Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

RobertX - Livets kronglete veier

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2651

14 aug 2019, 08:23

Ligner veldig på mine erfaringer med Israelere i Thailand. Desverre, så finnes det typiske stereotyper man møter som forsterker inntrykket man har lest og hørt om.

Medmenneskelighet og universiell forståelse om hva, hvorfor, årsak og sammenheng er fravikende hos enkelte individer på denne planeten.
3 x
Kolami
x 593

14 aug 2019, 09:19

Phay skrev:
14 aug 2019, 08:23
Ligner veldig på mine erfaringer med Israelere i Thailand. Desverre, så finnes det typiske stereotyper man møter som forsterker inntrykket man har lest og hørt om.

Medmenneskelighet og universiell forståelse om hva, hvorfor, årsak og sammenheng er fravikende hos enkelte individer på denne planeten.
Min erfaring er at det ikke er noe forskjell på en isralitt og andre fra midtøsten..israel er en del av midtøsten..enten de liker det eller ikke.....velig mange isralitter i Bangkok btw..og jeg synes de er super arrogante..ikke spesielt enkelt å like..dessverre..men å være guds utvalgte får vel en til å tro litt for mye om seg selv i ett land som Thailand.. ;) hva i helsiken får guds utvalgte til å flytte til Thailand? jo..hjemlandet er blitt uutholdelig utrivelig å bo i...
3 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 1505

14 aug 2019, 15:02

Ja man kan undres. Veldig arrogant og nedlatende oppførsel. Men litt rart at han pratet så mye rart til meg synes jeg. Fortalte også at han fikset visum for andre israelere uten betaling. De var jo "samme folk" og kunne ikke ta betalt.

Jaja, jeg er glad han er borte og håper jeg slipper å se ham igjen :lol: Får bare time basseng-rundene mine slik at jeg ikke møter ham når han er tilbake.

Bror min kommer nå på besøk på søndagen. Han bor jo i USA men har dame i Kina. Og de skulle på en liten ukes tur ned til Koh Samui nå til neste uke. Så da kjører jeg opp og henter de på Swampy og så overnatter de hos meg 2-3 dager før de stikker nedover til Krabi og ut til Koh Samui. Må ta en prat med utleierne her og si ifra at han overnatter. De må vel melde fra med kopi av pass og greier (TM30).

Så det blir nå koselig! Har ikke sett ham på 3 år nå, og artig at de kommer innom her.
7 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
wiking
x 210

16 aug 2019, 15:21

ser ut som du begynner å finne deg godt tilrette der nede.
2 x
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 1505

17 aug 2019, 04:40

wiking skrev:
16 aug 2019, 15:21
ser ut som du begynner å finne deg godt tilrette der nede.
Kan med hånden på hjertet si at jeg føler meg hjemme her.

Får en deilig ro og frihetsfølelse her som jeg ikke hadde i Norge. I Norge føltes det til tider som å sitte på ei fengselscelle. Den følelsen er borte her.

Tidshorisonten min her er nok bare noen år fram i tid til Thailand Elite visumet løper ut om 5 år. Og det blir helt sikkert noen "fingeren i jorda" øyeblikk før det. Men om jeg finner på å flytte på meg så er sjansen for at jeg bare flytter tilbake til Norge særdeles liten. Da stikker jeg heller til et naboland eller Phillippinene. Retur Norge kommer kun til å skje om det blir et solid forhold med egne barn jeg ønsker skal få en god framtid. Enn så lenge så virker Norge bedre slik.

Leiligheten her på The 88 føles som et hjem nå når jeg fikk på plass egne ting. Det var mitt store ankepunkt forrige gang jeg bodde her, at det føltes som å bo på et hotellrom.

Har heller ingen planer om å stikke hjemmom Norge før neste sommer. Håper slekta i Norge holder seg i god helse enn så lenge. Gamlemor klarer seg fint og fyller 75 i september. Får ordne noen blomster til da.

Hjemturen i juni/juli kurrerte meg for enhver hjemlengsel som måtte ha lurt i bakhodet. Lengtet tilbake til Thailand nesten rett etter jeg landet på Værnes.
7 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1284
Kontakt:

17 aug 2019, 09:38

RobertX skrev:
17 aug 2019, 04:40

Hjemturen i juni/juli kurrerte meg for enhver hjemlengsel som måtte ha lurt i bakhodet. Lengtet tilbake til Thailand nesten rett etter jeg landet på Værnes.
Tok det så lang tid? :lol:

Jeg lengter normalt tilbake til Thailand når jeg har satt meg ned i flysetet, og tiden etter sikkerhetskontrollen flyr allerede tankene til hvordan man skal komme seg ned snarest. Dessverre er jeg nok fortsatt låst til gamlelandet lengre enn jeg ønsker, men planlegger neste tur som blir min lengste til nå.

Det med ro og frihetsfølelse skjønner jeg godt; her hjemme føler jeg at jeg eksisterer mens i Thailand lever jeg.
4 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»