Thailands økonomi , og valuta svingninger

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#111

Det er rett og slett betydelig mindre utlendinger her dermed mindre salg/inntekt.

Det er vel litt slik at når turismen blomstret så økte også antallet restauranter og barer, mens når det nå dabber av og blir mindre turister så er det alt for mange som kniver om betydelig mindre kunder. 30% er jo veldig mye bare for å bruke et tall som er gått igjen både for Pattaya, Chiang Mai og Phuket.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#112

RobertX skrev: 10 aug 2019, 11:46 Det er rett og slett betydelig mindre utlendinger her dermed mindre salg/inntekt.

Det er vel litt slik at når turismen blomstret så økte også antallet restauranter og barer, mens når det nå dabber av og blir mindre turister så er det alt for mange som kniver om betydelig mindre kunder. 30% er jo veldig mye bare for å bruke et tall som er gått igjen både for Pattaya, Chiang Mai og Phuket.
Jeg tror da de tall som kommer om økt antall turister kan være reelt nok.
Men som nevnt før. 1 europeer 4 uker =6 Indere på langhelg.
En annen side i det er jo også hva som tilbys.
Nå forstår jeg det slik(uten at jeg vet noe om det)
Hua Hin er vel bygd opp til turister som kommer og slapper av noen uker.
Kinesisk turisme er slik jeg forstår hva jeg kaller stressferie,dvs 15 steder på 14 dager.
Googlet litt om kinesiske ferievaner osv.
Lite tips og heller bruke penger på shopping på dyre merkevarer. Så kanskje ikke segmentet som blir bland feriesteder vestlige drar til.
Som også det er nevnt at Thailand er et godt sted for pensjonister.
Nå leste jeg at kineserne kjøpte mye i Chang Mai til sin fremtidige pensjonisttilværelse. Så tilbudet blir kanskje bedre der fremover?
Ser også på statistikkene at dagens kinesiske turist har en alder langt under vestlig pensjonsalder så de har kanskje andre kriterier enn vestlige pensjonisteri for tilverelsen også
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#113

riflefish skrev: 10 aug 2019, 04:56 linken din funker ikke hos meg?
den med nedgang i turist inntekter!


men det ser jo ut til at inntekter fra turister bare øker pga flere som kommer

https://kasikornbank.com/international- ... ook19.aspx
Misset denne..ja..jeg ser at linken ikke fungerer..og du fant ut av det :)
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#114

riflefish skrev: 10 aug 2019, 05:23 tydlig at noe er på gang!

https://thethaiger.com/hot-news/tourism ... t-drop-off
nesten ikke folk der nede hører jeg....men utrolig mange indere btw..det er vel killer for turisme fra vesten..
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#115

RobertX skrev: 10 aug 2019, 05:27 Gjengangstema her i Hua Hin om hvor dårlig det går og hvordan turismen her har dabbet av også.

Heter seg vel at der det er røyk er det ild.

Men jeg tror vi må vente på at USD sprekker før Thai baht går på det berømte isfjellet. Da er Thaitanic i full gang.
Ja..du kan tenke deg at Titanic har truffet fjellet allerede. Titanic har ikke begynte å synke enda ;) men vannet renner inn..
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#116

riflefish skrev: 10 aug 2019, 05:43 virker som motstridende rapporter
denne linken inholder flere kurver og stattestikker

https://www.bangkokbank.com/th-TH/Inter ... 6f2ac.ashx
Det er ikke godt å si..inntekter fra turismen har gått fra 27% i 2018 til 1 % i 2019? Hvor går disse intektene før de blir skrevet opp i regnskapet`? Jeg tror kongen skal ha sitt før det blir registrert noe som helst.

Det er blir noen år siden..jeg sa at Thailand før eller siden vil havne i samme gata som Hellas..turistene flykter mens økonomien går i dass..nå som thailand knapt har en ren strand å tilby er det bare vin, piker og sang som er igjen..samt ett par ruin hauger eller annet sted å tilby, da snakker jeg ikke om Pattaya eller Hua Hin :lol:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#117

Kolami skrev: 12 aug 2019, 09:09 Det er ikke godt å si..inntekter fra turismen har gått fra 27% i 2018 til 1 % i 2019? Hvor går disse intektene før de blir skrevet opp i regnskapet`? Jeg tror kongen skal ha sitt før det blir registrert noe som helst.

