Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Homestay Thailand

Svar
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2752

09 sep 2019, 08:34

Nå begynner en ny æra for oss, da vi trapper ned i Hua Hin, og fristiller oss litt mer i forhold til hvor vi skal oppholde oss fremover. Ønsker å tilbringe mer tid med min nye hobby, bygge, lære og dyrke, og så reise litt rundt og besøke andre deler av Thailand, ogda spesielt de som driver med Homestay.

Her er en av de vi har satt på listen over steder vi skal besøke. Kom gjerne med forslag om Homestay med mixed farm og overnatting, og gjerne øko turisme. Tror dette kan være ett fint steg videre på thai eventyret, og ikke minst nyttig for å hente inn nye ideer og inspirasjon.

If you like nature and dream of waking up to the natural beam of the sunlight and subtle flow of the stream, Baan Rai I Arun will be perfect for you.

https://www.nativejar.com/directory/baan-rai-i-arun/

5 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1347
Kontakt:

09 sep 2019, 10:42

Homestay virker som en spennende måte å reise på som jeg nok kunne tenkt meg å forsøke mer av. Ser noen tilbyr det via Airbnb, men ellers virker det ikke være helt lett å finne frem til homestays(?).

I 2017 besøkte jeg sammen med en venninne hjemstedet hennes utenfor Chiang Mai. Moren hadde drevet med homestay i flere år og hadde stor plass for gjester. Hun har nå trappet ned dette da hun planlegger selge huset for å komme nærmere byen Chiang Mai.
Besøket der gjorde uansett at jeg er mer nyskjerrig for homestay enn tidligere.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
chelsea
Sted: Bangkok
x 374

09 sep 2019, 12:44

tdr skrev:
09 sep 2019, 10:42
Homestay virker som en spennende måte å reise på som jeg nok kunne tenkt meg å forsøke mer av. Ser noen tilbyr det via Airbnb, men ellers virker det ikke være helt lett å finne frem til homestays(?).

I 2017 besøkte jeg sammen med en venninne hjemstedet hennes utenfor Chiang Mai. Moren hadde drevet med homestay i flere år og hadde stor plass for gjester. Hun har nå trappet ned dette da hun planlegger selge huset for å komme nærmere byen Chiang Mai.
Besøket der gjorde uansett at jeg er mer nyskjerrig for homestay enn tidligere.
er ikke Airbnb sparket ut av thailand da?? det var stor sak med dem for noen år siden
0 x
Brukeravatar
Phay
x 2752

09 sep 2019, 12:59

Nå var ikke AirbnB jeg først tenkte på med homestay, mer opplevelse og i læringsøymed jeg tenkte på å finne homestay gårdsbruk, men det er jo mange kategorier når det kommer til Homestay selvfølgelig. AirbnB var ikke en av de jeg så for meg i denne tråden, men kanskje viktig å få med det som en mulighet.
0 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1347
Kontakt:

09 sep 2019, 16:05

Phay skrev:
09 sep 2019, 12:59
Nå var ikke AirbnB jeg først tenkte på med homestay, mer opplevelse og i læringsøymed jeg tenkte på å finne homestay gårdsbruk, men det er jo mange kategorier når det kommer til Homestay selvfølgelig. AirbnB var ikke en av de jeg så for meg i denne tråden, men kanskje viktig å få med det som en mulighet.
Grunnen til at jeg nevnte Airbnb er at det er en kanal jeg har sett slike steder til utleie. Men da utenfor de vanlige turiststedene.

Ellers visste jeg ikke om noen nettsider som er rettet mot homestay så jeg googlet homestay+Thailand og fant blant annet disse:

Homestay.com

Your ultimate guide to homestays in Thailand, with 7 of the best to stay in

Why You Should Experience a Homestay in Thailand

Finner mye, men disse linkene synes jeg er et godt sted å starte. I homestay ligger det jo litt av hvert, fra opplevelsen av Thailand på bygda til mere luksuriøse alternativer.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
x 2752

09 sep 2019, 16:46

tdr skrev:
09 sep 2019, 16:05
Grunnen til at jeg nevnte Airbnb er at det er en kanal jeg har sett slike steder til utleie. Men da utenfor de vanlige turiststedene.

Ellers visste jeg ikke om noen nettsider som er rettet mot homestay så jeg googlet homestay+Thailand og fant blant annet disse:

Homestay.com

Your ultimate guide to homestays in Thailand, with 7 of the best to stay in

Why You Should Experience a Homestay in Thailand

Finner mye, men disse linkene synes jeg er et godt sted å starte. I homestay ligger det jo litt av hvert, fra opplevelsen av Thailand på bygda til mere luksuriøse alternativer.
Ser ikke ut til at man skal rekke å kjede seg med det første nå. Bare å sale opp biken og gå fra homestay til homestay, og lære mest mulig hva de gjør bra og ikke. Skal ikke se bort ifra at det blir mer land og flere bungalower med tiden. Vel og merke laangt perspektiv enn så lenge.
1 x
anmeno
x 84

09 sep 2019, 20:44

Beach Walk homestay ikke langt fra hvor jeg har mitt hus er eid av en hyggelig bergenser.

https://www.facebook.com/beachwalkhome/
https://www.orkide.no/utflukt/beachwalk-homestay
3 x
Svar

Gå tilbake til «Transport, hotell, severdigheter og shopping»