Forsikringer

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Reiseforsikring

Hva brukere dere av selskaper, og har dere sjekket hva de dekker og ikke dekker? Har alltid reist på europeiske, og så forlenget med World Nomads når jeg har gått utover tiden. Nå også gjort det samme av gammel vane. Men nå har jeg Troll forsikring, som har 60 dager, men leste igjennom hva de dekker ved død og invaliditet, og det var sjokkerende lite. Har kanskje ikke sett på den biten før, så ikke tenkt så nøye over hva de egentlig dekker foruten akutt innleggelse og oppfølging.

Hva bruker dere andre som kjører aktivt sykkel i Thailand feks?

Sjekket ut Frende som har 75 dager, og 500 000 på invaliditet og død.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

500 000 er jo stygg lite ved invaliditet!!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Det er ikke mer å hente hos andre jeg kan se. Europeiske har 300 000,- de også.

Tegnet Frende nå til 1 356,- PR år.
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#4

En forsikring hos Frende og mange andre er vel bare gyldig i tre måneder i Thailand? De fleste begrenser det slik. De av oss som blir lenger enn det, har mange alternativer i Thailand, men de er relativt dyre.
Sist redigert av Thaibreak den 05 des 2017, 13:12, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#6

Phay skrev: 05 des 2017, 13:12 75 dager hos frende.

https://www.frende.no/forsikringer/reis ... gK-4_D_BwE
Nettopp. Og enda viktigere å være klar over det, så man ikke tror man er forsikret om man har oppholdt seg lenger i Thailand. Selv om forsikringen i seg selv er gyldig i ett år.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#7

Jeg bruker DnB Best 60 dager + ekstra betaling for de 30 dagene i tillegg (90 dager på neste tur). Så da må jeg betale "Best" årlig ca 1400 kr + 500 kr for hver påbegynte ekstra uke. Så de ekstra 30 dagene koster 2000-2500 kr.

For den påfølgende turen på 1 år vil jeg velge World Nomads for et fullt års reise til tett oppunder 1000 euro. Dekningene på den virker veldig bra.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Jeg skriver at jeg har brukt worldnamads vanligvis når jeg har gått utover tiden i start innlegget, så ja det er viktig å vite for alle at helårsforsikringer har forskjellige tidsvirking på reise ut av Norge.
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#9

Etter å ha sjekket diverse tester gikk jeg for Frende. Den kommer ofte best ut i tester. Har behov for en forsikring som dekker kostbart kamerautstyr dersom uhellet er ute, og selskapet jeg brukte før, Europeiske, er dårlige der.

Hatt bruk for forsikringa en gang i forbindelse med sykdom. Fikk svar på mailen nesten umiddelbart. Penga var inne på konto i løpet et par dager.

Fant forresten tilfeldig ut nylig at kredittkortet mitt (Santander) ikke lenger gir reiseforsikring. Det gjorde de før. Skumle greier dersom man er vant til å bestille reise med dem i den tro at man får forsikring, men så har de plutselig stoppet uten at folk har fått det med seg. Er jo ingen som leser det som står med liten skrift. Den eneste grunnen til at jeg fant det ut var at jeg så en sammenligning mellom ulike kredittkort, og kikket raskt over nærmest for moroskyld.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#10

Reiseforsikring og motorsykkelkjøring

http://thailandtur.no/reiseforsikring-o ... otorsykkel
Svar

Gå tilbake til «Generelt»