Røykfrie strender i Thailand

Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Read Full Article
Noen vil fryde seg over forbudet. Andre vil røyke på trass bak en strandstol. Uansett: Fra og med 2. februar 2018 innføres røykeforbud på 24 av Thailands strender.
Alle som velger å trosse forbudet risikerer bøter.
Prøveprosjektet var først ment innført i morgen 1. november, men da forbudet ble undertegnet i Bangkok i går ble datoen satt til 2. februar 2018.
Det er likevel ingen grunn til at nikotin-hungrige nordmenn skal frykte abstinenser i sola, da det vil være egne røykeområder på de aktuelle strendene.
For utfyllende informasjon kan du lese her.
Forsidebildet er tatt av Noodle.

RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

For meg som hater tobakksrøyk så er dette veldig velkomment :D Folk kan gjerne kalle meg for en fæl fyr og klage sin nød over å stadig å bli forulempet for sine røykevaner. Men for meg er tobakksrøy motbydelig. Jeg vokste opp med en far som syntes det var helt ok å røyke full bilen med ungene i. Ikke fikk vi lov å ha opp vinduene heller for da fikk han slik øresus. Han røykte over alt og ga faen i oss andre slik sett (vel, i det hele tatt for å være ærlig). Det resulterte i stadige ørebetennelser og senere hørselsproblemer for meg og bror min pga sprengte trommehinner.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle

For meg som fortsatt ikke klarer å gi slipp på røyken når jeg er på alkoholrelaterte sammenkomster med andre som også festrøyker (heldigvis blir vi færre og færre), skulle jeg egentlig ønske det ble totalforbud mot tobakk overalt.

Det er et insentiv jeg trenger. :)
Thaibreak

Dette synes jeg er et meget godt tiltak. Så tett som det ofte er under alle parasollene, så har jeg flere ganger måtte flytte meg pga. en veldig plagsom nabo. Ingen av oss tåler røyk, og vi plages mye av den.
De kan godt sitte et stykke unna også, om vinden er litt feil. Like plagsomt da også.
Så dette hilser jeg velkommen!
Kolami

Noodle skrev: 01 nov 2017, 14:02 For meg som fortsatt ikke klarer å gi slipp på røyken når jeg er på alkoholrelaterte sammenkomster med andre som også festrøyker (heldigvis blir vi færre og færre), skulle jeg egentlig ønske det ble totalforbud mot tobakk overalt.

Det er et insentiv jeg trenger. :)
Slutter man med det ene eller det andre så følger det andre som regel med... :) ..denne duon hører godt sammen
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Meget godt tiltak, og håper de følger opp på restauranter ute, og de delvis utendørs. Ser ut til at det praktiseres litt forskjellig hva som er utendørs og ikke i Hua Hin ihvertfall.
🌞
Mad17

Veldig bra vedtak. En ting er at røyken plager sidemannen men sneipene havner som regel i sanden.
Er ikke morsomt for små barn og bygge sandslott av røyksneiper.
Brukeravatar
Noodle

I linken over står det at forbudet innføres i februar, men da jeg var på Koh Lanta fikk jeg SMS om at det allerede er innført der.
Negah53
Sted: Som regel i Hua Hin

Jeg tar en røyk av og til. Men kan nok være på stranda eller andre steder uten å ta en røyk hele dagen. Ingen problem. Jeg antar at de som er meget plaget av røyk selvsagt ikke beveger seg i sentrum eller andre trafikkerte steder med mye eksos/røyk. Og de stopper nok motoren på bilen/scooteren når de står stille i en bilkø???

Negah53 :?:
Thaibreak

Negah53 skrev: 29 nov 2017, 19:39 Jeg tar en røyk av og til. Men kan nok være på stranda eller andre steder uten å ta en røyk hele dagen. Ingen problem. Jeg antar at de som er meget plaget av røyk selvsagt ikke beveger seg i sentrum eller andre trafikkerte steder med mye eksos/røyk. Og de stopper nok motoren på bilen/scooteren når de står stille i en bilkø???

Negah53 :?:
Eksosrøyk og røyk fra sigaretter, har ingen sammenheng. Jeg blir uvel og plages fysisk av sigarettrøyk, etter tortur i barndoms- og ungdomsårene av en far som nidrøyket over alt. Spesielt i bil var dette fryktelig ille, og jeg ble fysisk syk av det. Dette har fulgt meg hele livet, og jeg sliter den dag i dag. Det er ikke av prinsipp at jeg ikke tåler røyk i nær omkrets.

I trafikken har jeg derimot ingen problemer. Men jeg antar at det var litt ironi inne i bildet her også ;)
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»