Aeroflot Oslo - Bangkok

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Jeg skal nå ut og fly Aeroflot for første gang mellom Oslo og Bangkok. Noen som har fløyet ruta og har noen tips, som er verdt dele?
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Ikke annet enn at du bør legge igjen effekter hjemme som caps og lignende med Hillary for President.
Ellers burde det gå greit :) God tur!
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Gode råd å ha med seg, så absolutt.

Nå kommer jeg med turistvisum, og hjemreise etter 83 dager med annet flyselskap, Kan det hende jeg blir stoppet i Moskva?

Har hørt mye, og er litt usikker i forhold til det!


Emirates bare spurte om jeg hadde retur, og for de var det greit.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Phay skrev: 03 apr 2019, 09:16 Gode råd å ha med seg, så absolutt.

Nå kommer jeg med turistvisum, og hjemreise etter 83 dager med annet flyselskap, Kan det hende jeg blir stoppet i Moskva?

Har hørt mye, og er litt usikker i forhold til det!


Emirates bare spurte om jeg hadde retur, og for de var det greit.
fløy der i 1980, ( jula 79,)
da blei jeg anholt på flyplassen
kona og guttungen måtte vente i 5
timer på meg! jeg slapp nå ut,
det var ei rød stjerne i passet de stussa på,
vel jeg hadde selv stempla det ( fra lokket på en tusj) og underskrift pipline supt
egil flåte,
den likte de ikke ,
kom omsider til aeroflot hotel
sku ha 3 dar i moskva,
vel blei vekka midt på natta og stua inni en buss og kjørt til flyplassen,
møtte kolonner med tanks på veien,
da vi landet på fornebu,
forsto jeg hvorfor,
sovjet hadde gått inni afganistan,
det er min historie,
tror neppe slikt skjer med deg!🍀
ps hadde en merkligte tur ned!
men den passer inke på fora,
for det var helt utroligt,
( sjenka ei balerina og en kgb offiser intransit), blei artig ettervert,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#5

Phay skrev: 03 apr 2019, 09:16
Emirates bare spurte om jeg hadde retur, og for de var det greit.
Du kan ikke bli stoppet i Moskva hvis du har gjennomgående billett.

Men rart de praktiserer det så ulikt. Sist jeg fløy med Emirates, måtte hun bak skranken tilkalle noen over seg for å slippe meg gjennom. Billetten var på rundt 40 dager, men jeg hadde billett til Vietnam etter noen dager i Bangkok. Hun som sjekket meg inn, syntes ikke engang det holdt. Det gjorde det selvsagt da hun over henne dukket opp, men det var ganske stressende der og da.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Aeroflot var faktisk veldig bra, foruten smale seter, så var benplassen god, tannbørste på toalettet, og tøfler fikk vi utdelt sammen med sovemaske heter det vel? Maten var som flymat pleier å være, men det beste med hele turen var nettopp mellomlandingen i Moskva på 1:50 minutter, før vi fløy videre. Passelig flytur over til Moskva og så fly videre i underkant av 10 timer. Ingen stopp rett etter take off, som bla København og Stockholm, men 2:40 minutter ca, så en fikk seg litt mat, før en liten blund før en landet. Pass og sikkerhteskkontrollen var nå ett kapittel for seg selv i Moskva, ihvertfall sikkerhteskontrollen, men det funket nå den også, og gåavstanden var heller ikke avskrekkende, og med god tid, så var det ganske så behagelig transfer. 14 timer og 30 minutter tok hele turen, og var glad jeg hadde med litt nedlastet underholdning, for underholdningssystemet ombord på aeroflot ikke var det beste, med oppdateringer midt i filmen flere ganger, var tregt, og tungvint å bruke.

Norwegian er og blir mitt flyselskap når de kan konkurere på pris, men når en kan spare 2 og 3 tusen på en enkelttur, så er valget lett å ta med tanke på Aeroflot. Er 179 cm høy og 90 kg og hadde grei plass. Men ville nok ha lagt på litt ekstra for å få de setene med større plass neste gang eventuellt, for jeg synes setene blir litt smale. Er ikke den mest bredskuldrete, men syntes jeg ble litt brei for setene her, noe jeg la merke til Norwegians setekonfigurasjon sist gang jeg reiste hjem. Hadde bestillt seterad 6, noe som pleier å være veldig bra, men nå hadde de gjort om fullstendig på den reisen. Håper ikke det blir vedvarende, og når man ser Quatar nå satser på økonomiklassen, så er det lett å begynne å se seg om etter andre flyselskap, veie opp pris, tider og komfort.

Settt opp mot Emirates, så var det en bra rute fra BKK, men hjem fra Norge, så synes jeg det var tungt med mellomlanding midt på natten, så der foretrekker jeg Aeroflot.

Må si det var en fin og rolig tur, og ikke noe fyll på flyet. Ganske så greit med ingen alkohol faktisk.


Noen bilder fra Oslo - Moskva.



538F4472-ECF2-44F2-BF95-B96B3786C5D8.jpeg

8CC4037C-99E2-41BD-BC6F-9984E4540359.jpeg

C19F72FD-7ED2-42E2-AC7F-6D870D14787F.jpeg

99929B37-E82C-41F3-BDF8-32E3FD91B8D3.jpeg
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Phay skrev: 03 apr 2019, 09:16 Gode råd å ha med seg, så absolutt.

Nå kommer jeg med turistvisum, og hjemreise etter 83 dager med annet flyselskap, Kan det hende jeg blir stoppet i Moskva?

Har hørt mye, og er litt usikker i forhold til det!


Emirates bare spurte om jeg hadde retur, og for de var det greit.
Jeg viste frem uoppfordret min kvittering for min hjemreise 83 dager frem i tid, og hun takket og så ikke en gang på den.
🌞
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#8

Flott med oppdatering på aeroflott. Dem hadde jo et rykte for mange år siden- så man har jo vært litt skeptisk til å bruke dem. :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Bra tiltak fra Aeroflot



No expiry of miles

Members who did not take a qualifying flight in 2019 or 2020 will retain their miles, and in 2021 miles will not be annulled even if no journey is made that year. Members will have another year to activate their accumulated miles and spend them on future flights.

Kilde e-mail til medlemmer.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#10

Gratulerer med grunnlovsdagen, Phay! Du er et lys i mørket og en stor inspirasjonskilde. :)
Svar

Gå tilbake til «I lufta»