Jock itch / Crotch rot

Svar
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#1

Ja nå går jeg rett i tabu-fella. Vi mannfolk er forferdelig dårlige til å snakke om intime helseproblemer sånn generelt. Får sikkert noen vittige svar på tråden her, men jeg synes faktisk det er noe som er fint å dele med andre. For det er noe faenskap å slite med.

Her i tropisk klima er jo dette enda værre enn hjemme i Norge. Men er man aktiv idrettsutøver så kan man oppleve dette også i Norge. Jeg opplevde det selv etter militærtjenesten. Startet vel i 1995 og først i 1999 rotet jeg meg til legen med problemet. Jeg hadde prøvd alt mulig av salver og kremer, men ga til slutt opp. Av en eller annen grunn var det psykisk sperre på å gå til legen for å få hjelp der.

Problemet den gang staret som rødlige sviende utslett i skrittet, men i 1999 når jeg endelig rotet meg til legen, så hadde det utviklet seg til nærmest halvmåneformede kaker på hver side. Huden var hard, øm og litt forhøyd. Samtidig var den brunrød. Det så i det hele tatt forferdelig ut, og føltes enda værre pga kløe.

Da legen så på det så spurte han jo hvor lenge jeg hadde gått med det, og ristet på hodet når han fikk svaret (ca 4 år). Fikk 2 kremer å smøre på og faenskapet var borte på under 1 uke :-O

Grunnen til at jeg nevner det igjen er at jeg fikk dette igjen rett før jul. Utslett og svie. Så at det var omtrent samme som forrige gangen i 95. Denne gangen gikk jeg ikke til legen, men var på et glimrende apotek på Bluport (rett ved Gourmet Market og Breadtalk) og kjøpte Lamisil Dermagel. Salven fungerte omtrent umiddelbart og etter noen dager var det borte.

Vi mannfolk har ofte en litt for høy terskel til å rote oss til legen med det vi ser på som "skjemmende" eller intime problemer.

Så det var mitt tips til de som måtte ha lignende problemer. Prøv Lamisil Dermagel i så fall for dette er fungus som setter seg i huden når det er for mye fuktighet og friksjon. Kalles ofte ringorm, men dette er fungus. Og denne salven fungerer veldig bra.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

jajaja,,,, men det som tvinger seg frem, det er hvor i huleste har darrisen vært? Kom igjen, si det! :lol:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Tissemann trenger ikke å ha vært "in action". Dette er rett og slett pga fuktighet og friksjon. Noe som er ganske typisk i klima slik som Thailand.

For min del skjedde det etter en kveld ute med damevenner. Mye dansing og gnukking (men ikke noe hanky panky).

Og det er noe faenskap med kløe når det får satt seg.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#4

Utpåtur skrev: 01 feb 2020, 10:26 Må faen meg le av deg Robert .... det der hadde jeg tatt på Helsenorge.no - ikke på dette forumet .... i ren ondskap ser jeg for meg endel pinligheter når du nå skal besøke den unge jomfruen for første gang; hun tror du er besmittet med fryktelige ting og kommer til å rømme ut i jungelen....
Pass deg nå ellers får du ei sur truse i posten! :lol: :lol: :lol:

Jeg ble jo litt forstyrra når jeg måtte igang med behandling. Men alt er såre vel nå! (Pun intended)

Garanterer deg at det er skandinaver med samne problem her. Såre baller bør helbredes. Jeg har jo litt omtanke for mine klimaflyktning-brødre. Canesten/clotrimazol er bare dritt i forhold til Lamisil Dermagel.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»