må reduseres sterkt, alle flyselskaper må redusere flyparkene, det er et kjøpers marked vi aldri har sett Nye selskaper med god finansiering vil ha en mulighet som aldri før, og det blir konkurrenter også for Norwegian. Eneste grunnen til at leasingselskap har vekslet gjeld til egenkapital er at ved en eventuell konkurs ville sitte igjen med eiendeler (fly) som ikke er salgbare i nåværende markeder. Det er bestemte avtaler om at konverterte aksjer ikke kan dumpes samtidig, men det er ganske klart at det nå er milliarder av aksjer som kommer til å skifte eiere i løpet av sommeren (Dette er "regler" som kan overstyres av de samme selskaper). Jeg er ganske enig om at man har bedre mulighet til å tjene penger på Lotto enn aksjer i Norwegian. Innen oktober vil selskapet trenge innsprøytninger av kontanter igjen. Jeg tror fredagens sluttkurs er hinsides, og den reelle verdien ligger på mellom 0,70 og 1,20.
Jeg tror det blir et ras innen luftfarten som ingen engang har hatt fantasier om.
Når det gjelder aksjer generelt er det lenge til bunnen er nådd, høsten blir brutal. At ikke bunnen har nådd enda tror jeg har med at det er ingen andre steder å investere når rentenivået er som nå. Jeg tror vi er 20-35% fra bunnen, kanskje mer . Nå er det ikke store summene jeg investerer, men jeg har gått 100% i "kontanter". Det kan bli så ille at man må betale for å ha penger i banken...
Nå er ikke jeg ekspert så jeg kan selvfølgelig ta feil, men med det lille jeg har lært om risikoanalyse så lyser det ikke bare rødt, det blinker frenetisk...
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#57

Lamong skrev: 30 mai 2020, 19:54 Norwegian sitter igjen med gjeld på vel 55 milliarder kroner. Første kvartal var eksepsjonelt dårlig, annet kvartal blir en katastrofe... De sitter med en flypark som må reduseres sterkt, alle flyselskaper må redusere flyparkene, det er et kjøpers marked vi aldri har sett Nye selskaper med god finansiering vil ha en mulighet som aldri før, og det blir konkurrenter også for Norwegian. Eneste grunnen til at leasingselskap har vekslet gjeld til egenkapital er at ved en eventuell konkurs ville sitte igjen med eiendeler (fly) som ikke er salgbare i nåværende markeder. Det er bestemte avtaler om at konverterte aksjer ikke kan dumpes samtidig, men det er ganske klart at det nå er milliarder av aksjer som kommer til å skifte eiere i løpet av sommeren (Dette er "regler" som kan overstyres av de samme selskaper). Jeg er ganske enig om at man har bedre mulighet til å tjene penger på Lotto enn aksjer i Norwegian. Innen oktober vil selskapet trenge innsprøytninger av kontanter igjen. Jeg tror fredagens sluttkurs er hinsides, og den reelle verdien ligger på mellom 0,70 og 1,20.
Jeg tror det blir et ras innen luftfarten som ingen engang har hatt fantasier om.
Når det gjelder aksjer generelt er det lenge til bunnen er nådd, høsten blir brutal. At ikke bunnen har nådd enda tror jeg har med at det er ingen andre steder å investere når rentenivået er som nå. Jeg tror vi er 20-35% fra bunnen, kanskje mer . Nå er det ikke store summene jeg investerer, men jeg har gått 100% i "kontanter". Det kan bli så ille at man må betale for å ha penger i banken...
Nå er ikke jeg ekspert så jeg kan selvfølgelig ta feil, men med det lille jeg har lært om risikoanalyse så lyser det ikke bare rødt, det blinker frenetisk...
Det er i nedgangstider man skal satse har jeg lært. Kanskje vi skulle handle noen fly og starte opp en Osl-bkk rute.
Ellers enig, sats pengene på gull, fast eiendom, ikke nødvendigvis bolig, men en stor skogeiendom.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#58

[mention]Lamong[/mention]

Er jo ikke bare å starte med en flypar, man jo også ha lisenser, også videre, men at ett lite selskap med de rette investorene kan slå seg opp er nok sannsynelig.

Jeg selger nok ut det jeg har til mandagen kanskje, og venter på neste runde. Setter da samme beløp inn som jeg startet med, og så får en fortsette så lenge det varer for denne jojo effekten vil nok fortsette utover dette året.
🌞
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#59

Lamong skrev: 30 mai 2020, 19:54 Det kan bli så ille at man må betale for å ha penger i banken...
Alle "materielle verdier" er til låns, også gjeld ;-)

Evig eies kun det tapte og eventuelt opplevelsene sies det,

Har spurt her inne tidligere,
Er det noen som vet om noen finansierings institusjoner som tilbyr lån til negativ rente ? :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#60

Da var man ute :D

Spennende aksje, men nok for være nok
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»