ble nektet arsvisum med 11 bankutskrifter

Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#41

Phay skrev: 17 okt 2019, 00:52 Når en leser Thai visa, så anbefales det å ikke skrive under for så å bli tatt hånd om av flypersonalet til behørig flyselskap som du kom med?

Litt forvirret her nå. Forstår heller ikke at man skal ble anholdt på flyplassen og forvart inntil man på ett eller annet vis forlater landet. Er jo helt uhørt å behandle mennesker slik før man i det hele tatt har entret Thailand.

Håper det er spesielle tilfeller, og ikke er folk som faktisk har gode intensjoner med å besøke landet og i tillegg har de ressurser for å ta hånd om seg selv.
Først, alle internasjonale flyplasser har en immigrasjonsavdeling, med ett eller flere rom for midlertidig opphold for personer som av en eller annen grunn ikke slipper inn i landet. Dette er ikke spesielt for Thailand, så det er ikke noe rart i det. Det er helt vanlig praksis i slike tilfeller. Du kaller det anholdt, det er litt satt på spissen, men immigrasjonsoffiserer er også et slags politi, så i praksis kan du godt bruke det ordet.
Der sitter man enten til man har betalt sin egen billett videre, eller til flyselskapet du kom med tar ansvaret for deg og sender deg tilbake der du kom fra.

Dette er ikke noe jeg personlig har erfart i Bangkok, men jag har erfart det i Penang, Malaysia, etter å ha bli nektet innreise pga. for mange back-to-back opphold der. Der fikk jeg to valgmuligheter, det ene var å betale for meg selv til en annen destinasjon, eller reise tilbake med samme flyselskap, gratis. Jeg valgte det siste, og ble sendt til Medan i Indonesia dagen etter.

Greia med underskrift er altså for å frita flyselskapet dette, fordi du ønsker å reise videre umiddelbart til en annen destinasjon. Du skrev at det var slik du tenkte å gjøre det selv, dersom hvisomatte? At du ville reise ut selv, og bestille din egen billett?

At det anbefales å ikke skrive under, så er det for å ikke få utgifter man ikke ønsker. Skriver du ikke under på noe, kommer du gratis tilbake med samme flyselskap. Derfor ville jeg heller aldri skrevet under, dersom jeg ikke hadde et ærend i et annet land enn Thailand (eller der man blir holdt tilbake).

Riflefish, hva prøver du å si? Det er bare å lese tråder i andre forum, fortrinnsvis Thaivisa, så ser man et titalls personer som randomly har blitt nektet innreise, og sendt tilbake til sine respektive utgangspunkt fra èn til tre dager senere. At ikke dine offshore-kompiser har hørt om dette, betyr da ingenting. Man må lese forum for å få med seg slikt. Og offshore-folket er som jeg har nevnt før, ikke i faresonen. De har ikke stadige forlengelser, visaruns etc. De har ett opphold av gangen. Rutinene deres er ikke hva man er på utkikk etter.

Bare et par eksempler, men her er de nyeste trådene bare denne uka om personer som helt uten grunn ikke fikk entret Thailand, man satt i "varetekt" på flyplassen til de ble sendt tilbake der de kom fra. Disse to hadde til og med fått innvilget sine METV, men fikk blankt nei da de ankom Suvarnabhumi. De likte ikke reisemønsteret. I tillegg er det meldt om titalls like opplevelser med singel turistvisum. De som skriver om dette, bedyrer at de både har penger, og er genuine turister. Et METV har jo ganske heftige økonomiske krav også, så de har jo vist at de har penger for oppholdene sine allerede.

Merk altså at dette skjer nå ukentlig, og det advares mot dette i flere tråder nå.

https://forum.thaivisa.com/topic/112842 ... frankfurt/

https://forum.thaivisa.com/topic/112793 ... to-london/

Så kan man spørre seg hvor mange nordmenn de plukker ut for sjekk og utspørring. Trolig veldig få, jeg vet ikke. Men det er jo ikke slik at man får vite noe av dette hjemme i sin egen stue, om man ikke oppsøker og leser om dette på diverse forum.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#42

Thaibreak skrev: 17 okt 2019, 11:45 Først, alle internasjonale flyplasser har en immigrasjonsavdeling, med ett eller flere rom for midlertidig opphold for personer som av en eller annen grunn ikke slipper inn i landet. Dette er ikke spesielt for Thailand, så det er ikke noe rart i det. Det er helt vanlig praksis i slike tilfeller. Du kaller det anholdt, det er litt satt på spissen, men immigrasjonsoffiserer er også et slags politi, så i praksis kan du godt bruke det ordet.
Der sitter man enten til man har betalt sin egen billett videre, eller til flyselskapet du kom med tar ansvaret for deg og sender deg tilbake der du kom fra.

