Trist å se at det går slik i Italia, Jeg ser de tallene fra Iran ,Italia og Korea er veldig like i tilfeller men med tragisk utgang som spriker mye.
Har stusset over mange muslimske land ikke har noen i gruppen alvorlig /kritisk. Googlet litt på livsyn og i Iran har de jo et prestestyre som kjører uansett hvilken religion folk ellers føler seg tiltrukket av. Er de troende muslimer skal de se på døden som en del av livet og ikke kjempe mot den. Om det er filosofien til prestestyret kan den jo forklare litt av mange døde.(lite livsforlengende behandling)?
Italia ser ut til å gå til kamp også nå En får håpe de lykkes Det er stygge tall mange steder men allikevel bedre enn i går Samlet,er det vel 10 prosent færre nye tilfeller. Som det kom frem i intervjuet jeg la ut er det ikke hensiktsmessig å teste etterpå for å friskemelde,da det er spor av virus i lang tid. Kanskje derfor det tar lang tid å friskemelde mange steder også..
I videoen som Anmeno la ut kom de inn på den båten . Siste rest av mannskap gikk iland i forige uke så jeg,tror,det ikke blir mere tall fra den.
Ser jo det begynner å bli store tall i Tyskland også , men ingen dør. Likeså fikk vi en inn på sykehus i dag, men åpenbart ikke noe som forløpig de norske leger regner som alvorlig eller kritisk.(slikt kan jo være forskjellig fra sted til sted) En får håp det går bra selv om det ble nevnt at han hadde underliggende sykdommer.Flott alikevel at det nevnes mere og mere at en skal ta hensyn til de utsatte gruppene.
Strøket hvor jeg ferdes i Th har endel lungeproblemer pga industri rundt den lille byen og mange er litt redde . Det står en ny bygning på sykehuset der, som det aldri ble bevilget penger til drift av etter kuppet.Armygutta kjører,administrasjonen og nå skal bygningen kanskje taes i bruk for de eventuelt smittede som blir syke . Og som i US er folk redde i nærmiljøet.Får håpe det går bra og kanskje kan det være fint å få tatt den nye bygningen i bruk sier jeg så kan de kanskje stenge litt av det gamle senere.
Ser jo på meteren at det de senere dager kommer en som har vært i US flere og flere steder både her og i Sverige også,så det er nok mange mørketall der.Merker også at min kjære ikke ikke lenger ønsker Kineserene blir hjemme men også at,det nevnes Italienere. Får ikke håpe,farranger blir de nye kinesere å legge skylden på om de blir syke. Det har jo desverre blitt litt hetsing av asiatere rundt i den vestlige verden pga sykdom den senere tid.
Så det er,bare å håpe vi får rydda litt opp med smitten her også.
Fra meteren