Varmen i Thailand

Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#1

Denne tråden er skilt ut fra tdr sin reisetråd Thailand 2020

Dette svaret på temperaturer i Thailand tok litt av i forhold til den opprinnelige trådens tema.


——————————

Er ikke sikker på om det er så attraktivt å være i Thailand heller i disse tider. Temperaturen ligger rundt 40 grader så uteaktiviteter er utelukket. Da blir det hjemmesitting her og. Muligheten for å være sammen med andre er svært begrenset med strenge krav til avstand og hvor mange som kan møtes samtidig. I tillegg er det portforbud fra 22 - 04. For min del hadde det faktisk vært bedre å være i Norge, men så er ikke mine helseplager relatert til kulde.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

Geir Rasch skrev: 07 mai 2020, 08:05 Er ikke sikker på om det er så attraktivt å være i Thailand heller i disse tider. Temperaturen ligger rundt 40 grader så uteaktiviteter er utelukket. Da blir det hjemmesitting her og. Muligheten for å være sammen med andre er svært begrenset med strenge krav til avstand og hvor mange som kan møtes samtidig. I tillegg er det portforbud fra 22 - 04. For min del hadde det faktisk vært bedre å være i Norge, men så er ikke mine helseplager relatert til kulde.
her jeg holdet til, ikke det noen problem og være ute! tempen ligger på 32/33 grader
fint og gå utpå sjøen m båten!
kom nå rett tilbake fra en sykkeltur!
kjempe bra her !, trivligt folk over alt!
fotograferte en kar som satt ut garn,
må si jeg føler meg privilegert
så bra som det kan gå ann😂
det erså mange trivligt mennesker jeg treffer
ingen « skulming» på en farang❤️🇹🇭🇹🇭🇳🇴
Vedlegg
E50CD8BF-BB7B-4366-A28D-3C488453C858.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#3

Geir Rasch skrev: 07 mai 2020, 08:05 Er ikke sikker på om det er så attraktivt å være i Thailand heller i disse tider. Temperaturen ligger rundt 40 grader så uteaktiviteter er utelukket. Da blir det hjemmesitting her og. Muligheten for å være sammen med andre er svært begrenset med strenge krav til avstand og hvor mange som kan møtes samtidig. I tillegg er det portforbud fra 22 - 04. For min del hadde det faktisk vært bedre å være i Norge, men så er ikke mine helseplager relatert til kulde.
Det høres ut som om du har slått deg ned på feil plass i Thailand, der jeg har hus så ligger maks temperaturen på 30 til 33 grader omtrent hele året, det høyeste jeg har målt på værstasjonen min de siste 2 årene er 35.3 grader
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#4

anmeno skrev: 07 mai 2020, 19:38 Det høres ut som om du har slått deg ned på feil plass i Thailand, der jeg har hus så ligger maks temperaturen på 30 til 33 grader omtrent hele året, det høyeste jeg har målt på værstasjonen min de siste 2 årene er 35.3 grader
Det er vel ikke sånn at man kan velge hvor man slår seg ned i Thailand,

Man slår seg vel ned der man er velkommen og blir invitert ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Jeg må tillegge at 38c er bedre enn 0 føre hjemme, selv om jeg liker vær, vind, og norsk natur og klima, så har kroppen min og psyken min det bedre her hvor jeg kan være ute 13 - 14 timer i døgnet. Trodde jeg var mye ute i Hua Hin, men nå her på landet har det blitt mer, og det er kun noen timer på døgnet det er ekstra ille. Har 3 rom nå med aircon, men så langt ikke brukt de på dagtid utenom når jeg trener.

Så for kropp, psyke og generell helse, så er Thailand bedre for svært mange enn Norge. Pelle, jo du har valgmuligheter hvor du kan bo i Thailand ;-)

Helst ville jeg bodd kanskje I Krabi området ved sjøen, men fant jo ei tuppe midtlands. Tabbe :lol:
🌞
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#6

Eg og liker Krabi og kunne tenkt meg en plass med god avstand til naboer og ved sjøen der,
Det er Lotto trekning i kveld så kanskje ;-)

Husker i barndommen man håpte på minusgrader for å stå på ski,skøyter hele dagene,
Men ettersom "barndommen slutter" ønsker man kanskje litt høyere temperaturer.

Prøver å trives der kroppen er om det er på en arbeidplass eller fritidsplass tror det er mye opp til det valget man selv tar.
Livet mitt er en dans på nevroser :D
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#7

Reinkarnert Pelle skrev: 07 mai 2020, 23:23 Det er vel ikke sånn at man kan velge hvor man slår seg ned i Thailand,

Man slår seg vel ned der man er velkommen og blir invitert ?
Selvfølgelig så er det slik at man kan velge hvor man vil slå seg ned i Thailand.

Jeg skjønner jo at de som har møtt noen fra innlandet kan bli "presset" til å bosette seg der men jeg er rimelig sikker på at jeg ikke hadde kommet til å bli boende lenge på en plass hvor jeg ikke kunne se sjøen og hvor det i perioder kan være temperaturer på over 40 grader.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

anmeno skrev: 08 mai 2020, 11:11 Selvfølgelig så er det slik at man kan velge hvor man vil slå seg ned i Thailand.