Dette er ikke noe jeg personlig har erfart i Bangkok, men jag har erfart det i Penang, Malaysia, etter å ha bli nektet innreise pga. for mange back-to-back opphold der. Der fikk jeg to valgmuligheter, det ene var å betale for meg selv til en annen destinasjon, eller reise tilbake med samme flyselskap, gratis. Jeg valgte det siste, og ble sendt til Medan i Indonesia dagen etter.

Greia med underskrift er altså for å frita flyselskapet dette, fordi du ønsker å reise videre umiddelbart til en annen destinasjon. Du skrev at det var slik du tenkte å gjøre det selv, dersom hvisomatte? At du ville reise ut selv, og bestille din egen billett?

At det anbefales å ikke skrive under, så er det for å ikke få utgifter man ikke ønsker. Skriver du ikke under på noe, kommer du gratis tilbake med samme flyselskap. Derfor ville jeg heller aldri skrevet under, dersom jeg ikke hadde et ærend i et annet land enn Thailand (eller der man blir holdt tilbake).

Riflefish, hva prøver du å si? Det er bare å lese tråder i andre forum, fortrinnsvis Thaivisa, så ser man et titalls personer som randomly har blitt nektet innreise, og sendt tilbake til sine respektive utgangspunkt fra èn til tre dager senere. At ikke dine offshore-kompiser har hørt om dette, betyr da ingenting. Man må lese forum for å få med seg slikt. Og offshore-folket er som jeg har nevnt før, ikke i faresonen. De har ikke stadige forlengelser, visaruns etc. De har ett opphold av gangen. Rutinene deres er ikke hva man er på utkikk etter.

Bare et par eksempler, men her er de nyeste trådene bare denne uka om personer som helt uten grunn ikke fikk entret Thailand, man satt i "varetekt" på flyplassen til de ble sendt tilbake der de kom fra. Disse to hadde til og med fått innvilget sine METV, men fikk blankt nei da de ankom Suvarnabhumi. De likte ikke reisemønsteret. I tillegg er det meldt om titalls like opplevelser med singel turistvisum. De som skriver om dette, bedyrer at de både har penger, og er genuine turister. Et METV har jo ganske heftige økonomiske krav også, så de har jo vist at de har penger for oppholdene sine allerede.

Merk altså at dette skjer nå ukentlig, og det advares mot dette i flere tråder nå.

https://forum.thaivisa.com/topic/112842 ... frankfurt/

https://forum.thaivisa.com/topic/112793 ... to-london/

Så kan man spørre seg hvor mange nordmenn de plukker ut for sjekk og utspørring. Trolig veldig få, jeg vet ikke. Men det er jo ikke slik at man får vite noe av dette hjemme i sin egen stue, om man ikke oppsøker og leser om dette på diverse forum.
med over 30 mill ankomster kommer mye
rakane ( pakk og ramp frekkasser kjeltringer
bedragere mm)
thai emigration burde vert mye strengere, a hva døm slipper inn,
de som er nektet har sin forklaring,
og en sak har flere sider!
du har jo selv gjentatte ganger hatt overstay!,
og har naturlig nok blitt preget av og bli arrestert og fått avslag!
helt naturlig reaksjon for en som deg,,
men følger en regelverk og lover har en lite og frykte!😉😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#43

riflefish skrev: 17 okt 2019, 12:21 med over 30 mill ankomster kommer mye
rakane ( pakk og ramp frekkasser kjeltringer
bedragere mm)
thai emigration burde vert mye strengere, a hva døm slipper inn,
de som er nektet har sin forklaring,
og en sak har flere sider!
du har jo selv gjentatte ganger hatt overstay!,
og har naturlig nok blitt preget av og bli arrestert og fått avslag!
helt naturlig reaksjon for en som deg,,
men følger en regelverk og lover har en lite og frykte!😉😂
Nei, Riflefish, nå misforstår du. Dette har ingenting med meg å gjøre.

