Oppfordring til vold mot turister på Phuket.

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Mange har uttrykt usikkerhet under de usikre forholdene som råder i forbindelse med corona krisen og dette er jo langt fra hyggelig lesing; Facebook post oppfordrer til vold mot turister på Phuket.


Facebook page advocates violence against ‘shit tourists’ in Phuket
Following up from yesterday’s report there has been no action taken to remove a Facebook page advocating violence against “shit tourists” stranded in Phuket. ‘Spotlight Thailand’, usually a ‘whistleblower’ for local corruption and fuelled by the admin’s political views, has nearly 600,000 followers.
The posts, perhaps intended as a bad joke, incites local Thais, disgruntled with losing their jobs and being cooped up during curfew hours, to take matters into their own hands and use a slingshot and rocks to ‘pick off’ tourists if seen outdoors.

The disturbing posts, shared and liked thousands of times, started on Monday. The Facebook page posted photos of ‘farang’ tourists driving around or visiting Phuket locations in a ‘shame file’, and calling the page’s followers to shoot them with slingshots.


Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#2

Vel Smilets Land kan ikke Thailand kalles meg slik opptreden. Kanskje på tide turister finner andre land å reise til.

A.H.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#3

Arild Holtet skrev: 12 apr 2020, 11:06 Vel Smilets Land kan ikke Thailand kalles meg slik opptreden. Kanskje på tide turister finner andre land å reise til.

A.H.
Ja enig. Å være turist eller fastboende i Thailand uten penger tror jeg er triste greier. Spesielt når det er dårlige økonomiske tider.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Arild Holtet skrev: 12 apr 2020, 11:06 Vel Smilets Land kan ikke Thailand kalles meg slik opptreden. Kanskje på tide turister finner andre land å reise til.

A.H.
Det finnes idioter i Thailand også, og tror ikke det er gjengs med mentaliteten her nede, men noen har vel sett seg lei på turistene og enkeltes oppførsel.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#5

Faren er at du oppleves som "Turi Stene" og at noen skrullinger, eller 1, bestemmer seg for å utøve 'lov' i egne hender.
Pass på deg selv. Ha familien på din side. Alltid.
torbus

#6

Allerede for et par måneder siden så jeg noen jeg kjenner i Vietnam dele en post med bilder av navngitte turister som hadde stukket av fra karantenen de var pålagt.

Det er vel sånt som skjer når folk er redde for sykdom og økonomisk ruin, og det rammer ikke bare turister. I Thailand ble for eksempel thaiene som for noen uker siden ankom Suvarnabhumi og deretter stakk hver til sitt, gjenstand for gapestokk, hat og trusler i sosiale medier.

https://www.khaosodenglish.com/opinion/ ... ysterical/

Det samme har skjedd i Norge. Ikke bare med rasisme mot tilfeldige asiatere, men nordmenn som ikke holder 2-metersregelen er fotografert og hengt ut i sosiale medier.

Spesielle tider.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#7

e-golf skrev: 12 apr 2020, 22:43 Ja enig. Å være turist eller fastboende i Thailand uten penger tror jeg er triste greier. Spesielt når det er dårlige økonomiske tider.
Jøss ! Har alltid trodd det måtte være tristere enn tristest å være turist eller fastboende uten penger i et hvilket som helst land. Finnes det virkelig et land en slik tragisk skjebne ikke er helt bånn i bøtta ?
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#8

Phay skrev: 13 apr 2020, 00:02 Det finnes idioter i Thailand også, og tror ikke det er gjengs med mentaliteten her nede, men noen har vel sett seg lei på turistene og enkeltes oppførsel.
Min erfaring er at man i Thailand er bemerkelsesverdig hyggelig mot de aller fleste avskygninger av turister. Gjestfriheten er så strålende at det i seg selv er en attraksjon.
Men turister som oppfører seg som snyltende, uflidde boms ønsker vel ingen egentlig velkommen.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»