Har du lyst til å bli bareier i Thailand?

Svar
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

Opprinnelig innlegg er forkortet.

Mange som har vært i Thailand på ferie drømmer om å starte egen bar, men en bør tenke seg nøye om før man går igang med sin drøm på den andre siden av jorda.
Etter sitt første møte med Thailand, gjerne på et sted som Pattaya, Patong eller Koh Samui blir det plutselig mang en manns drøm om å starte opp som bareier i Thailand. Fallgrubene for dette er mange, og en bør være oppmerksom på at en utlending ikke kan «eie» en beer bar i Thailand. Den måten de fleste gjør det på er at de lar kona eller kjæresten eie baren, mens de selv frekventerer baren som sprudlende «gjest» for å dra mest mulig kunder til baren.

Har du lyst til å være bareier i Thailand?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Startinnlegg fra trådstarter er redigert og kortet ned grunnet at hele innlegget i sin helhet er kopiert fra opprinnelig nettsted.
Eier av nettstedet hvor innlegget er kopiert fra har sendt melding om dette.

I tillegg har ikke trådstarter hatt noe å si om innholdet selv.


Som nevnt i flere tråder i det siste er slike innlegg som dette ikke i henhold til forumsreglene og jeg har nylig skrevet et innlegg om dette:

Sitering av innlegg

Regelverket her på Asianet tar slike reservasjoner grunnet blant annet "Lov om opphavsverk" og det skal kun spesielle og sterke grunner til å kopiere hele innlegg. Slike grunner gir ikke mulighet til fullstendig kopiering for å poste her på Asianet

Selv om det ikke er ønskelig vil det fremover bli advart hvis man ikke forholder seg til reglene. Konsekvensene av å ikke forholde seg til dette er utestengelse eller at alle innlegg fra vedkommende blir satt opp til godkjenning av moderator før de publiseres.

Kort sagt: STOPP med fullstendig kopiering fra andre nettsider uten å ha noe som helst å si om innholdet selv!

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

chelsea skrev: 21 jul 2019, 12:44
Mange som har vært i Thailand på ferie drømmer om å starte egen bar, men en bør tenke seg nøye om før man går igang med sin drøm på den andre siden av jorda.
Etter sitt første møte med Thailand, gjerne på et sted som Pattaya, Patong eller Koh Samui blir det plutselig mang en manns drøm om å starte opp som bareier i Thailand. Fallgrubene for dette er mange, og en bør være oppmerksom på at en utlending ikke kan «eie» en beer bar i Thailand. Den måten de fleste gjør det på er at de lar kona eller kjæresten eie baren, mens de selv frekventerer baren som sprudlende «gjest» for å dra mest mulig kunder til baren.

det er hauger av uteglemte parametre her

1 en må væra edru
2 samme som 1

politi er nok ikke de vanskligste

men det kunne

litt beregninger!

glem det!

ps chelsie

ta en prat med naboen

de reiv baren hans i bangkok

i løpet av natta,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

Var det virkelig det dere ville bli i Thailand..dere som er godt opp i åra? :lol:

Jeg ser den..jeg vil også bli bareier når jeg leste artikkelen..så hvis valget er å bli lærer eller bareier, som kanskje er det eneste valget som utlending kan gjøre i thailand hva det kommer til å få seg en jobb, sier det selv..bareier ;)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Kolami skrev: 22 jul 2019, 05:15 Var det virkelig det dere ville bli i Thailand..dere som er godt opp i åra? :lol:

Jeg ser den..jeg vil også bli bareier når jeg leste artikkelen..så hvis valget er å bli lærer eller bareier, som kanskje er det eneste valget som utlending kan gjøre i thailand hva det kommer til å få seg en jobb, sier det selv..bareier ;)
bedre og heve pensjonen
og ta seg en i ny og ne,
det er vel kun en av 100
som har overlevd
( arve!, terjedykker/ kåre og erik)
misunner de ikke ,
andre steder veit jeg ikke,
men « rik» blir en ikke !

men dæven hvor mange som
har tapt alt,
som Phay sier tjen penga i norge!
og bruk dem i Thailand,!👍
og nyd livet,🇹🇭
vel han har gitt litt til svigers
det går nok bra
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#5

Er nok billigere i lengden å sitte på barkrakken og betale vanlig pris for drikken :lol:

Ser jo barene i Hua Hin er døgnfluer. Kommer og går. 2 stk som skulle legges ned i soi 102 etter hva jeg fikk høre. Bobbys Bar og Sage (de prøver å selge, men ingen napp). Eieren av Bobbys satte seg på flyet og reiste hjem og lot alt stå som det var. Cappone i 94 henger vist også i en tynn tråd. Og 2 andre i 94 hørte jeg det samme om.

Skal man drive forretning så er det viktig å tenke seg godt om. Det beste er som regel å finne en nisje med lite konkuranse og gode marginer. Å starte restaurant, bar eller massasje sted i Thailand kunne aldri falt meg inn.

Var vel noen karer som kjøpte Sailor Inn i Pattaya for noen år siden og tenkte det skulle bli gullgruve? Gikk vist ikke så bra. Thailand er et tøft marked. Og værre tror jeg det blir.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
olek
Innlegg: 92
Registrert: 21 okt 2017, 08:35

#6

Uten å kommentere for mye på det som skjedde med Sailor Inn og andre norske steder i Pattaya Soi Postoffice 13/2 og underveis 13/1 så er det nok slik at de aller fleste av oss passer best kun som turister med kort eller lengre horisont og at en må evnen til drive veldig bra om en skal lykkes med noe slik der borte, enten vi snakker bar eller restaurant / guesthouse. Sånn det ser ut nå så vil dette bare dra seg til ytterligere. Det er jo lavsesong, men hører at valutaen har sparket beina under mange tidligere reisende og det er veldig lite folk overalt, spent på hva som møtes oss da vi om et par uker sjekker inn for et lite avbrekk fra det kalde høstregnet.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

olek skrev: 06 sep 2019, 22:30 Uten å kommentere for mye på det som skjedde med Sailor Inn og andre norske steder i Pattaya Soi Postoffice 13/2 og underveis 13/1 så er det nok slik at de aller fleste av oss passer best kun som turister med kort eller lengre horisont og at en må evnen til drive veldig bra om en skal lykkes med noe slik der borte, enten vi snakker bar eller restaurant / guesthouse. Sånn det ser ut nå så vil dette bare dra seg til ytterligere. Det er jo lavsesong, men hører at valutaen har sparket beina under mange tidligere reisende og det er veldig lite folk overalt, spent på hva som møtes oss da vi om et par uker sjekker inn for et lite avbrekk fra det kalde høstregnet.
Hvis du ikke er spesielt glad i mye folk, så kan du bare glede deg. Stort sett bedre kan det ikke bli..
Svar

Gå tilbake til «Generelt»