For det første, jeg er ikke på noen måte preget. Jeg er helt på linje med deg i at det slippes inn mye søppel. Og det finnes selvsagt folk med historier som rettferdiggjør hva immigrasjonen gjør. Men de skriver svært sjelden om det, skulle jeg tro.

Personlig har jeg aldri hatt overstay i andre land enn Thailand. I mitt tilfelle i Malaysia var det ikke engang et tema. De hadde ingen som helst data på at jeg har hatt overstay i Thailand heller. Så min behandling der, var utelukkende fordi en immigrasjonsoffiser var litt vel maktsyk den dagen. Jeg var høflig, som jeg alltid er, så det stod ikke på det. Pent kledd var jeg også, og hadde smil på lur.

Men viktigst, ingen av de som er stanset og sendt tilbake fra Bangkok, har gjort noe som helst galt. Ingen har hatt overstay (da ville man jo sett på det som en mulig årsak), og alle har fått visum på forhånd. Merk deg det. Dette er ikke hva du antar.

Det er reisemønsteret som er greia her, hvor immigrasjonen mistenker at man har en eller annen form for arbeid i Thailand. Man vil at de skal komme tilbake med andre visum, enten Non Imm. av kort eller lang varighet, dersom man skal være såpass lenge i Thailand. Non Imm. har krav som tilfredsstiller slike opphold over tid. Det har ikke turistvisum.

Det sagt, det er viktig også å vite at de som har skrevet om sine erfaringer på nettet, sier nesten alle at de var tilbakeholdt i et rom sammen med andre i akkurat samme situasjon. Så mens hver enkelt har skrevet om seg selv, har det vært parallelle historier i samme rom, samtidig.
Det viser at dette ikke er så uvanlig som mange tror. Tenk deg også hvor mange historier som aldri kommer til overflaten. Det er jo bare en brøkdel som gidder å skrive om sine erfaringer på et nettforum.

For en stund siden var det også ei dame som ble holdt tilbake i Bangkok, og returnert til Kuala Lumpur. Hun fortalte veldig detaljert sin historie, og der var det all grunn til å bli sjokkert over behandlingen hun fikk. Hun var en genuin turist, hadde bare vært i Thailand noen veldig få måneder, og hadde reist fra land til land i Asia på en lengre ferie (6 måneder). På sin andre tur til Thailand ble hun stanset og puttet i et rom. Hun skrev fra dette rommet, for man får beholde telefonen i alle tilfeller. Hun nektet å skrive under på noe, selv om de pushet og pushet slik at hun selv skulle bli belastet for en reise ut av landet. Men hun ga seg ikke, og ble sendt tilbake til KL etter 4 dager.

Dette skjer, enten man lukker øynene for det eller ikke. Jeg velger å ha mine øyne åpne, Riflefish ;)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#44

Thaibreak skrev: 17 okt 2019, 12:56 Nei, Riflefish, nå misforstår du. Dette har ingenting med meg å gjøre.

For det første, jeg er ikke på noen måte preget. Jeg er helt på linje med deg i at det slippes inn mye søppel. Og det finnes selvsagt folk med historier som rettferdiggjør hva immigrasjonen gjør. Men de skriver svært sjelden om det, skulle jeg tro.

Personlig har jeg aldri hatt overstay i andre land enn Thailand. I mitt tilfelle i Malaysia var det ikke engang et tema. De hadde ingen som helst data på at jeg har hatt overstay i Thailand heller. Så min behandling der, var utelukkende fordi en immigrasjonsoffiser var litt vel maktsyk den dagen. Jeg var høflig, som jeg alltid er, så det stod ikke på det. Pent kledd var jeg også, og hadde smil på lur.

Men viktigst, ingen av de som er stanset og sendt tilbake fra Bangkok, har gjort noe som helst galt. Ingen har hatt overstay (da ville man jo sett på det som en mulig årsak), og alle har fått visum på forhånd. Merk deg det. Dette er ikke hva du antar.

Det er reisemønsteret som er greia her, hvor immigrasjonen mistenker at man har en eller annen form for arbeid i Thailand. Man vil at de skal komme tilbake med andre visum, enten Non Imm. av kort eller lang varighet, dersom man skal være såpass lenge i Thailand. Non Imm. har krav som tilfredsstiller slike opphold over tid. Det har ikke turistvisum.