Det er blir noen år siden..jeg sa at Thailand før eller siden vil havne i samme gata som Hellas..turistene flykter mens økonomien går i dass..nå som thailand knapt har en ren strand å tilby er det bare vin, piker og sang som er igjen..samt ett par ruin hauger eller annet sted å tilby, da snakker jeg ikke om Pattaya eller Hua Hin :lol:
så lenge kjøpelystene asiater legger igjen
så mye som de gjør,
vel pensjonist plasser er på svingene,
men på kjøpesentra går det som hakka møkk
av kinesere og asiater
ingen bryr seg i dette landet om
pensjonister,
ser det ut til
hvor mange det er hadde vert fint og vite
åkke som,
thailand går som hakka møkk på valuta inn
eksport industrien ( også landbruk) lider
men ingen bryr seg om den dyre bathen
for folk som har sett ( 6,5 mot nok),
må vel gå i tempel og be?
om det hjelper🙄🙄🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#118

riflefish skrev: 12 aug 2019, 10:54 så lenge kjøpelystene asiater legger igjen
så mye som de gjør,
vel pensjonist plasser er på svingene,
men på kjøpesentra går det som hakka møkk
av kinesere og asiater
ingen bryr seg i dette landet om
pensjonister,
ser det ut til
hvor mange det er hadde vert fint og vite
åkke som,
thailand går som hakka møkk på valuta inn
eksport industrien ( også landbruk) lider
men ingen bryr seg om den dyre bathen
for folk som har sett ( 6,5 mot nok),
må vel gå i tempel og be?
om det hjelper🙄🙄🙄
Ja det er nok forskjellige motiver ute å går for hvorfor turister kommer til Thailand.
For vestlige så kan jo også Asiatisk mat være en faktor. Nå vet jeg ikke hvor høyt opp Thaimat rangerer for en annen Asiat,men leste en gang at Kinesisk mat var mere å anse som det franske kjøkken(I asia).I så fall så merkes vel heller ikke så mye av Thaispisestedene denne turistflommen.
Regner med at på lik linje med oss ,har også både kinesere og indere sin jungeltelegraf.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#119

De siste turene til Bangkok, så er det Kinesere, Indiere og Arabere som har dominert mellomklasse hotellene alla 4/5 stjernes thaistyle vurdering. Ett av hotellene hadde nå laget til frokost for de vanlige og en oppgradert en, der vi ikke så en Kineser eller Indier, men Araberene kostet på seg litt ekstra luksus med en oppgradering.

Kunne skrevet side opp ogside ned om oppførselen til nyetablerte Kinesere og Indiere, men skal ikke rangere mine opplevelser på generaliserende opplevelser
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#120

Phay skrev: 12 aug 2019, 14:01 De siste turene til Bangkok, så er det Kinesere, Indiere og Arabere som har dominert mellomklasse hotellene alla 4/5 stjernes thaistyle vurdering. Ett av hotellene hadde nå laget til frokost for de vanlige og en oppgradert en, der vi ikke så en Kineser eller Indier, men Araberene kostet på seg litt ekstra luksus med en oppgradering.

Kunne skrevet side opp ogside ned om oppførselen til nyetablerte Kinesere og Indiere, men skal ikke rangere mine opplevelser på generaliserende opplevelser
vel du nevner kinesere
ja det er mange kulturer på det kontinentet
som i india,
og de har nok en noe annen «oppførsel»
en vanlige nordmenn,
jeg var på et 5 stjerners hotel forleden
og tok tidlig frokost,
der satt en gruppe kinesere og « åt»
på en noe merklig måte,
skravla m mat i munn og drakk curvosier
det sto to flasker på bordet😂
vel de hadde det i vertfall « morro»
men de fleste andre gjestene hadde
flyttet seg så langt unna dette « teatralske
kina frokosten»
mye forskellige « skikker» i den store verden
🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»