Coronavirus 2020

Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#171

Nå får,de jo famget opp mange flere, og sannsynligvis mange andre sykdommer med det nye systemet, så det ser da ut til,at det går seg til den rette vei her også.
Ser,også,hvem som utaler,seg, nå er det jo forskjellige politiske systemer ute å går, vi har fks ikke nødvendigvis ministre som har kvalifisert,bakgrunn i hva de har som ministerpost, og,slikt kan jo også variere andre,steder, jeg vet ikke hvordan det står,til,
England er vel også i en politisk situation hvor det kan være ok å farligjøre mye utenifra, sånn uten at jeg vet.
Som før nevnt så kan jo fks legen ha en mening som ikke blir lyttet til av noen høyere oppe i apparatet.
Kanskje vet fks, lederen for US smitteværn Robert Redfield at dette på sikt ikke nytter og derfor nå,forklarer om tiltakene som cil opphøre når smitten får spredtseg mere. Noe han også inrømmer er en stor mulighet til..Da ender de vel forsåvidt med fokus på hva Kineserene sier allerede nå , uten å bli hørt på.Da kan det være kjekt å være øverste ansvarlig i US for smitteværn og samtidig kunne være endel av noe en ikke har eneansvar for.
Fks medlem, presidentens corona task force, får en opp linken er det et intervju her med han..
Om en stund har de vell også stabile rutiner for diagnoser og obduksjoner i Kina, ville vel vært 17 døde,på,den statistkken med 800 imdag. Selv med dagens usikre tall , Dødstallene kan vel bare svinge nedover,de,har,en jo.
Ellers,fra meteren
2020-02-15 09.56.27.png
Fra intervju med Robert Redfield.
https://www.statnews.com/2020/02/12/cdc ... -possible/

2020-02-15 09.48.09.png
Sist redigert av Wood1958 den 15 feb 2020, 11:27, redigert 1 gang totalt.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#172

[quote=Phay post_id=19606 time=1581728251 user_id=50]
Det er jo om eller når slike virus muterer som er Den store frykten vedrørende større pandemier! Foreløpig så er det ingen større bekymring annet enn å prøve å ligge foran, så man er best mulig forberedt om det skulle skje.
[W/quote]

Helt enig med deg Phay, og beredskap skal vi ha og den skal være forberedt, litt synd at slike ting som øvelser mange ganger får sparekniven.
Ville kanskje forberedt oss like bra.
Noen sier eller,at WHO igrunn har skiftet litt på definisjoner da ordet pandemi for mange assosieres med noe skremmende og skaper frykt, så,vi er vel kanskje i situatsjonen, ikke helt sikker jeg da det var noe jeg leste i en komentar et sted.
Håper legesjekken gikk bra.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#173

Wood1958 skrev: 15 feb 2020, 11:19
I toppform, og beste årsjekk så langt siden jeg la om på livstilen og skjerpet meg. Ryggen er sliten, men jeg greier å holde den igang, men det viktigste er blodprøvene, som nå er innenfor på alle områder, til og med urinsyra :D

35 år sa legen, men synd speilene ikke viser det samme når jeg kikker inn i de :roll:

Etter at vi kuttet alkoholen, og skjerpet inn på sykkeret på nyttårsaften, så har jeg gått ned 4 kg, så det er nå fremgang bare det også. Alkokutten varer nå ut året, så får vi se neste nyttårsaften om det blir en liten eller to igjen.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#174

Phay skrev: 15 feb 2020, 11:31 I toppform, og beste årsjekk så langt siden jeg la om på livstilen og skjerpet meg. Ryggen er sliten, men jeg greier å holde den igang, men det viktigste er blodprøvene, som nå er innenfor på alle områder, til og med urinsyra :D

35 år sa legen, men synd speilene ikke viser det samme når jeg kikker inn i de :roll:

Etter at vi kuttet alkoholen, og skjerpet inn på sykkeret på nyttårsaften, så har jeg gått ned 4 kg, så det er nå fremgang bare det også. Alkokutten varer nå ut året, så får vi se neste nyttårsaften om det blir en liten eller to igjen.
Da er det jo bra og sikkert en trøst at med årene så svekkes synet, når du da blir 40 så synes det ikke engang i speilet :D
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#175

Gårsdagens dødsfall var vist bare 3 stk utenfor karantenesone, og det franske dødsfall i dag var en 80 år gammel Kinesisk turist. Samme alder som den Japanske kvinnen for noen dager siden.. Men mange nye på den Japanske listen i dag, så,får en se hvordan de med beslutninger reagerer.Kinesisk UD hadde en lang pressekonferanse når US tro til med tiltak, hevdet de drev med feilinformasjon og skapte angst,
Amerikanerenen har forsåvidt ventet lenge med offentlig svar og sier nå at det er kinesisk anti US propaganda, og viser til at andre land (selvom de kom senere)også har tiltak som er av samme karakter.Litt merkelig hvordan en influensa kan skape problemer.Eller kanskje blir brukt til problemene?
2020-02-15 13.18.48.png
2020-02-15 13.19.38.png
2020-02-15 13.19.38.png (5.28 kiB) Vist 1803 ganger
2020-02-15 13.22.00.png
2020-02-15 13.22.00.png (14.5 kiB) Vist 1803 ganger
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#176

