Coronavirus 2020

Wood1958

e-golf skrev: 21 apr 2020, 20:51 Ser at landene med færrest innbyggere og land som er hardt rammet tester flest. Sverige som jeg trodde var en av de beste i klassen er ikke best med hensyn til antall testede. Sverige har mange dødsfall, men det sies at det er smitten som har spredd seg mye blant eldre. De bruker matematiske modeller og har stor tiltro til dem, men nær en ikke har riktige tall å putte inn i disse modellene så er de ikke spesielt treffsikre etter min mening. Men vi får se.. Pandemien er nettopp begynt!
Jeg så de ville for litt siden teste noen tusen nå for å se hvor imune de var blitt (antall). men det er røster på gang der for å starte med 100 000 test i uka nå eller ha strengere tiltak
https://www.expressen.se/nyheter/corona ... et-tester/
Smittskyddsläkare Per Follin är oroad över att antalet smittade i Stockholm inte minskar, skriver han i ett pressmeddelande.

Follin uppmanar där till att man måste öka följsamheten i myndigheternas råd – annars måste man överväga restriktioner, skriver han.

– Ökningen av konstaterade fall fortsätter i hela länet. Den avtagande takt av antalet smittade som vi hade hoppats att se den här veckan har uteblivit. Jag ser allvarligt på situationen och vill uppmana invånarna fortsätta att avhålla sig från restaurangbesök, middagar och sammankomster som gör att avståndet på två meter inte upprätthålls. Om inte följsamheten ökar bör restriktioner övervägas.
Brukeravatar
e-golf

Wood1958 skrev: 21 apr 2020, 21:04 Jeg så de ville for litt siden teste noen tusen nå for å se hvor imune de var blitt (antall). men det er røster på gang der for å starte med 100 000 test i uka nå eller ha strengere tiltak
https://www.expressen.se/nyheter/corona ... et-tester/
Testing ser ut til å la vente på seg til tross for mange nyheter om at nå skal det i gang. For en uke siden var det ferdig utviklet testkit som kunne teste 100.000 nordmenn i uka, men har ikke lest noe mer om det. Det må jo (for fanden!) settes igang testing så vi kan vite litt mere om spredning, dødelighet osv.
Brukeravatar
e-golf

Kinesiske myndigheter. Null troverdighet! Alt som kommer fra RSF (i likhet med et utall andre..) er ikke sant, men denne tror jeg på. Kinesiske myndigheter har gang på gang løyet både om dette og annet. Legen som varslet og deretter døde skal visst være trendende på weibo. https://rsf.org/en/news/beware-chinas-c ... n-rsf-says
anmeno

e-golf skrev: 21 apr 2020, 22:36 Testing ser ut til å la vente på seg til tross for mange nyheter om at nå skal det i gang. For en uke siden var det ferdig utviklet testkit som kunne teste 100.000 nordmenn i uka, men har ikke lest noe mer om det. Det må jo (for fanden!) settes igang testing så vi kan vite litt mere om spredning, dødelighet osv.
Er enig i at masse testing er viktig å få igang, men hvis du ser på worldmeters så er det ikke mange land som tester mer enn Norge

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Arild Holtet

Det har nesten ikke vært rapportert døde av covid-19 i Thailand, men fra i går til i dag er det dessverre meldt 3 nye døde.

A.H.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

I Chaiyaphum har det nesten ikke vært noen tilfeller overhode, og de som jeg har hørt om har vært tilreisende. Nå siste 14 dager eller skrivende stund 15, ingen nye tilfeller.

Lokale byggsjappa

2CFFE9F0-DC80-4FA6-8E5C-B8214A99E346.jpeg
🌞
Reinkarnert Pelle

Er det ikke nevnt noe om at "Corona viruset" trenger lav temperatur ?

I Thailand er det vel på kjølelager, isbiler, kjøleskap etc, ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Kolami

Phay skrev: 23 apr 2020, 14:54 I Chaiyaphum har det nesten ikke vært noen tilfeller overhode, og de som jeg har hørt om har vært tilreisende. Nå siste 14 dager eller skrivende stund 15, ingen nye tilfeller.

Lokale byggsjappa

2CFFE9F0-DC80-4FA6-8E5C-B8214A99E346.jpeg
hehe-..folk er faen meg ute å kjører i disse dager...mye rart..i heisen her jeg bor er det henvisning at det skal kun være 4 personer i heisen,, alle skal stå i hjørnene med ansiktet inn... :lol: '

Jeg koser meg i disse tider..så lenge dette hysteriske opplegget til politikerne og andre foregår kan jeg bare kose meg edelt metal som jeg har..keep on going..alle meler sin kake..jeg er intet unntak.. 8-)
Kolami

MrDemongas skrev: 21 apr 2020, 18:07 Hva med verdens rikeste monark? Hans innsats har vert å feie gater eller noe lignende. Å overføre 200 mrd bath som en begynnelse står nok ganske fjernt for ham. Jeg heier på kongen...
vetta faen..jeg tror han var i tyskland da han feiet gatene i thailand? ....han valgte å gå i koronakarantene i tyskland men ombestemte seg og reise til thailand..etter det er det ingen nyheter..lol..seriøst..
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Suvarnabhumi er klargjort til gjenåpning.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... U#cxrecs_s
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»