Kansellere Thai Airways Billett.

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Skal kansellere Thai Airways flex billett, men det er ikke rett frem på nettet. Noen som har oppskriften på å gjøre det enkelt og greit ?

Fint om tråden holdes ren uten for mye diskusjoner, så andre kan ha nytte av det senere.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

fant noe her

http://www.thaiairways.com/booking/flex ... KHYFF.html
du må vel ta kontakt med thai i oslo
Vedlegg
99057CE3-ABA9-4AD6-A5B6-9EEE9B0D02A6.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

riflefish skrev: 27 jul 2019, 05:41 fant noe her

http://www.thaiairways.com/booking/flex ... KHYFF.html
du må vel ta kontakt med thai i oslo
Den fant jeg også, men derifra til å kansellere er ikke rett frem, så derfor spør jeg her. Vi får den kansellert med å ringe kundeservice.

Om noen kunne gitt en rett frem oppskrift med screenshots eventuelt hadde vært bra.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Har vært igjennom hele "My Booking" smørbrødlista, og ikke funnet en eneste måte å kansellere på. Får opp alt av detaljer vedrørende reisen, mulige forandringer, og ekstras, men ikke noen måte jeg ser jeg kan kansellere billetten på.

BTW Thai Airways full flex billett 12 000,- igår kveld (en vei), og fant en ledig billett med full flex på Norwegian idag tidlig kl 04:00 norsk tid. 7 049,- . Billettprisene i August har vært horrible. Den flighten var også fullbooket i hele går, og hadde opprinnelig en premium en tidligere dato, som jeg måtte kansellere. Norwegian er lett å styre med selv, men Thai Airways gir meg hodepine akkurat nå.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#5

Kan virke som du må kontakte de, det eneste jeg ser er nummer 7 og nummer 10 på denne, som vedrører noe slikt .
Så da er vel det du har gjort med å ringe de evt maile rett fremgangsmåte?
Men spør samtidig om du har betalt noe avbestillingsgebyr? Spør fordi noen ganger så dukker det opp ekstra endringsmuligheter på endel nettsider ut fra hva en bestiller ekstra.


https://www.thaiairways.com/en/Terms_co ... tions.page?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Wood1958 skrev: 27 jul 2019, 11:03 Kan virke som du må kontakte de, det eneste jeg ser er nummer 7 og nummer 10 på denne, som vedrører noe slikt .
Så da er vel det du har gjort med å ringe de evt maile rett fremgangsmåte?
Men spør samtidig om du har betalt noe avbestillingsgebyr? Spør fordi noen ganger så dukker det opp ekstra endringsmuligheter på endel nettsider ut fra hva en bestiller ekstra.


https://www.thaiairways.com/en/Terms_co ... tions.page?
Det er kjøpt Full Flex billett fra Thai Airways, og da er det i billetten full refusjon.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Ringte Thai Airways og kansellerte billetten, med ett gebyr på 4000,- bath. Står jo full flex på bestillingen, men oversikten er dårlig vedrørende billett klasse og regler. Skal se på det når jeg kommer på land. Ingen umiddelbar god følelse med Thai Airways nå. Dyre billeter og tidkrevende å gjøre om bookingen.

100% fornøyd med Norwegian, og emiratas, samt booking.com der. God service og hjelp samt lett å kjøpe de produktene en vil ha, samt gjøre forandringer.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#8

Reiste tur/ret med Finnair for første gang i år. Gardis - Helsinki og BKK. Flott fly (Airbus 350) og det var mindre støy enn hos Thai sitt B777
Prisen var også hyggelig. Maten var ok. Må betale for øl og drinker.
De (Helsinki) rotet med bagasjen på returen, og den ble liggende i Helsinki i fire timer før den dukket opp på Gardermoen, men vi hadde god tid før neste flight hjem, så alt ordnet seg.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Phay skrev: 28 jul 2019, 05:24 Ringte Thai Airways og kansellerte billetten, med ett gebyr på 4000,- bath. Står jo full flex på bestillingen, men oversikten er dårlig vedrørende billett klasse og regler. Skal se på det når jeg kommer på land. Ingen umiddelbar god følelse med Thai Airways nå. Dyre billeter og tidkrevende å gjøre om bookingen.

100% fornøyd med Norwegian, og emiratas, samt booking.com der. God service og hjelp samt lett å kjøpe de produktene en vil ha, samt gjøre forandringer.
Venter fortsatt på krediteringen skal komme inn på konto. Prøvde å ringe igår, men ble satt fra en til en annen, og så en ny en, før de kom og sa nå var dagen slutt. Over en 1/2 time i kø og frem og tilbake. Sendte også en mail tilbake der jeg fikk bekreftelsen på at pengene var på vei, og det var datert 6 august.

"Please be informed that E-ticket is on refund processed. The balance will be credited back to paid credit card within next billing statement"

Så veldig fornøyd med Thai airways kundebehandlingssystem.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Da skjer det noe etter at tålmodigheten var brukt opp.


Dear Digital Accounting Department,



Kindly acknowledge and advise, regarding refund case. ##### ####

Please kind advice any bank’s reference and reply to passenger’ email.



Best regards,
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»