Prayuth Chan-ocha Tråden!

Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#71

fotomannen skrev: 15 mar 2019, 10:34 Denne gir i hvert fall svar på mye.

https://www.bangkokpost.com/opinion/opi ... -disguises
Takk for den du,ja ja endret til ,publik figure, det forklarer jo litt,uten at jeg riktig forstår at en publik figure kan stelle i stand så mye merkelig .så litt av en figur i hvert fall.
Skal jamen gi han rett i ordene han sa etter kuppet.Noe om at vi utlendinger ikke forsto Thai politikk.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#73

valgkampen tykner til
mye i bangkok post i dag
selv om prayut er den kandidaten slm
leder
ser det ut til at demokratene og phuthai
som vil få flest stemmer sammen
Vedlegg
1542B807-E5DA-43F5-9052-65733A7A1311.jpeg
0B1BE5D3-AB21-4591-AA53-D0305639736A.jpeg
251222C7-614E-48C3-9A15-11C315857364.jpeg
1AF2D19E-C1B6-42A9-AEA5-FEE776F52742.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#74

fra dagens nation

nå hører jeg høytaler bilene

en valgkamp uten sidestykke

skal ta noen fotos i morgen

fra bagnatrad bagna og bkk

har aldri sett flere valgplakater og picup

m høytalere
Vedlegg
EEC89D37-6CB1-426A-8EDA-E490D1C9DF62.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#75

Seriøse politikere hehe
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#76

Kolami skrev: 16 mar 2019, 07:25 Seriøse politikere hehe
hvor finnes « døm»?!,🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#77

riflefish skrev: 16 mar 2019, 09:55 hvor finnes « døm»?!,🙄
Åpenbart i folks drømmer og håp om en bedre fremtid,
Et lite knippe av hva jeg fikk i meldinger i går

"I work everry week ,tomorrow work 16 hour"
"Not can tell in Thailand"
"Yes they set rule to win election""
"Wish can have good things and have democracy"
"Almost everybody knows,but who can fight guns"

Og jeg føler så avmakt når jeg sitter og leser, for odene er sterke fra en Thai som lever i et land hvor man ikke skal klage, og mange utlendinger ser på de,som smilende ,arbeidsomme ,og happy.
Og mitt intrykk er nå at det er mennesker med følelser og håp om en bedre hverdag bak smilet og,ordene om happiness når en snakker med de.
Ha en god helg
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#78

Wood1958 skrev: 16 mar 2019, 10:48 Åpenbart i folks drømmer og håp om en bedre fremtid,
Et lite knippe av hva jeg fikk i meldinger i går

"I work everry week ,tomorrow work 16 hour"
"Not can tell in Thailand"
"Yes they set rule to win election""
"Wish can have good things and have democracy"
"Almost everybody knows,but who can fight guns"

Og jeg føler så avmakt når jeg sitter og leser, for odene er sterke fra en Thai som lever i et land hvor man ikke skal klage, og mange utlendinger ser på de,som smilende ,arbeidsomme ,og happy.
Og mitt intrykk er nå at det er mennesker med følelser og håp om en bedre hverdag bak smilet og,ordene om happiness når en snakker med de.
Ha en god helg
Nettopp.

En venninne av meg sendte en video av sin lekende datter. Datteren bor selvsagt hos hennes mor, mens hun arbeider en del timer unna, som tilfellet er for veldig mange i Thailand.

Jeg skrev tilbake at jenta (som jeg jo kjenner) var søt, at hun så så lykkelig ut, osv.

Svaret kom raskt:

"Of course she's happy. She's 5 years old. She don't know life yet".

Jeg klarer ikke å la være å skamme meg over vestlige som burde vite så forbanna mye bedre, men som likevel støtter fram de som overkjører ethvert menneske ute etter å forandre landet til noe bedre, for annet enn de veldig, veldig få.

Deres kamp for demokrati har ingen verdens ting med Thaksin eller enkeltmennesker å gjøre. Det har med thaienes håp om selv å velge sine ledere. Da må lederne etter hvert tilpasse seg folkelige ønsker - eller så blir de ganske enkelt stemt bort, ved valg, men i Thailand er dette umulig, da militæret hele tiden vil fjerne politikerne som utgjør en trussel mot de privilegerte få, mens de skylder på politikerne.

Det funket i mange år, da det var enkelt å styre informasjonen. I dag er det helt umulig. Det er bra for Thailand, men thaienes nye kunnskap om eget land, vil ikke legge noen demper på spenningene. Militæret skjønner nå dette. Derfor må de kontrollere internett, med stadige mer ekstreme lover, men heller ikke det vil fungere, da Internett ikke lar seg styre, både på godt og vondt. Fortsetter de som nå, er jeg redd de vil styre skuta rett inn i et isfjell.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#79

fotomannen skrev: 16 mar 2019, 11:09 Nettopp.

En venninne av meg sendte en video av sin lekende datter. Datteren bor selvsagt hos hennes mor, mens hun arbeider en del timer unna, som tilfellet er for veldig mange i Thailand.

Jeg skrev tilbake at jenta (som jeg jo kjenner) var søt, at hun så så lykkelig ut, osv.

Svaret kom raskt:

"Of course she's happy. She's 5 years old. She don't know life yet".

Jeg klarer ikke å la være å skamme meg over vestlige som burde vite så forbanna mye bedre, men som likevel støtter fram de som overkjører ethvert menneske ute etter å forandre landet til noe bedre, for annet enn de veldig, veldig få.

Deres kamp for demokrati har ingen verdens ting med Thaksin eller enkeltmennesker å gjøre. Det har med thaienes håp om selv å velge sine ledere. Da må lederne etter hvert tilpasse seg folkelige ønsker - eller så blir de ganske enkelt stemt bort, ved valg, men i Thailand er dette umulig, da militæret hele tiden vil fjerne politikerne som utgjør en trussel mot de privilegerte få, og skylder på politikerne.

Det funket i mange år, da det var enkelt å styre informasjonen. I dag er det helt umulig. Det er bra for Thailand, men thaienes nye kunnskap om eget land, vil ikke legge noen demper på spenningene. Militæret skjønner nå dette. Derfor må de kontrollere internett, med stadige mer ekstreme lover, men heller ikke det vil fungere, da Internett ikke lar seg styre, både på godt og vondt. Fortsetter de som nå, er jeg redd de vil styre skuta rett inn i et isfjell.
Ja helt enig og synes også at vi som har et liv utenfor denne elendighet bør gjøre hva vi kan for å synliggjøre,at ikke,alt,er,smilets land og happiness.
Noen synes at det er en svartmaling men det er jo flertallet som ikke vil ha ha det slik selv om de også vil ha trygghet med ro.
Skal bli spennende å,se hvodan de går med fremtidge utenlandske investeringer.
Nå skal det vist munnkurv på,de også så jeg.
Site avsnitt her
https://www.bangkokpost.com/news/genera ... b#cxrecs_s
2019-03-15 21.23.50.png
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#80

Noen innlegg som ble helt off topic er skjulte.

Ønskes det fortsatt diskusjon rundt dette kan evt ny tråd med skjulte innlegg gjenopprettes søndag.

Send pm om ønskelig.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»