Pinlig affære for nordmann i Pattaya

Svar
Thaibreak

Denne artikkelen ga en litt flau smak i munnen..

https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... paign=news
Thaibreak

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er tilhenger av å henge ut folk med bilde, eller en videosnutt, som her. Det er å gå for langt i mine øyne. Jeg vet det er vanlig i Thailand, men ikke i Norge. Jeg synes ikke vi kan kalle dette en alvorlig forbrytelse som fortjener noe slikt.

I min originale post var ansiktet skjult, så han ikke kunne identifiseres, i det minste.
Moo Ping

Enig i at de går langt i Thaniland ang identifisering. Han karen her er vel i det minste skyldig ?. Men også mennesker som blir arrestert blir uthengt, mennesker som selvsagt kan være uskyldige.

Når det er sagt så er det flott at det er litt fokus på slik svindel, og det har jo vært tilsvarende saker de senere år der turister har meldt gjendstander stjålet og politiet har funnet igjen gjenstandene på hotelrommet.

Hadde en bekjent som tjente stort på slik svindel. Men i tillegg til stjålne gjendstander utførte han og en annen bagasjetrikset på Don Muang. Der de reiste sammen, en tok med seg begge koffertene på samlebåndet, mens den andre stod igjen som et spørsmålategn og lurte på hvor hans koffert ble av. Fikk vel kanskje 20-25000 kr for dette ....Men slike triks går ihvertfall ikke lenger med alle kameraene på flyplassen....

Håper alle slike svindlere blir tatt.
Thaibreak

Moo Ping skrev: 01 des 2017, 06:33 Enig i at de går langt i Thaniland ang identifisering. Han karen her er vel i det minste skyldig ?. Men også mennesker som blir arrestert blir uthengt, mennesker som selvsagt kan være uskyldige.

Når det er sagt så er det flott at det er litt fokus på slik svindel, og det har jo vært tilsvarende saker de senere år der turister har meldt gjendstander stjålet og politiet har funnet igjen gjenstandene på hotelrommet.

Hadde en bekjent som tjente stort på slik svindel. Men i tillegg til stjålne gjendstander utførte han og en annen bagasjetrikset på Don Muang. Der de reiste sammen, en tok med seg begge koffertene på samlebåndet, mens den andre stod igjen som et spørsmålategn og lurte på hvor hans koffert ble av. Fikk vel kanskje 20-25000 kr for dette ....Men slike triks går ihvertfall ikke lenger med alle kameraene på flyplassen....

Håper alle slike svindlere blir tatt.
Ja, i Thailand er dette vanlig. Fullt navn og bilde, for nær sagt alle mulige arrestasjoner, det er vanlig thai praksis.
Men jeg tenkte nå som så at vi kanskje kunne være litt mer sivilisert her på bjerget, siden dette er et norsk forum, og det gjelder en nordmann.

Hva forsikringssvindel angår, så er nok dette dessverre ikke uvanlig, vil jeg tro. Og synd er det, for hver feilaktige utbetaling gjør det dyrere for oss andre lovlydige.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

må væra samme " typen"
Vedlegg
7F7FB5C7-A08F-4840-B7A9-E674174321FB.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Innlegg som identifiserer vedkommende er skjult i henhold til vanlig praksis i norske medier. Hos Asianet skal praksis være at vi ikke legger ut bilder, video og navn som identifiserer personer så fremt de ikke gjennom større saker blir identifisert via norske riksmedier.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak

riflefish skrev: 01 des 2017, 10:11 må væra samme " typen"
Hehe, herlig bilde. Her har dama funnet seg en skikkelig farang ja.
Men det ser ut som hun er trofast. Enten det , eller like snydens :D
chelsea
Sted: Bangkok

han trudde han skulle bli onkel skrue, men han ente opp som ja :lol:
Brukeravatar
Sardo

Det kan hende at fyren rett og slett har tapt penger på denne saken om han ble truet med å ha begått lovbrudd og utsiktene til rettslig forfølgelse. Da sitter du i deep shit, og vil sannsynligvis bli kjent skyldig med etterfølgende utvisning av landet. En prosess som bare skaper en masse ubehagelig trøbbel, og blir internert i et lite dertil hørende fengsel til du har hostet opp penger til en flybillett hjem.
I sånne mer uskyldige tilfeller blir mange tilbudt av politiet å betale seg ut av saken med et avtalt pengebeløp som fort kan bli større enn det man ville tjene for at de slår en strek over det hele, og han kan fortsatt bli i landet.
At håndtrykket på bildet betyr at saken er løst i "minnelighet" er ikke godt å si, men lite trolig at han blir sluppet løs uten represalier.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»