Hong Kong- opprøret

Svar
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#1

www.bbc.com/news/world-asia-china-49340584

Lite om Hong Kong-opprøret i norsk media synest jeg, selv om jeg ikke ser så mye på TV-nyhetene. Over er en link fra BBC om saken.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

Har vært litt lite i norsk media synes jeg også. Det jeg har fått med meg har stort sett vært i engelskspråklig media.

Det ser dessverre ut som at Kina virkelig gjør seg klar for å intervenere situasjonen. Kort unna på kinesisk side har de i flere dager bygget opp med militært personell og utstyr. Demokrati og selvstyre, det vil de ikke ha noe av!

Spent i Hongkong: Panserkjøretøy ved grensen

Disse bildene av pansrede militære kjøretøy på grensen til Hongkong viser at kinesiske myndigheter øker trusselnivået for å få en slutt på demonstrasjonene i finansmetropolen. Det skjer samtidig som Hongkong-myndighetene løslater en av opposisjonslederne.

Ferske bilder viser pansrede kinesiske militærkjøretøy parkert inne på Shenzhen sportsstadion i tillegg til bilder av militære styrker i gatene i byen som grenser til Hongkong.

Militærkjøretøyene skal tilhøre det kinesiske Folkets bevæpnede politi, skriver Guardian.

– Ti minutter å komme seg inn

Tilstedeværelsen har ført til spekulasjoner om Kina vil bruke større militærmakt mot demokrati-demonstrantene.

Myndighetene i Beijing har fordømt protestene og sagt at de grenser til terrorisme. Hongkongs CEO, Carrie Lam sa tidligere i uken at det snart kikke er noen vei tilbake.

– Volden vil føre til at det ikke er noen vei tilbake for Hongkong. Den vil styrte Hongkong-samfunnet ut i en svært bekymringsfull og farlig situasjon, sa hun ifølge AFP.

Ifølge The Times har de kinesiske myndighetene nå advart om at det «vil ta ti minutter» for deres militære kjøretøy å ta seg inn i Hongkong.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

Jeg ser på han rett som det er...jeg har sansen for undertoner..også er det ikke bare tull i grunn....jeg synes det er bra dekning av kina generelt..på godt og vondt..kan så klart lese om Kina hos andre nyhetsselskaper..

https://www.youtube.com/user/NTDChinaUncensored
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»