Det sagt, det er viktig også å vite at de som har skrevet om sine erfaringer på nettet, sier nesten alle at de var tilbakeholdt i et rom sammen med andre i akkurat samme situasjon. Så mens hver enkelt har skrevet om seg selv, har det vært parallelle historier i samme rom, samtidig.
Det viser at dette ikke er så uvanlig som mange tror. Tenk deg også hvor mange historier som aldri kommer til overflaten. Det er jo bare en brøkdel som gidder å skrive om sine erfaringer på et nettforum.

For en stund siden var det også ei dame som ble holdt tilbake i Bangkok, og returnert til Kuala Lumpur. Hun fortalte veldig detaljert sin historie, og der var det all grunn til å bli sjokkert over behandlingen hun fikk. Hun var en genuin turist, hadde bare vært i Thailand noen veldig få måneder, og hadde reist fra land til land i Asia på en lengre ferie (6 måneder). På sin andre tur til Thailand ble hun stanset og puttet i et rom. Hun skrev fra dette rommet, for man får beholde telefonen i alle tilfeller. Hun nektet å skrive under på noe, selv om de pushet og pushet slik at hun selv skulle bli belastet for en reise ut av landet. Men hun ga seg ikke, og ble sendt tilbake til KL etter 4 dager.

Dette skjer, enten man lukker øynene for det eller ikke. Jeg velger å ha mine øyne åpne, Riflefish ;)
jeg orker ikke og kaste bort tid på dette,
for det er i bunn og grunn ikkno
tema,
for folk flest!,,
om du liker og lage det til som
at emigration politii er irasjonelle,
vel vil som sakt ikke diskutere slikt,
kansje andre,,
men jeg er ferdig med dette,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#45

riflefish skrev: 17 okt 2019, 14:10 jeg orker ikke og kaste bort tid på dette,
for det er i bunn og grunn ikkno
tema,
for folk flest!,,
om du liker og lage det til som
at emigration politii er irasjonelle,
vel vil som sakt ikke diskutere slikt,
kansje andre,,
men jeg er ferdig med dette,
Når en leser historiene på thai visa, så høres det vilkårlig ut og urasjonelt ut av emigrasjonsmyndighetene, og det begynner å bli mange av de. Noen av historiene høres oppkonstruerte ut, noe som jeg føler er litt typisk TV, der de lager historier de vet vil få mange svar, eller stort engasjement rundt. Men det er nå bare en følelse jeg har,
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#46

Phay skrev: 17 okt 2019, 14:51 Når en leser historiene på thai visa, så høres det vilkårlig ut og urasjonelt ut av emigrasjonsmyndighetene, og det begynner å bli mange av de. Noen av historiene høres oppkonstruerte ut, noe som jeg føler er litt typisk TV, der de lager historier de vet vil få mange svar, eller stort engasjement rundt. Men det er nå bare en følelse jeg har,
Godt poeng, Phay. Det har blitt mange historier, så får man velge selv hva man skal tro på eller ikke. De man kanskje bør være skeptiske til, er historier som "jeg har hørt at", "jeg har en venn som" etc.
Men det er sjelden røyk uten ild, så en viss tro på at immigrasjonen handler irrasjonelt i tilfeller med mange turistvisum i passene, bør man ha.

Riflefish, jeg liker da absolutt ikke å lage det til at immigrasjonen er irrasjonell, jeg har absolutt ingen interesse av det. Greia var jo at Phay selv nevnte dette før jeg engasjerte meg, og vurderte å skifte visum, noe jeg støttet i mitt innlegg, med samme begrunnelse.

Jeg forstår ikke hvorfor du er så "på" meg her. Jeg bare formidler hva jeg leser på andre forum, så får folk danne sine egne meninger. Jeg er ikke ytterligere investert i dette. Prøver bare å hjelpe, noe alle innleggene mine hos asianet bærer preg av.
Jeg prøver bare å være til hjelp. Jeg er jo veldig sjelden innom her lenger.

Ha en god dag, folkens :)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#47

Innlegg som går mot personlige ting tas ikke opp direkte i forumet.
Har dere noe som ønskes diskutert av slik karakter kan dere bruke PM.

Noen innlegg er i henhold til dette skjult.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»