Backpackere døde i Cambodia etter å ha kjøpt medisin på et lokalt apotek

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Følgende er utdrag fra en artikkel.  Read Full Article
To kvinnelige backpackerne i 20-årene døde etter de tok piller mot hodepine og magesmerter.
De ble funnet på et hostel i Cambodia etter å ha tatt medisiner for matforgiftning de hadde fått av et lokalt apotek, forteller myndighetene.
Kvinnene, 22 år fra England og 27 år fra Canada, er antatt døde etter å ha tatt for store doser av tabeletter de kjøpte på apoteket.
22-åringen sendte en siste melding til sin mor om at hun følte seg syk og «måtte få noe som skulle få henne til å føle seg bedre».
De døde ble funnet på Monkey Republic Guest House i den sørlige byen Kampot. ...
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Tragisk historie! Tror det er lurt å ha med seg en brukbar beholdning med medisiner selv. Og sørge for påfyll av mest mulig kjente ting når man er i større byer med sykehusapotek eller internasjonale apotek.

Vi hadde jo en historie på det andre asiaforumet fra Fillippinene der noen (også nordmenn) handlet potenspiller fra en MC gjeng som viste seg å ha for mye virkestoff og var dødelige.

Skal man kjøpe legemidler bør de kjøpes på internasjonale apotek eller sykehusapotek helst. Om man sparer noen 10-kroner på å kjøpe litt lugubert burde være utelukket. Vær smart.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#3

Takk for påminnelsen. Det kan like gjerne skje her i Thailand også.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#4

Står jo folk og selger diverse medisiner på gata i Bangkok. I Pattaya fikk jeg tilbud om diverse mens jeg spiste.

Må jo si jeg lurer litt på hva de tenker de som kjøper dette. Alle skjønner vel at fake medisiner kan være risikabelt.

De gangene jeg har blitt matforgiftet i Thailand har jeg fått piller på klinikken. Hvis ikke ville jeg gått på et av kjedeapotekene (som Boots). Men jeg skjønner jo at folk stoler på de som kaller seg apoteker hvis de er nye i Asia. At folk tør å dytte i seg noe fra dem som selger reseptbelagte preparater på gata er derimot langt over min fatteevne.
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#5

Det er ingen som vet hva de døde av så det er svært spekulativt å legge skylda på noen piller de skal ha tatt. Og forresten - piller mot svimmelhet fins ikke så her har nok journalistene gjort en særdeles overfladisk jobb. https://www.felleskatalogen.no/m/medisi ... svimmelhet
Kan jo meget vel være at de døde av det som gjorde de uvel og syk i utgangspunktet.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»