Og mens vi her i vår,såkalte "nannystate" har en folkehelsedirektør som mener vi tåler litt sår hals og hoste, er det vist værre i US hvor jo tiltakene er for å beskytte nasjonens folk og det kommer frem at de som vedtar sitter på lignende informasjon om farlighetsgrad.
Klikker en på linken , ser ferdig innslaget fra criusebåten , kommer en 2 minutters bit fra CDC sin operatsjonsentral. Der blir samme mann gjentatte ganger spurt om det er politiske grunner for at de ikke er tilstede i Kina. Men slikt vil han vist ikke svare på.


https://edition.cnn.com/asia/live-news/ ... b30cd3aeac
2020-02-15 17.12.59.png
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#177

Det ble atter en dag med stygge tall, ser ikke ut til at det endrer seg vesentlig, leste ellers at sykdomsforløpet på denne virusen her er opptil
4 uker.Så får håpe det snart blir tegn til flere friskemeldte. Ser ellers i Norske nyheter at Pompeo får presseplass med klager på at Kineserene ikke inviterer de, og at de vil høre på WHO osv, ja ja tenker jeg. Men ser jo noen steder at de ikke er helt enige i den store røde leieren i øst heller(Kina)og endel,av,kritikken er nok berettiget.
2020-02-15 23.48.48.png
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#178

[quote]This has led some to speculate that Asians, who have higher concentrations of ACE2 (per the 1000 genome project) may be affected to a greater degree than those of European ancestry, who produce the least of it - and have largely been the asymptomatic 'super spreaders' such as Diamond Princess coronavirus victim Rebecca Frasure./quote]

Ser ut for at viruset er farligst for asiater, og europeere er de som er tryggest.

Er også nå kommentarer fra eksperter om at viruset kan være spesielt dødelig ved annengangs infeksjon.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#179

RobertX skrev: 16 feb 2020, 01:51
Ja tall,er rart, ser ellers at det er ca 10% av de på de cruisebåten som er smittet,som jo ikke er asiater, så jeg velger,WHO sine definisjoner om at viruset ikke kjenner landegrenser.enn så lenge.. At mennesker med mye,andre sykdomer kan være mere disponible tror jeg på.. Men det kan jo alle få..
Så,en skal,sikkert,se mange,spekulasjoner.. tror om de viste,så,mye om dette viruset på nåværende hadde vimen vaksine , eller medisin.
Så jeg vil avente til,de vet mere.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#180

Går jo nedover med smittede også, men ut fra hvordan de tallene som er forløpig for denne dag blir det vel en opptur i morgen. Slikt er jo ikke uvanlig på influensakurver her til lands heller.Så ellers WHO sin mann fra stedet sier at her må,vi tenke globalt og at det kinesiske helsevesenet var bra. Men at det var en annen retorikk uten at han definerte noe mere om disse ting.Nå skal vel Amerikanerene hente ut ca 400 fra,det ene cruiseskipet og det verserer på noen nyhetsteder en mail som er sendt ut. Der fremgår det at hvis de ikke tar imot dette tilbud kan de risikere å bli der lenge Noen sier de ikke vil , nå kan de gå,fra karantene om 3 dager og vil ikke i en ny 14,dagers i US. Så utviklingen fra de som fatter vedtak bør nok følges. Noen medier fremstiller fks Th som hub da de vistnok ikke gjør nok, men regner med at det ikke flyter,så mange lik rundt i gatene.Da hadde jeg sikkert lest det her.Den Amerikanske smittevernlederen har ellers blitt sitert nå om at vi kanskje får dette som en ny sesongmessig influensa.Da synes jeg de bør begynne å kikke litt mere,på tall også. Fks,dødligheten i områdene ellers i Kina. Som jo ligger på,raporten til WHO ,Kanskje kikke på slike tall som som den gruppen som tross,alt er mest utsatt for smitte også . De må,jo være,veldig utsatt gruppen av sykepleiere fks. 1750 smittede,så langt og 6 døde etter så lang tid eksponert i et sikkert veldig virusfylt arbeidsmiljø..Så jeg ser ikke vekk ifra mange teorier fremover for å,deeskalere dødstrusselen som jo noen har fremført.
Ikke mange av de døde,fra utsiden av karantenen i går heller og fremdeles mange som ikke er testet i labaratoriet.. Nå kommer det også frem at disse testkitene er relativt upålitelige, så hvem vet.
2020-02-16 09.45.09.png
2020-02-16 10.12.50.png
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»