Norsk krone mot Thailandske baht.

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2191

Arild Holtet skrev: 03 feb 2020, 13:32 Vi avslutter denne krangelen en gang for alle. Dette kjeder bare andre medlemmer på forumet.

Vi har HELT forskjellig mening om dette.

Så vi lar det ligge der og ferdig med den saken.

A.h.
helt ok arild!
men da du og chelse bruker oljepris som parameter ( uriktig parametre) vil jeg ha siste ordet og må få lov og korrigere😉
fra 1 januar til i dag har cruden variert opptil
25 % i pris det har dog ikke norske krona!
nå er det slik at jeg også følger med
på gull $ og crude og det har jeg gjordt i snart 50 år!
men en tingver sikkert norsk økonomi er kjempe god for tiden!
men krona er dog lite verdt!
selv da norges bank meldte at avkastninga
siste året var større en det norske statsbudsjettet , så lå krone nesten stille mot us$ ,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
JD6620
Innlegg: 73
Registrert: 21 okt 2017, 20:24

#2192

Vis det var måter å skjønne sammenhengene i verdensøkonomien og hvordan dette påvirket valutaen, så ville vel de fleste fagpersonene på området være kokko rike, har jeg lest et sted.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#2193

Kronen gjør det verre
enn thailandske baht
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#2194

Vi har sett den svakeste krone mot de fleste valutaer nå, og det ser heller ikke ut for at krona vil styrke seg. Kanskje grei tå lese denne fra 18 oktober i fjor nok en gang.[/u] Valutastrateg Magnar Østnor vet hva han snakker om, og KLAR tale krona var på sitt svakeste på 30 år og Norge skal ha en svak krone. Forøvrig har krona svekket seg en del etter det. Dette er en forståelig forklaring og for de som har interresse av det les HELE innlegget for det forklarer en del. Selvfølgelig tjener Norge på en svak krone, og er mer konkuransedyktig i eksport av det Norge selger, samt at det skaffer nye arbeidsplasser ikke minst da turistene nå kommer til Norge mer og mer.

https://e24.no/boers-og-finans/i/XgnBr7 ... svak-krone

Men hva med baht? I flere år så har store bedriftseiere klaget over den høye baht, noe som de mener svekker Thailand sin konkuranse i forhold til andre asiatiske land.

Denne artikkelen er også litt eldre og fra 1 august i fjor året 2019, men den er like aktuell i dag. Thailand´s baht is getting stronger, and that´s a problem som det som overskriften sier.Siden begynelsen av 2018 hadde da baht steget hele 5% mot US dollar.

https://thethaiger.com/news/business/th ... -a-problem

Vel Baht er kanskje for sterk, men US dollar har styrket seg fra 30,- baht til 31,- baht for en US dollar.

I går skjedde noe som jeg synes var litt merkelig. Det var at det var STOR forskjell på hva de forskjellige bankene i Thailand ga for en norsk krone. Dette forandret seg også etter bankene i Thailand stengte. Så Bangkok Bank ga 3,537 baht på TT overføring, mens Kasikorn Bank som ga minst ga 3,29835 baht for en krone på TT overføring.

Krona den har fortsatt å falle mot de fleste valutaer slik som vedlegget viser og nå må vi gi 9,28 kroner for en US dollar, untatt mot engelske pund som er litt merket av brexit. De forskjellige valutaene steg fra 0,51% som er svensk krone, til en stigning av US dollar på 0,83%.

Så jeg er ekstra spent når jeg nyter min morgenkaffe denne morgenen, hva bankene i Thailand vil gi for krona denne tirsdagen. Men om noen få timer så åpner bankene og kommer med sine tall.

A.H.
Vedlegg
Screen Shot 2020-02-04 at 05.23.55.png
Screen Shot 2020-02-03 at 19.27.33.png
Screen Shot 2020-02-03 at 19.26.36.png
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2195

Arild Holtet skrev: 03 feb 2020, 23:31 Vi har sett den svakeste krone mot de fleste valutaer nå, og det ser heller ikke ut for at krona vil styrke seg. Kanskje grei tå lese denne fra 18 oktober i fjor nok en gang.[/u] Valutastrateg Magnar Østnor vet hva han snakker om, og KLAR tale krona var på sitt svakeste på 30 år og Norge skal ha en svak krone. Forøvrig har krona svekket seg en del etter det. Dette er en forståelig forklaring og for de som har interresse av det les HELE innlegget for det forklarer en del. Selvfølgelig tjener Norge på en svak krone, og er mer konkuransedyktig i eksport av det Norge selger, samt at det skaffer nye arbeidsplasser ikke minst da turistene nå kommer til Norge mer og mer.

https://e24.no/boers-og-finans/i/XgnBr7 ... svak-krone

Men hva med baht? I flere år så har store bedriftseiere klaget over den høye baht, noe som de mener svekker Thailand sin konkuranse i forhold til andre asiatiske land.

