Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

min 3 tur til Thailand

wiking
x 210

13 aug 2019, 13:54

IMG_20190628_121416.jpg
I landsbyen ute i provinsen skjedde det jo en ulykke- en gutt på 7-8 år druknet. 2 gutter var ilag og ingen av dem kunne svømme. De skulle muligens avkjøle seg men tragisk så druknet den ene gutten. Jeg traff ham i 2018. Så i de første dagene jeg var der var det jo begravelse etter budidiske. Jeg deltok ikke i sermoniene. Det var bare trist - en gutt som hadde hele livet framfor seg gikk bort. Jeg legger et bilde fra der han druknet.
3 x
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 1505

14 aug 2019, 04:37

Ser ut for en fin tur! Er jo jo en RIIIIMELIG stor kulturforskjell mellom oss nordboerne og thai folket. Så risdyrking ligger vel litt utenfor vårt felt :lol: Men det var nå hårda bud i Norge også før oljen.

Og ja, det er tragisk med druknings-ulykker i Thailand. Mange som ikke kan svømme desverre. I Norge var det jo svømme-trening i barneskolen. Her i Thailand er det smått med slikt.
3 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
wiking
x 210

15 aug 2019, 19:07

Jeg har jo tenkt litt på religionen i Thailand - buddishmen. Dem tror vel ikke på en Gud som oss. Målet med buddismen er jo at man skal oppnå nirvana - altså ikke bli gjennfødt, Jeg tenkte litt på dette når den gutten døde så tragisk. Dem føler helt sikkert sorg - men hvis man skal følge buddismen bokstavelig så er jo bare død en forsettelse- henten blir man gjennfødt eller så oppnår man nirvana. Jeg ser jo at dama mi - jeg tror å ber hver kveld men har ikke spurt så mye. Ho sitter på knerne og bøyer hode ned noen ganger. Jeg har jo fått litt mere innsikt etter jeg har lest linken jeg legger ut.

https://www.thaizer.com/buddhism/therav ... -thailand/
4 x
wiking
x 210

18 aug 2019, 18:43

I Udon Thani er det en fin plass å dra. Det er en innsjø med en park. Mange leke stativ og gangstier. Man kan leie en matt som man kan sitte på og mat får man kjøpt der også. sykkler kan man leie også. Man kan kjøpe noe man kan mate fugler og fisk med. Det koster ca 100 thb ++ med tuk tuk fra Nutty Parken i Udon Thani til The Laak.

Det er en fin plass å besøke for både unger og voksne. Vi var der 2 dager på rad - vi slo ihjel ca 3 timer hver dag.
Vedlegg
DSCF2552.JPG
DSCF2547.JPG
DSCF2543.JPG
DSCF2541.JPG
DSCF2548.JPG
DSCF2537.JPG
4 x
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»