Medisinsk Canabis på thailanske sykehus i juni

Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#21

Her en mann med alvorlig parkinson, og hvilken hvilken fantastisk virkning medisinsk cannabis har på sykdommen.
Video.

https://www.youtube.com/watch?v=Ua_hSOuf2kk
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#22

PiTa skrev: 03 jun 2019, 17:54 Her en mann med alvorlig parkinson, og hvilken hvilken fantastisk virkning medisinsk cannabis har på sykdommen.
Video.

https://www.youtube.com/watch?v=Ua_hSOuf2kk
hadde det vert lovlig og kunne fått thc

i olje uten og røyke,

hadde jeg. kutta ut mye nedisiner

ig brukt thc
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

PiTa skrev: 03 jun 2019, 17:54 Her en mann med alvorlig parkinson, og hvilken hvilken fantastisk virkning medisinsk cannabis har på sykdommen.
Video.

https://www.youtube.com/watch?v=Ua_hSOuf2kk
Det der er jo bare fantastisk, om det er vedvarende, og ikke kun korttidsvirkning. Mange medisiner virker positivt en spund, enten medisinsk virkning eller placebo, men så etter en viss stund, så må man enten trappe opp doseringer eller bytte medisin. Får håpe det virker så godt som videoen viser på flere.


Ellers, så tror jeg hypen er litt for godt til å være sant på generelt basis, og at det er økonomien i det som nå driver dette videre til nye høyder. Noen som husker askavkok? Hva det nå enn er nå med denne tresoppen, også videre.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#24

Dette kan jo bli ekstremt kostnadsbesparende med tanke på hvor "dyre" medisiner kan være å produsere og ikke minst pris....jeg vet med sikkerhet at mange fastleger og flere i Norge ikke vil skrive ut noe som helst som har med cannabis å gjøre..

Jeg vet at cannabis kan brukes i mye større utstrekning under behandling på feks sykehus og andre steder etter operasjoner eller annen behandling....men i ren selvmedisinering vet jeg ikke..men i noen ekstreme tilfeller burde det gå ann hvor vanlige medisiner har liten virkningsgrad og store bivirkninger, hvor cannabis har like god eller bedre effekt..

For den genrelle thai tror jeg det kan ha veldig stor betydning da myndighetene gir ut medisiner av dårlig kvalitet til befolkningen generelt..så der vil nok effekten bli mye større i alle sammenheng..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

Kolami skrev: 04 jun 2019, 07:38 Dette kan jo bli ekstremt kostnadsbesparende med tanke på hvor "dyre" medisiner kan være å produsere og ikke minst pris....jeg vet med sikkerhet at mange fastleger og flere i Norge ikke vil skrive ut noe som helst som har med cannabis å gjøre..

Jeg vet at cannabis kan brukes i mye større utstrekning under behandling på feks sykehus og andre steder etter operasjoner eller annen behandling....men i ren selvmedisinering vet jeg ikke..men i noen ekstreme tilfeller burde det gå ann hvor vanlige medisiner har liten virkningsgrad og store bivirkninger, hvor cannabis har like god eller bedre effekt..

For den genrelle thai tror jeg det kan ha veldig stor betydning da myndighetene gir ut medisiner av dårlig kvalitet til befolkningen generelt..så der vil nok effekten bli mye større i alle sammenheng..
Problemet er at det finnes svært få gode kliniske undersøkelser, og forskning som beviser alle helsefordelene som har blitt presentert i alternative helsefora. Det tar tid å utvinne akkurat de stoffene som har god og bevist virkning, og dit frem er det fortsatt lang vei. Og nettopp derfor, så vil den medisinen som blir resultatet fortsatt være under utprøving og kontroll i lang tid fremover, og igjen bli en dyr affære. Så ikke forvent at man skal gro grønne planter, og så blir helsevesenet 50% billigere.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#26

Phay skrev: 04 jun 2019, 07:43 Problemet er at det finnes svært få gode kliniske undersøkelser, og forskning som beviser alle helsefordelene som har blitt presentert i alternative helsefora. Det tar tid å utvinne akkurat de stoffene som har god og bevist virkning, og dit frem er det fortsatt lang vei. Og nettopp derfor, så vil den medisinen som blir resultatet fortsatt være under utprøving og kontroll i lang tid fremover, og igjen bli en dyr affære. Så ikke forvent at man skal gro grønne planter, og så blir helsevesenet 50% billigere.
Cannabis er ikke noen nyhet i den store verden...men opium og kokain har vært mye brukt innen helsevesen tidligere..selv idag brukes det amfetamin i noen behandlinger..det diskuteres om man skal bruke LSD..

Om cannabis feks skal bli sidestilt om feks paracet og andre medisiner er det store spørsmålet..

Du får feks mye smertestilende etter operasjon..og du får ikke gått på do(noe som er vanlig avhengig av type operasjon og bedøvelse)...også må du ta dritetabletter..også ruller snøballen...en puff med cannabis kunne feks løst flere problemer på samme puff :=

..isteden for at man inntar en coctail med piller som skal løse alle andre pillers egenskaper..