Denne artikkelen er også litt eldre og fra 1 august i fjor året 2019, men den er like aktuell i dag. Thailand´s baht is getting stronger, and that´s a problem som det som overskriften sier.Siden begynelsen av 2018 hadde da baht steget hele 5% mot US dollar.

https://thethaiger.com/news/business/th ... -a-problem

Vel Baht er kanskje for sterk, men US dollar har styrket seg fra 30,- baht til 31,- baht for en US dollar.

I går skjedde noe som jeg synes var litt merkelig. Det var at det var STOR forskjell på hva de forskjellige bankene i Thailand ga for en norsk krone. Dette forandret seg også etter bankene i Thailand stengte. Så Bangkok Bank ga 3,537 baht på TT overføring, mens Kasikorn Bank som ga minst ga 3,29835 baht for en krone på TT overføring.

Krona den har fortsatt å falle mot de fleste valutaer slik som vedlegget viser og nå må vi gi 9,28 kroner for en US dollar, untatt mot engelske pund som er litt merket av brexit. De forskjellige valutaene steg fra 0,51% som er svensk krone, til en stigning av US dollar på 0,83%.

Så jeg er ekstra spent når jeg nyter min morgenkaffe denne morgenen, hva bankene i Thailand vil gi for krona denne tirsdagen. Men om noen få timer så åpner bankene og kommer med sine tall.

A.H.
Leste noe om at Kina som jo er en storforbruker .Nå gjør etterspørselen mindre.Og på radioen var det noe om opec ville ha et nytt møte for å regulere produksjon pga disse ting. Så Kina påvirker mange.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#2196

Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge. I dag er det tirsdag den 4 februar.

Vi har sett den laveste kursen for krona ved kjøp av baht i året 2019, og det var hele 22 år siden krona var svakere mot baht.

Vi så krona styrket seg i januar mot baht, og for første gang på lenge så vi over 3,40 baht på TT overføring en kort stund. Men opp og ned går det som vanlig er, så en sterkere krone på sikt er nok ikke sikkert……. Vi får vel håpe at krona holder seg en del over 3,30 baht. Ikke uventet så så vi en mye svakere krone mot baht denne morgenen, og mange banker har under 3,30 baht på TT overføring nå…….

På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:

Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,16 baht, TT overføring er på 3,29079 baht.

Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,31750 baht.

CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,11 baht, TT overføring er på 3,29190 baht.

Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,1246 baht, TT overføring er på 3,29184 baht.

Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,11875 baht, TT overføring er på 3,29875 baht.

TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,17 baht, TT overføring er på 3,30750 baht.

Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,16 baht, TT overføring er på 3,31600 baht.

UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,30200 baht.


Da hadde Bangkok Bank beste kurs på TT overføring denne gangen, og kursene er i skrivende stund.......

Sia Money Exchange 3,31 baht.

Super Rich 3,31 baht.

Vasu Exchange 3,36 baht ikke oppdatert enda.


A.H.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2197

Auda, overførte THB igår, så spent på jeg får idag, men brukte S-Banken sin forespeilede kurs som var på overføring 3,354
🌞
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#2198

Phay skrev: 04 feb 2020, 04:58 Auda, overførte THB igår, så spent på jeg får idag, men brukte S-Banken sin forespeilede kurs som var på overføring 3,354
Blir spennende å høre hvilken kurs du fikk.

A.H.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#2199

Det blir spennende å se utviklingen for den norske krona resten av dette året. Men vi startet da året med en litt sterkere krone ved kjøp av baht, men ingen ting varer evig og krona svekket seg. Så vi vil nok se at krona både stiger og synker, men dette “virus sjokket” har senket krona nå.

Så krona den har falt en del mot baht siden i går.
 
På dagens siste oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
 
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,16 baht, TT overføring er på 3,29018 baht.
 
Bangkok Bank
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,31250 baht.
 
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 3,11 baht, TT overføring er på 3,29030 baht.
 
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,14253 baht, TT overføring er på 3,30977 baht.
  
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,1225 baht, TT overføring er på 3,3025 baht.
 
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,17 baht, TT overføring er på 3,30875 baht.
 
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,14 baht, TT overføring er på 3,30700 baht.
 
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31300 baht.

 
Da hadde Bangkok Bank beste kurs på TT overføring.
 
Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:
 
Sia Money Exchange. 3,30 baht.
 
Super Rich. 3,30 baht.
 
Vasu Exchange 3,29 baht.


Imorgen så er det nok en tur og undersøkelse på sykehuset på morgenen, så da blir det kun en oppdatering på ettermiddagen.

A.H.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2200

Arild Holtet skrev: 04 feb 2020, 07:10 Blir spennende å høre hvilken kurs du fikk.

A.H.
332 278,70 baht for 100K nok. Rentedatoen var satt til igår 03.02.20 og jeg overførte før kl 00:00 på natten norsk tid, så jeg skulle ha hatt kursen på første øverføringstime kl 09:00 i det minste. Kursen var som sagt 3,354 siste kurs når overføringen skjedde.

Jaja, vi må nok slite med kursen i lang tid enda tror jeg.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»