Jeg skjønner jo at de som har møtt noen fra innlandet kan bli "presset" til å bosette seg der men jeg er rimelig sikker på at jeg ikke hadde kommet til å bli boende lenge på en plass hvor jeg ikke kunne se sjøen og hvor det i perioder kan være temperaturer på over 40 grader.
Trenger ikke å bli presset ? Jeg hadde jo alle valgmulighter til å slå meg ned hvor jeg ville, men også villig til å prøve noe for hennes del. For det første så er det uaktuelt å bo i Norge, og vi prøvde oss en uke i Cha Am, så Hua Hin, og vi har begge fartet mye i Thailand, og vet hva vi har og ikke har de forskjellige plassene, men det ble altså landsbyen hennes til slutt, da jeg var lei av å bo i bag, og heller ikke var villig til å å brenne av 1,2 - 2,5 millioner nok på noe som var tilfredstillende i Hua Hin eller andre steder. Her får jeg plass til alt vi trenger, og får full frihet til å reise så mye vi vil, for vi vet bruket er i trygge hender. En vet aldri hva som skjer i fremtiden, og her er det ett helt annet kostnadsnivå, tempo, og tilgang til fersk mat. Så om en finner roen ute på landsbygda, så kan det være en helt annen frihet enn du finner i mer turiststeder. Men nok om det :D vi har alle valg, og ingen burde bli tvunget til noe som helst. Hverken falanger eller thaidamer, men heller finne ut sammen hva som er best for begge parter.
🌞
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#9

Tror du har gjordt et klokt valg, frihet til å reise og samtidig vet at bosted blir ivaretatt av familen. Selv har jeg valgt Huahin med hus 6km på utsida oppi fjellet bak sentrum, bor ikke der men kjøpt hus der for fremtidig bosetting. For meg er nærhet til et større sentrum, barer og restauranter viktig for meg, er allt for sosial til å bo isolert på landsbygda. Stranda er også bare 11 minutter unna med scooter, sjølukta er viktig, frisk bris og milelange strender frister mer enn rismarker. Vi er alle forskjellige og har forskjellige behov så at du trives der på landsbygda forundrer meg ikke. Det som er viktig er at man trives og kan drive med noe man liker og selfølgelig billigere enn et turiststed som HuaHin.
Hva jeg skal drive med i HuaHin når den tid kommer er et åpent spørsmål og noe jeg tenker ofte på, min plan er maks 6mnd i Thailand på vinter og 6mnd i norge, finnes ikke et bedre sted enn Norge på sommertid, noe kona er enig i, hun stortrives i norge.
Vel, time will show, fin tråd du har og ønsker deg lykke til
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Combat skrev: 08 mai 2020, 19:36 Tror du har gjordt et klokt valg, frihet til å reise og samtidig vet at bosted blir ivaretatt av familen. Selv har jeg valgt Huahin med hus 6km på utsida oppi fjellet bak sentrum, bor ikke der men kjøpt hus der for fremtidig bosetting. For meg er nærhet til et større sentrum, barer og restauranter viktig for meg, er allt for sosial til å bo isolert på landsbygda. Stranda er også bare 11 minutter unna med scooter, sjølukta er viktig, frisk bris og milelange strender frister mer enn rismarker. Vi er alle forskjellige og har forskjellige behov så at du trives der på landsbygda forundrer meg ikke. Det som er viktig er at man trives og kan drive med noe man liker og selfølgelig billigere enn et turiststed som HuaHin.
Hva jeg skal drive med i HuaHin når den tid kommer er et åpent spørsmål og noe jeg tenker ofte på, min plan er maks 6mnd i Thailand på vinter og 6mnd i norge, finnes ikke et bedre sted enn Norge på sommertid, noe kona er enig i, hun stortrives i norge.
Vel, time will show, fin tråd du har og ønsker deg lykke til
Jeg kan skrive under på at jeg ikke var moden nok til å bo her oppe første gangen jeg kom hit, det var som å komme til en ørken, og bare se sand, slik jeg opplevde Oman, når vi bodde ute i ørkenen ved havet i en uke, men du og du for en fantastisk opplevelse når en først fikk øynene opp for hva som fantes i en ørken. Nyansene, kontrastene, og galskapen som utspilte seg på en helgedag, da de lokale kom med jeeper og herjet. Nok om det,

Jeg opplevde en trøsteløs kjedsomhet i lengden i Hua Hin som ikke ga noe mening, etter å ha gjennomført 100 treningsøkter, vært på de fleste restaurantene, blitt brent av brennmaneter i have, sett søpla flyte, vært på fylla, og besøkt en del turistfeller. Men det er lett å leve med mat og ting man trenger i Hua Hin, og for de aller fleste er det en fin pansjonist by, bare ikke for meg enda.

Tenkte og hadde veldig lyst på flere prosjekter de hadde der, men galskapen er jo at de bygger jo nytt hele tiden, og det er ingen ende på prosjektene, og så mye til salgs, samtidig som krona raste. Så det fristet mindre og mindre å bosette seg der eller investere i noen som helst. Koster penger å eie noe om man ikke bruker det også.

Her har jeg full frihet, og kanskje det ikke blir så mye reising på oss fremover, siden vi har bygd en mini farm, og fått hund som har gitt liven annen helt annen mening og tilhørigihet til Isan og Thailand.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»