Det trengs ikke forskning til det..det er bare å begynne på dagen..doseringen er vel det eneste man må finne ut av..og det skulle vel ikke gå så lang tid å finnne ut av :lol:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

Kolami skrev: 04 jun 2019, 07:51 Cannabis er ikke noen nyhet i den store verden...men opium og kokain har vært mye brukt innen helsevesen tidligere..selv idag brukes det amfetamin i noen behandlinger..det diskuteres om man skal bruke LSD..

Om cannabis feks skal bli sidestilt om feks paracet og andre medisiner er det store spørsmålet..

Du får feks mye smertestilende etter operasjon..og du får ikke gått på do(noe som er vanlig avhengig av type operasjon og bedøvelse)...også må du ta dritetabletter..også ruller snøballen...en puff med cannabis kunne feks løst flere problemer på samme puff :=

..isteden for at man inntar en coctail med piller som skal løse alle andre pillers egenskaper..

Det trengs ikke forskning til det..det er bare å begynne på dagen..doseringen er vel det eneste man må finne ut av..og det skulle vel ikke gå så lang tid å finnne ut av :lol:
Jeg prøvde bare å forklare gangen i det med tanke på det å gjøre det naturlige til medisin. Det er ikke bare bare, og ting tar tid.
🌞
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#28

Phay skrev: 04 jun 2019, 07:43 Problemet er at det finnes svært få gode kliniske undersøkelser, og forskning som beviser alle helsefordelene som har blitt presentert i alternative helsefora. Det tar tid å utvinne akkurat de stoffene som har god og bevist virkning, og dit frem er det fortsatt lang vei. Og nettopp derfor, så vil den medisinen som blir resultatet fortsatt være under utprøving og kontroll i lang tid fremover, og igjen bli en dyr affære. Så ikke forvent at man skal gro grønne planter, og så blir helsevesenet 50% billigere.
Det har du nok rett, Det vil trolig bli en hype i nærmeste fremtid i forhold til hvilke sykdommer som medisinsk cannabis har god effekt i forhold til, og folk som ønsker å prøve dette for å se om det kan lindre forskjellige plager. Når kunnskap og erfaringer blir større vil nok dette flate ut - for det kan være dyrt i bruk. Uansett ligger det mye penger i denne businessen, fra tilbudssiden.
Dette vil være helt uproblematisk når det gjelder stoffet CBD,, som ikke er rusfremkallende.
For THC, som gir litt rus, vil nok historien bli litt annerledes, og kun tilbys de pasientgrupper en allerede vet har god nytte av medisinen. Som f.eks parkinson, der mange sliter med store kramper, osv.
Vi får bare se an utviklingen - som er, og nok blir, forskjellig i Thailand og andre land.
I dag er det muiig å få tak i CBD i Thailand - men ikke like lett alle steder. Jeg spurte min lege om dette, men han var usikker, og mente det kun var på forskningsplanet. Jeg kunne da vise til en link på nettet der en i Thailand, som utlending, kan søke om å få bruke medisinsk cannabis, gjennom en lege. På nettet er også reglene klart beskrevet, når det gjelder lokal tilgang, og medbragt medisin.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#29

Prayuth har talt: "Medisinsk marijuana kan ikke kurere sykdommer!"

Så da er vel den diskusjonen ferdig og alle forskere kan avslutte :lol:


Marijuana cannot cure disease, Prayut warns

Prime Minister General Prayut Chan-o-cha yesterday cautioned patients against being totally dependent on marijuana-based medicines, saying this practice may lead to their ailments worsening further.

He cited several Public Health Ministry reports as the cause of his concern, saying that diseases cannot be effectively cured without modern medicine. He also warned that using marijuana without prescription from a doctor could potentially lead to critical complications.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#30

tdr skrev: 11 jul 2019, 13:17 Prayuth har talt: "Medisinsk marijuana kan ikke kurere sykdommer!"

Så da er vel den diskusjonen ferdig og alle forskere kan avslutte :lol:


Marijuana cannot cure disease, Prayut warns
Forskning må fortsette - en god grunn også for å legalisere cannabis.

Prayuth har nok i det store og hele helt rett, og virker godt oppdatert.
Det skal være mangel av beviser på at med. can. kurerer noen sykdommer - men cannabis er beviselig et veldig godt middel til å lindre og løse opp kramper, store skjelvinger og annet. Altså symptomer, der en må fornye dosen når disse kommer tilbake. Ingen helbredelse. En må finne personer og sykdomsgrupper som har store og alvorlige plager, som en kan prøve ut dette på - så får det bli et politisk/medisinsk - fortrinnsvis medisinsk - som får bli enige med seg selv om veien videre.

Det Prayuth ikke nevnte var at det var foretatt noen lovende prøver med kreft og cannabis - men er ikke endelige bevis på det planet heller; så vidt jeg vet.
Cannabis er et veldig godt middel til å lindre noe symptomer, men kurerer ingen sykdom. Det er det jeg mener å vite.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»