Problemer med internet i Thailand

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Har fått meldinger om noen problemer med å koble seg til Asianet fra Thailand.

Sidene laster uten problemer her fra Norge, men det ser ut som noen leverandører i Thailand har store problemer med utenlandstrafikken.

Ser akkurat nå en live YouTube stream fra Thailand og han som streamer har problemer med stream og med å logge på nettsider i Europa.

Andre som kommenterer ser ut til å klare se de samme sidene, så det ser ut til at det kan være avhengig av leverandører.

NB: Et lite tips fra min side kan være å bytte DNS-server på ruter/pc/mobil/nettbrett.

Bruk gjerne 1.1.1.1 eller 8.8.8.8 som ligger utenfor Thailand.



----------


Hvis det er noen av dere som er i Thailand kunne jeg gjerne tenkt meg tilbakemelding på følgende:


Problem med internet mot Europa: JA eller NEI
Tidspunkt for problemer: Dato og klokkeslett
Internettleverandør:
Sist redigert av tdr den 21 mar 2020, 16:40, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Lagt til forespørsel om informasjon fra dere.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#2

Forrige helg var det problemer med europeiske servere. Folk som bruker europeisk tv via itpv hadde store problemer da, men det har retten seg. Har hørt at slikt skjer fra tid til annen, nemlig at det oppstår problemer i Thailand med å hente data fra europeiske servere.
Har logget meg på Asianet et par ganger i dag uten problemer av noe slag.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

ikke noe prob verken internett eller ip tv
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#4

Ingen problemer her i Hua Hin heller. Men jeg bruker som regel VPN.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#5

Til dere som svarer, skriv som jeg spør om hvilken internettleverandører dere bruker. Ellers gir svarene lite mening for meg hvis jeg skal finne ut hva som kan være galt. Eks hvorfor noen har problemer og andre ikke.

At man bruker VPN er en god tilleggsopplysning som kan ha betydning.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#6

Jeg har vel 3BB eller hva det heter.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

Truemove..internet hakker...TV som har dedikert inn og ut hastighet OK..feks netflix...
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Har tidvis problemer med å logge inn på forumet med hjemme internet 3BB, og igjennom norsk, skandinavisk NordVpn, testet fransk og thai ip som fungerte. Får sett norsk tv med Fransk til opplysning eller innenfor EU.

Vurderer å gå over til ExpressVpn
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#9

Jeg har fiber internet fra 3BB og ExpressVpn det funker utmerket med et unntak . Da jeg skall inn på Asianet så forekommer det at jeg ikke kommer inn med Vpn som er koblet opp mot Norge , når jeg kobler ut Vpn så har det ikke vert noe problem.
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#10

Phay skrev: 22 mar 2020, 06:10 Har tidvis problemer med å logge inn på forumet med hjemme internet 3BB, og igjennom norsk, skandinavisk NordVpn, testet fransk og thai ip som fungerte. Får sett norsk tv med Fransk til opplysning eller innenfor EU.

Vurderer å gå over til ExpressVpn
Bruker også NordVPN, både ute og inne.
Har i de siste dagene også hatt problemer med Asianet og norsk, svensk og dansk ip. Finsk er ok.

Problemene skyldes nok ikke NordVPN, men at Asianet har "sperret" mange NordVPN IP-adresser.
Antar dette er pga. mistenkelig trafikk fra disse IP-adressene og tatt forhåndregel ved å sperre dem.
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»