Indonesia: Ikke drikk sprit på Bali

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Å drikke sprit på Bali ser ut til å være forbundet med stor risiko. Billige drinker har tidligere fler enn en gang fått alvorlige konsekvenser for feriegjester på det attraktive feriestedet.

Det er gode grunner for å være skeptisk til hva man får i seg, ikke bare på Bali men også andre steder hvor drinkene er ekstra billige og utenfor litt større kjente salgssteder. Mange plasser selges det f.eks. alkohol i «bøtter» til uvanlig lave priser.

Bestevenninnene dro til ferieparadis for å feste – syv timer senere gikk det galt

– Først trodde vi at det bare var en forferdelig fyllesyke, sier Brianna Scott etter at hun og venninnene Kati Linane (21) fikk i seg metanol på Bali. Nå advarer de andre.

Australske Brianna Scott (21) og Katie Linane (21) dro nylig på det som skulle være sitt livs reise til Bali.

I ti dager skulle de kose seg i ferieparadiset Seminyak på øya, men i stedet endte det opp med at begge nesten mistet synet og var døden nær.

Nå advarer de andre unge mot å gjøre det samme som dem.

– Jeg så stjerner

Bare timer etter å ha drukket en vannmelondrink på en lokal bar, smalt det.

– Først trodde vi at det bare var en forferdelig fyllesyke, sier Brianna Scott til det australske nyhetsnettstedet News.

Et par timer etter at de kom hjem fra baren, ble Katies syn slørete, og begge var svimle.

– Jeg klarte ikke å se så mye. Jeg så stjerner. Jeg trodde at det var heteslag, sier Scott.

Det skulle vise seg at vannmelondrinken de hadde drukket, inneholdt metanol.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#2

alkohol i «bøtter det har thailand å fool moon party billig sprit i bøtter det er vel ikke noen nyhet det, men dem liker billig sprit dems risiko
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»