Fredagssnack?

Svar

Spiser du insekter og larver?

Ja
2
22%
Nei
5
56%
Hm, ugh, må tenke litt på det.
0
Ingen stemmer
Må man så må man
2
22%
 
Stemmer totalt: 9
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Noen som ville ha spist dette på? Fremtiden vil jo by på mer eksotiske retter og ting vi ikke har spist på lang lang tid, men det er jo mye næring i det.



🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

Trykte ja her. Ikke for at jeg er spesielt glad i å spise insekter, men det er ikke stygt heller. Mere kjedelig smak synes jeg. Har allikevel takket ja noen ganger og spist. Mest til fornøyelse fra de lokale ser det ut som.
Blir jeg å kjøpe insekter selv for å spise? Tror nok svaret må bli nei til det!

Eksperter mener jo at hvis vi i fremtiden skal klare fø på en stadig økende befolkning vil insekter være en nødvendig kilde for protein. I masse skal det visstnok være mer av insekter enn andre proteinkilder.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

tdr skrev: 14 jun 2019, 12:13 Trykte ja her. Ikke for at jeg er spesielt glad i å spise insekter, men det er ikke stygt heller. Mere kjedelig smak synes jeg. Har allikevel takket ja noen ganger og spist. Mest til fornøyelse fra de lokale ser det ut som.
Blir jeg å kjøpe insekter selv for å spise? Tror nok svaret må bli nei til det!

Eksperter mener jo at hvis vi i fremtiden skal klare fø på en stadig økende befolkning vil insekter være en nødvendig kilde for protein. I masse skal det visstnok være mer av insekter enn andre proteinkilder.
Jeg spiser ikke gatemat av dette slaget, da en ikke vet hva som er brukt til å fange de, fostre de eller annet som kan gjøre det litt mer spennende enn det bør være. Men kan tenke meg å avle/dyrke frem noe proteinrike larver med tiden, og nå er planen å ha froskedame med tiden, og vi er godt i gang. Frosk er jo en delikatesse, som noen avvarter av jordrotter her oppe også er. Altså ikke rismark rotter, men svære beist av noen jordrotter. Cobra står på menyen her, men jeg har litt samme følelse for slanger som jeg har for hai, man bør la de være ifred, og la de få leve, for de er viktige for faunaen her, men en pyton står på ønskelista for å spise en gang i livet. Minst. Har to baby pythons nå rett rundt tre farmen, så vi får se hva fremtiden bringer.
🌞
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#4

Nei har ikke spist det- men er jo protein i det. Thaien synes jo dette er snacks. :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#5

wiking skrev: 14 jun 2019, 20:30 Nei har ikke spist det- men er jo protein i det. Thaien synes jo dette er snacks. :D
vel at thaier synes det er snaks😂😉
må nok langt oppi dalen da,,?
for det er vel ikke dagligkost for folk flest,
jeg ser vær dag disse trejulingen hvor det henger « pølser» og dingler hva slags kjøtt
de har stappa tarmen med,?
ikke noe som frister!
men grilla kjylling og blekksprut er snadder
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#6

Spise insekter. Tja, det er vel mer sansynlig at det er insektene som til slutt vil spise oss.
Neste helg i LOS! :mrgreen:
Herregud så kjekt det skal bli ei kald Chang og Hello handsome...
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

[quote
Neste helg i LOS! :mrgreen:
Herregud så kjekt det skal bli ei kald Chang
[/quote]

en er for lite og to dr for få ;)
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#8

jeg synes disse er gode..også klarer jeg ikke spise for mye av de. https://www.livestrong.com/article/4478 ... sabi-peas/

Til sammenligning så kan jeg spise en del pistasjnøtter som faktisk koster en del..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Kolami skrev: 16 jun 2019, 16:49 jeg synes disse er gode..også klarer jeg ikke spise for mye av de. https://www.livestrong.com/article/4478 ... sabi-peas/

Til sammenligning så kan jeg spise en del pistasjnøtter som faktisk koster en del..
Nøtter er bra, men viktig å vite måtehold med enkelte nøtter, og variere litt mellom de forkjellige nøttene. Feks paranøtter bør man ikke spise for mye pr dag av, så lett varisjon er bra. Alt med måte, for media liker å spre myter, alt fra for mye til for lite uten å vise til seriøs forskning.

Så vit hva du får i deg pr dag av sporstoffer og mineraler, og ikke for mye.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»