Dårlig luftkvalitet i Thailand

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#61

Ja jeg dro ut etter jeg postet og det lå en grå dis over Hua Hin i går. Merket det var dårlig luft også.

Meget sjeldent å oppleve her. Men det varer ikke lenge. Såpass mye vind her at det blåser fort avgårde.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#62

Bangkok: Verst i verden i ettermiddag.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#63

Den forurensede luften i Bangkok koster helsevesenet etter et foreløpig estimat 7-800 millioner baht ekstra.

Mulige påvirkninger forurensningen har på turismen og relaterte områder er ikke klarlagt.


Toxic Bangkok air has Bt700-800m healthcare price

As Bangkok residents prepare for another winter of toxic air, a Kasikorn Research Centre (K-Research) report on Tuesday warned of the monetary cost of the pollution.

A preliminary estimate by K-Research found the opportunity cost to the health of those affected by Bangkok pollution will reach Bt700-800 million if the situation persist for the two weeks of September 28 through October 12.

Additional impacts on tourism and related businesses as not yet clear, according to the Centre.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#64

..få hun Thurnberg til Thailand..så hun kan skremme livskitten ut av thaiene.. ;) for hun skremmer livskitten ut av meg...
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#65

Kjøretøy med høye utslipp skal fjernes fra trafikken.

Det kan jo bli passe kaotisk med tanke på den store mengden av gamle busser som spyr ut eksos og samtidig er en stor del av offentlig kommunikasjon. En liten utfordring å følge statsministeren Prayuth sin oppfordring om å la bilen stå.

Polluting vehicles to be ordered off city roads
Vehicles with "dirty" exhaust emissions will be ordered off the roads as part of the measures to fight the smog plaguing the capital.

Prime Minister Prayut Chan-o-cha said after a haze-fighting meeting on Tuesday that the Transport Ministry had been assigned to vigilantly check for vehicles emitting black exhaust fumes and ban them from Bangkok roads until their engines are repaired.

He encouraged motorists to leave their cars at home and use public transport to reduce pollution in the capital.

Bangkok had 10.5 million vehicles registered with the Land Transport Department as of August. However, many more motorists drive into the city from their residences in the neighbouring provinces of Nonthaburi, Samut Prakan and Pathum Thani.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#66

tdr skrev: 01 okt 2019, 21:00 Kjøretøy med høye utslipp skal fjernes fra trafikken.

Det kan jo bli passe kaotisk med tanke på den store mengden av gamle busser som spyr ut eksos og samtidig er en stor del av offentlig kommunikasjon. En liten utfordring å følge statsministeren Prayuth sin oppfordring om å la bilen stå.

Polluting vehicles to be ordered off city roads
på tide :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#67

RobertX skrev: 30 sep 2019, 03:44 Ja jeg dro ut etter jeg postet og det lå en grå dis over Hua Hin i går. Merket det var dårlig luft også.

Meget sjeldent å oppleve her. Men det varer ikke lenge. Såpass mye vind her at det blåser fort avgårde.
Ofte en havdis her, noe som jeg reagerte på i begynnelsen, men forespurte på expat forumet om «forurensingen» og fikk forklaring på det som naturlig pga årstiden, vindretning, temperatur

Ikke plaget med luftveiene her i Hua Hin foruten når det brennes lokalt
🌞
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#68

Jeg tenkte å kjøpe en luftrenser i Thailand, feks som denne: https://www.lazada.co.th/products/xiaom ... N&search=1

Noen som har testet slikt?

Bare for å ha noe bedre luft på soverommet om natta.

Mvh
🐵
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#69

apekatt1 skrev: 04 okt 2019, 16:39 Jeg tenkte å kjøpe en luftrenser i Thailand, feks som denne: https://www.lazada.co.th/products/xiaom ... N&search=1

Noen som har testet slikt?

Bare for å ha noe bedre luft på soverommet om natta.

Mvh
🐵
Jeg bruker kun hitachi..jeg har denne luftrenseren

Can filter small particles up to PM 2.5 is filtered.

Jeg ville gått for hitachi..dyrere med mye bedre med tanke på rensing av luften og kvaliteten er veldig bra synes nå jeg.--jeg har brukt ulike luftrensere og hitachi er bra..jeg har også en inverter fra hitachi i stua..strømmen er kuttet med 30% hver måned..men enda har jeg vanlig på soverommet som jeg skal bytte ut når jeg gidder ..

Ikke kjøp Sharp hvis du ikke vil ha støv overalt..jeg brukte sharp tidligere, men gikk over til hitachi som har mye bedre filtersystem og teknologi..
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#70

Finnes det ok støvfilter for aircondition maskinen? Den står ofte på 25-27 grader og blåser om natta, altså mest som vifte.

Mvh
🐵
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»